AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:15 #1 Skrevet tirsdag kl. 15:15 Hei! Jeg veier for øyeblikket over 130kg og ønsker selvfølgelig å gå ned i vekt. Jeg er 176 høy, er kvinne og BMI er dermed altfor høy. Det som forundrer meg er at folk ikke tror på meg når jeg sier vekta mi. De forbinner et menneske som er såpass tungt som et lass med fett, og det er jeg ikke. Min mor som er 160høy og veier rundt 100kg ser like stor ur som meg. Kan høyde ha så mye å si? Drømmen min videre nå er å komme ned i en tosiffret vekt. Jeg håper jeg klarer det denne gangen. Det er kjedelig å være tjukk å bli stigmatisert. Vet ikke helt hvor jeg vil hen med dette innlegget, men kanskje noen kjenner seg igjen. Ønske meg gjerne lykke til på veien videre. Anonymkode: 90448...970 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:20 #2 Skrevet tirsdag kl. 15:20 Jeg kjenner meg igjen, selv om jeg ikke veier så mye. Jeg er 170 cm, og fikk høre at jeg så tynn ut da jeg var 79 kilo (nå veier jeg en del mer og jobber med saken). Ønsker deg uansett lykke til! Anonymkode: d94ae...fd7
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:41 #3 Skrevet tirsdag kl. 15:41 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg kjenner meg igjen, selv om jeg ikke veier så mye. Jeg er 170 cm, og fikk høre at jeg så tynn ut da jeg var 79 kilo (nå veier jeg en del mer og jobber med saken). Ønsker deg uansett lykke til! Anonymkode: d94ae...fd7 Bare så irriterende at vekta da er så høy. Altså, jeg er ikke dum, jeg er ei stor jente, det skjønner alle, men fatter ikke. Flere jeg vet om som sier de sliter å få igjen bøylene på attraksjoner på tusenfryd når de veier 100kg liksom. Sist jeg var der veide jeg 127kg, og hadde ingen problemer. Noen var litt tight, men alt gikk igjen. 80kg er liksom det jeg kunne ønske jeg veide, men da hadde jeg nok gått under kategorien slank, selv om bmi fortsatt ville sagt jeg var overvektig. Synes dette med tallet på vekta er så vanskelig, virker som man må se på helheten. Men håper virkelig jeg klarer å gå ned noe i vekt i hvert fall. Om så bare 20-30 kg. Skal gå ned til 1500 kalorier i døgnet fra i morgen, så håper det vil gi resultater. Takk for svar Anonymkode: 90448...970
Irja Skrevet tirsdag kl. 15:47 #4 Skrevet tirsdag kl. 15:47 Kjenner meg igjen. Du har sikkert mye muskler? 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:50 #5 Skrevet tirsdag kl. 15:50 Irja skrev (2 minutter siden): Kjenner meg igjen. Du har sikkert mye muskler? Jeg har veldig høy muskelmasse ja. Alltid hatt, siden jeg var liten jente. Anonymkode: 90448...970
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:54 #6 Skrevet tirsdag kl. 15:54 Er høy og mye muskler. Veier da mye mer enn kvinner flest. Måtte gå på vekta på jobb ved flere anledninger for å bevise vekta. De fleste tror 80 kg, jeg veier 100kg. Er 182cm. Anonymkode: faf38...56f
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:00 #7 Skrevet tirsdag kl. 16:00 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er høy og mye muskler. Veier da mye mer enn kvinner flest. Måtte gå på vekta på jobb ved flere anledninger for å bevise vekta. De fleste tror 80 kg, jeg veier 100kg. Er 182cm. Anonymkode: faf38...56f Ja, da kjenner du deg igjen i dette. Jeg fortalte min mor vekta mi her om dagen og svarte med "Nei, det er vel ikke mulig", og jo det er jo det. Skulle ønske jeg hadde en smalere bygning og var lavere, så hadde jeg nok fort veid 30 kg mindre i hvert fall. Anonymkode: 