Gå til innhold

Belgiske vafler?


Gabriella

Anbefalte innlegg

Kitch'n selger Belgisk vaffeljern til 399,- nå :)

Jupp og det var super godt også, vi brukte dog bare den vanelig norska vaffelrøra, for vi var for nysjerrige til å vente til vi fant ei skikkelig oppskrift men det var veldig godt, det er noe med at de blir sprøere inni det jernet som gjør at det ble bedre enn vanelge vaffler.

Nå gleder jeg meg til å teste ei skikkelig oppskrift til helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Marillia

Er Begiske vafler og Goffre (har sett flere skrivemåter) det samme? Tykke, rektangulære vafler som servers varme med sukker og is oppå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Joanna_*
Er Begiske vafler og Goffre (har sett flere skrivemåter) det samme? Tykke, rektangulære vafler som servers varme med sukker og is oppå?

Gofre er vel det spanske navnet tror jeg, har spist deilige, belgiske vafler i Spania, og der het det Gofre. Nam nam! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Vaffel monster
Hva er forskjellen på disse og "vanlige" vafler? Har noen en oppskrift som de vil dele? :)

De belgiske vaflene har mere sukker. Og er mere som en deig enn en røre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lone_*

Å belgiske afler er bare så godt. Har kun spist det i Belgia, der de står på gata i bode å selger de rykende ferske. De er kjempeklissete, men utrolig gode. Tror de har endl honnig i de, for hele utsiden av vafelen er sånn.

Noen som vet om det går ann å lage belgiske vafler som lav karbo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest

Det er sukker som er utenpå de belgiske valfene og tradisjonelt serveres de plain uten is, krem eller hva nå enn en måtte få i Norge.

Det er SVÆRT mye kalorier i belgiske vafler, så om de har lite eller mye karbohydrater spiller vel ingen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Gjest Dessert Diggeren

hei :)

Prøver den tyske oppskriften jeg!

Tips: hvis jeg skal si et tips til dere andre så er det jeg har prøvd oppskrift med gjær i å da blir de rett og slett kjempe vonde! de smaker bare av gjær...

hold dere til oppskriftene uten gjær...

klem meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...
Å belgiske afler er bare så godt. Har kun spist det i Belgia, der de står på gata i bode å selger de rykende ferske. De er kjempeklissete, men utrolig gode. Tror de har endl honnig i de, for hele utsiden av vafelen er sånn.

Noen som vet om det går ann å lage belgiske vafler som lav karbo?

På Youngstorget er det en bod med ferske belgiske vafler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Gjest_Linda_*
:hoppe:

*noterer*

(Til nå har jeg pleid å kjøpe frosne belgiske vafler. De duger når man varmer de, men kan jo ikke sammenlignes med ferske nystekte...)

Har du en god oppskrift som du vil dele. Har prøvd flere men ikke funnet en god en enda. mvh Linda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hjelp
hei :)

Prøver den tyske oppskriften jeg!

Tips: hvis jeg skal si et tips til dere andre så er det jeg har prøvd oppskrift med gjær i å da blir de rett og slett kjempe vonde! de smaker bare av gjær...

hold dere til oppskriftene uten gjær...

klem meg

Skulle gjerne ha hatt en oppskrift til belgiske vafler uten gjær... Kunne du ha gitt meg den? Vanskelig å søke opp en UTEN gjær... Alt kommer opp, men de er med gjær... HJELP? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Hvilken gjær bruker dere? Søt, fersk gjær? Jeg brukte sånn blå, fersk gjær, ikke søt..og da smakte vaflene veldig gjær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...