Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller kjæresten da, småkjefter om han glemmer ting.., økonomi ja alt slags ting som kan forekomme i et liv.... ( trenger ikke være så stort).

Men om du småkjefter eller maser. Får du sure miner og kjeft tilbake fra han?? Min drøm er å finne en mann som aldri svarer igjen med kjeft. Finnes de? En som er helt rolig hele tiden. 

Jeg har massive traumer etter voldelige menn og er livredd kjefting. Kjefter selv en del,men mest pga redsel fordi jeg sliter med traumer.

Min kjæreste kjefter da tilbake og det gjør meg bare verre. Han mener jeg ikke ser selv hvordan jeg prater til tider, jeg selv klarer ikke se det selv....

Vurderer blir singel. Hvor finner man menn som bare er rolige hele tiden😢

Anonymkode: 480ed...921

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Menn skal ikke ta imot psykisk vold noe mer enn kvinner. Menn får også traumer av vold.

Anonymkode: aed7f...17d

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eller kjæresten da, småkjefter om han glemmer ting.., økonomi ja alt slags ting som kan forekomme i et liv.... ( trenger ikke være så stort).

Men om du småkjefter eller maser. Får du sure miner og kjeft tilbake fra han?? Min drøm er å finne en mann som aldri svarer igjen med kjeft. Finnes de? En som er helt rolig hele tiden. 

Jeg har massive traumer etter voldelige menn og er livredd kjefting. Kjefter selv en del,men mest pga redsel fordi jeg sliter med traumer.

Min kjæreste kjefter da tilbake og det gjør meg bare verre. Han mener jeg ikke ser selv hvordan jeg prater til tider, jeg selv klarer ikke se det selv....

Unnskyld meg? Du vil ha en mann du kan kjefte på, men som ikke kjefter tilbake?

Skjerp deg!

• Liker 18
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Kjefter ikke, vi snakker sammen vanlig. Du finner vel ikke noen som ikke svarer deg på tiltale?? 

Anonymkode: b335e...4ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager mener du at du skal kunne kjefte på ham og han ikke kjefte tilbake?

Man kjefter ikke på voksne folk. Som du ser så har det ingenting for seg. Det er ikke slik man snakker til hverandre.

Anonymkode: a2408...b22

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette er noe av det sykeste jeg har lest på lenge 

Anonymkode: 8fc5c...eab

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av oss kjefter. Begge kan komme med en lettere irritert kommentar, som den andre ignorerer. Jeg vil ikke ha en mann jeg må kjefte på, og vil ikke bli kjeftet på. Det finnes bedre måter å kommunisere på.

Anonymkode: bbeca...6f7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må du ha en mann? Kan du ikke være alene?

Anonymkode: a9c02...558

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du sier du sliter med traumer, har du andre tilleggsdiagnoser også? 

Er selv diagnostisert med både PTSD og emosjonell personlighetsforstyrrelse og kan ofte slite med å regulerer følelser i konflikt. Jeg kan "klikke" og kjefte for småting, men her er mannen fult klar over det og tar stort sett hensyn. Hender såklart at han kjefter tilbake innimellom men det må man nesten bare regne med.

Det som er viktigst er hvordan dere håndterer det i etterkant, man kommer langt med en unnskyldning.

Anonymkode: 5227b...6ff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du sier du sliter med traumer, har du andre tilleggsdiagnoser også? 

Er selv diagnostisert med både PTSD og emosjonell personlighetsforstyrrelse og kan ofte slite med å regulerer følelser i konflikt. Jeg kan "klikke" og kjefte for småting, men her er mannen fult klar over det og tar stort sett hensyn. Hender såklart at han kjefter tilbake innimellom men det må man nesten bare regne med.

Det som er viktigst er hvordan dere håndterer det i etterkant, man kommer langt med en unnskyldning.

Samme som deg. Hva gjør du når han kjefter tilbake? Jeg blir veldig redd og kvalm, trekker meg helt unna eller motsatt kjefter mer.

Vi prater alltid sammen rolig etter "kjeft", ingen skriker altså. Han er flink emmosjonell og forklare. Jeg også.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Kjeft er ikke noe jeg tolererer, med mindre jeg har gjort noe helt ekstremt idiotisk som gjorde jeg forsto hun mistet besinnelsen.