90448...970 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:53 #8 Skrevet tirsdag kl. 18:53 Jeg har ikke begrep på en vekt som er mye mer enn min (jeg veier 55 kg). Venninnen min som jeg ser er stor, og som nå slanker seg sa at målet hennes i starten var å komme på et "tosifret tall". Spurte "hva mener du med det - tosifret?" før hun måtte si "mitt første mål er under 100 kg!" Hadde aldri tenkt over at hun var så stor. I mitt hode er 100 kg på kvinner typ amerikansk fedme hvor de nesten ikke kan gå 😅 Så lite forhold har jeg til den slags vekt. Hun kunne sagt at hun var 160 kg eller 105 kg, det er nesten same-same for meg. Det blir så abstrakt. Anonymkode: 7dbb2...e3d 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:14 #9 Skrevet tirsdag kl. 19:14 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg har ikke begrep på en vekt som er mye mer enn min (jeg veier 55 kg). Venninnen min som jeg ser er stor, og som nå slanker seg sa at målet hennes i starten var å komme på et "tosifret tall". Spurte "hva mener du med det - tosifret?" før hun måtte si "mitt første mål er under 100 kg!" Hadde aldri tenkt over at hun var så stor. I mitt hode er 100 kg på kvinner typ amerikansk fedme hvor de nesten ikke kan gå 😅 Så lite forhold har jeg til den slags vekt. Hun kunne sagt at hun var 160 kg eller 105 kg, det er nesten same-same for meg. Det blir så abstrakt. Anonymkode: 7dbb2...e3d Altså de du refererer til er jo de som er med i 600 pound life, og de veier ofte mellom 350 og 450 kg, så det blir jo et helt annet kaliber. Stor forskjell på å veie 100-150 kontra over 300kg. Anonymkode: 90448...970
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:19 #10 Skrevet tirsdag kl. 19:19 Muskler har mye å si. Jeg veide 136kg på mitt tyngste, gikk ned til 99 og opp igjen til 115, brukte samme klær på 99 og 115 kg fordi jeg hadde trent meg skikkelig sterk på veien. Så mista jeg mye av muskelmassen til fordel for fett, samme vekt men ser helt anneledes ut. Jeg har gått ned litt igjen uten å bygge muskler, veier nå 106 kg men ser større ut enn med høyere muskelmasse og vekt. Anonymkode: b06f6...cd0 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:12 #11 Skrevet tirsdag kl. 20:12 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei! Jeg veier for øyeblikket over 130kg og ønsker selvfølgelig å gå ned i vekt. Jeg er 176 høy, er kvinne og BMI er dermed altfor høy. Det som forundrer meg er at folk ikke tror på meg når jeg sier vekta mi. De forbinner et menneske som er såpass tungt som et lass med fett, og det er jeg ikke. Min mor som er 160høy og veier rundt 100kg ser like stor ur som meg. Kan høyde ha så mye å si? Drømmen min videre nå er å komme ned i en tosiffret vekt. Jeg håper jeg klarer det denne gangen. Det er kjedelig å være tjukk å bli stigmatisert. Vet ikke helt hvor jeg vil hen med dette innlegget, men kanskje noen kjenner seg igjen. Ønske meg gjerne lykke til på veien videre. Anonymkode: 90448...970 Jeg er ikke der, men det er helt sant at folk har enorme forskjeller på kropper, og derfor "lyver" bmi litt. Er som deg eller 174 cm høy. Jeg er slank til jeg bikker 67 kr. Fra 70 kg blir jeg "små lubben". Var 83 kg på mitt største som 15 åring,var da tykk. Litt motsatt når jeg veien under 60 kg ser jeg nesten for tynn ut. Ingen har noen gang klart gjette vekt på meg. Vet ikke hvor mye jeg veier nå,tipper 66 kg. Er normal slank, langt fra syltynn. Anonymkode: 2d257...a12
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå