Gå til innhold

Hvor har du bodd i New York?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hvilket område og hotell anbefaler du? Er svindyrt å bo på hotell i New York, til og med de i de laveste klassene. Føler derfor at det hadde vært fint med noen tips :). Vil helst bo sentralt rundt Times Square (har lest i tidligere tråder at det er lurt), men hvis det blir skrekkelig dyrt er det kanskje verdt å bo litt mindre sentralt og heller ta subway'en?

Ellers alltid interessert i tips på hva vi ikke bør gå glipp av? Kan jo nevne at vi er tre stykker på 25 år og interessert i det meste - alt fra sport til kultur (men ikke typen gallerier/museer med kun malerier). Vi reiser også først i november.

Endret av ringblomst
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj - prissiden kom ikke opp, men du finner sikkert utav det selv.

Skrevet

Det er klart billigere å bo på utsiden av sentrum, men det trenger nødvendigvis ikke være så dyrt i sentrum heller. Forloveren min skal bo på et hotell som heter Pennsylvania som ligger i nærheten av times square trur hun betaler ca 1100 kr natta. Jeg og min kommende mann skal på på royalton og betaler gjennomsnittlig 2800 kr per natt. (de første dagene vi skal være der er det en rabatt-periode så da blir det litt rimligere enn hva det egetnlig er). dette ligger også veldig sentralt i forhold til times square.

Skrevet

Vi har bodd her.

Rett ved Time Square og Subway.

Vi fikk et kjempestort rom med to soverom og oppholdsrom i tillegg til bad, men det var sikkert fordi vi (uten å vite det) hadde bedt om et rom tilpasset rullestol... :sjenert:

Skrevet

Jeg har bodd her: http://www.reservations.bookhostels.com/lo...gc8c6rllvi44s8h

Jeg har tendenser til å være litt av et luksusdyr, sa jeg var veldig skeptisk til ikke å bo på et ordentlig hotell. Men dette var bra! Er et stykke unna Times Square, men det var ikke noe problem å komme seg dit, eller til andre steder i byen, med subway. En dag gikk vi derfra til Times Square, men det var litt i lengste laget.

På kveldstid ble vi anbefalt å ta taxi, noe vi også gjorde. Husker ikke prisen, men det var i alle fall ikke veldig dyrt.

Gjest gjest1
Skrevet

Vi bodde på Waldorf Astoria. Det ligger i Midtown (E 49th street og Park Avenue). Det lå veldig nærme Fifth Avenue, som er den store shoppinggaten. Det tok ikke mange minuttene å gå til Times Square, men jeg skjønner ikke helt hypen med å skulle bo akkurat der. Det er jo så støyete og usannsynlig mye trengsel. Passer for de som digger Oslo sentrum på 17. mai. Jeg vil heller anbefale Greenwich Village. Jeg har hørt om følgende hotell som jeg mener ligger bra til: www.washingtonsquarehotel.com. Dette ligger nær Washington Square Park, som jeg syntes var et strålende sted. Jeg ville heller ikke hatt panikk for å ikke bo "sentralt". Det er liv overalt på Manhatten. Det er også lett å ta seg frem til fots. Vi gikk fra Central Park og helt ned til Ground Zero (og tilbake igjen) med barnevogn. Kein problem.

God tur!

Skrevet

Hotel Pennsylvania er bra, billig, stort og alle taxisjåfører vet hvor d er! Og like ved Penn Station og Madison Sq. Garden og flybuss osv...Genialt :)

Nå i høst bodde vi derimot på Times Sq. på Best Western Hotel, MYE dyrere :(

Skrevet

Takk for mange svar - en del av hotellene har ikke ledig når vi skal dra pga NY Marathon eller har ikke trippelrom :(.

Har nå søkt masse på hoteller og områder i New York og står igjen med et hotell i TrBeCa som heter Cosmpolitan Hotel og et annet nærmere Times Square, Affinia Manhattan - noen som har bodd på disse stedene?

Ellers tar jeg gjerne i mot tips om ting som bør gjøres og sees :).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...