Voksne modne mennesker klarer å kommunister uten kjeft 

Anonymkode: 0d472...819

Skrevet

Hvorfor skal du få kjefte men han skal ikke? 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Men kanskje han du er med nå har et poeng? Han syns vel at det er like lite kjekt å bli kjefta på som du. Hva forventer du egentlig? At du skal kunne kjefte og smelle til han og så skal han bare bøye nakken og lystre deg som en hund? Han skal tåle kjeft men du skal ikke tåle det samme tilbake? Du sårer han sikkert med kjeftinga di, derav kommentaren om at du ikke ser selv hvordan du prater..

Endret av Maleficenta
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjefter aldri på mannen min , det er ikke nødvendig. Ikke fordi han er perfekt (og det er selvsagt ikke jeg heller), men fordi det er mulig å si fra om ting uten å kjefte. 

Har en yngre søster som kan være litt sånn småkjeftete til tider, og det er utrolig irriterende.

Anonymkode: c20d9...5c0

AnonymBruker
Skrevet

Skulle bare mangle om at den som får kjeft ikke kjefter tilbake.

Si i fra om noe og kjefte er 2 forskjellige ting.

Anonymkode: 2c98d...80b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Samme som deg. Hva gjør du når han kjefter tilbake? Jeg blir veldig redd og kvalm, trekker meg helt unna eller motsatt kjefter mer.

Vi prater alltid sammen rolig etter "kjeft", ingen skriker altså. Han er flink emmosjonell og forklare. Jeg også.

TS

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du beskriver. Jeg blir kanskje ikke akkurat redd, men jeg trekker meg som regel unna. Vi skjønner begge som oftest at det ikke kommer noe godt ut av å eskalere situasjonen ytterligere, så vi går hvert til vårt rom (har heldigvis stort hus 😂) og snakker ikke sammen før vi begge har fått roet oss ned og er klare for en konstruktiv samtale. Når vi først snakker igjen, er vi som regel begge klare for å si unnskyld og legge det bak oss.

Har du vært i noen form for terapi? For min del har både traumeterapi og gruppeterapi, sammen med andre som har samme personlighetsforstyrrelse, hjulpet meg utrolig mye med å forstå mitt eget reaksjonsmønster. Det har også vært veldig godt å lære at mange av disse reaksjonene faktisk er ganske vanlige når man har de diagnosene vi har. Jo mer forståelse jeg har fått for meg selv og hvorfor jeg reagerer som jeg gjør, jo mer har jeg også kunnet videreformidle dette til mannen min. Det har hjulpet oss veldig mye, fordi han også har fått en bedre forståelse av hva som skjer i slike situasjoner.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg blir veldig redd og kvalm, trekker meg helt unna eller motsatt kjefter mer.

Får du noe hjelp med historikken din?

Eller er det greit å bruke den som unnskyldning for dårlig oppførsel?

Anonymkode: aed7f...17d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Sinnsykt innlegg. Ingen skal ta imot sånt.

Anonymkode: 88b21...155

AnonymBruker
Skrevet

Du bør få hjelp til å regulere følelsene dine så du ikke kjefter i utgangspunktet. Det er ikke normalt i ett forhold å kjefte for ditt og datt. 

Jeg sliter også med traumer og har måttet jobbe mye med dette, jeg og kjæresten kjefter aldri på hverandre. Jeg blir også veldig redd om han blir sint, eller bare jeg tror han kan bli sint er i grunnen nok til å sette i gang følelsene, men nå klarer jeg å regulere de ned igjen om de tar helt av så jeg slipper hele den vonde spiralen. 

Du kan ikke forvente av noen at de skal ta imot kjeft uten å reagere i alle situasjoner. Mannen min er mer regulert følelsesmessig enn meg så han takler at jeg er litt berg og dalbane innimellom, men om jeg kjeftet og behandlet han dårlig for småting og pirk så hadde han også blitt sur og kjeftet tilbake, hvem orker vel det? 

Gruppeterapi har hjulpet meg enormt. Anbefaler veldig! 

Anonymkode: 27f56...925

• Liker 1
Skrevet

Jeg forventer ikke at jeg kan kjefte og han ikke. Det er temmelig urealistisk, og ugreit krav også. Man må i det minste behandle andre som man selv vil bli behandlet. 

Jeg er hissig til tider, og da får jeg tilsvar. Samme omvendt. Naturlig det! 

Jeg kjenner noen par som aldri hever stemmen til hverandre, men da er de slik begge to. Så her må da løsningen være at du i det minste jobber med deg selv og slutter med å kjefte. For nei, å finne mannen som du kan kjefte på som ikke kjefter tilbake er nok ikke særlig realistisk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...