Gå til innhold

Vin til middag?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere Vin til middag? Isåfall hvilken? Andre drikker dere liker?

Anonymkode: edc03...1b5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hver dag.

Ingen faste, forsøker noe nytt som forhåpentligvis passer til maten.

Anonymkode: 1cf38...3fe

Skrevet

Kan ta et glass vin innimellom, men til mat drikker jeg helst vann. Ønsker å få fram smakene av maten. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke som vane i hverdagen, men gjør det når jeg lager litt bedre middag. F.eks biff. Da har jeg et glass rødvin som passer til.

Jeg er også veldig glad i øl og kan noen ganger ha en øl til maten der det passer.

Anonymkode: c4514...3ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har vin til om vi lager noe spesielt og/eller tidkrevende, men ikke til middager som fiskeboller i hvit saus eller linsegryte, for eksempel. Synes maten blir bedre med god vin til, og spør ofte på polet om hjelp. Kjøper sjelden samme vin og er nok mer opptatt av druetyper enn merkevarer. Drikker ellers vann til middagen, jeg liker ikke drikker som brus, saft, jus, øl o.l, mannen kan ta en øl av og til om maten passer til det, for eksempel hamburger eller svinekoteletter.

Anonymkode: 6e4a1...49a

AnonymBruker
Skrevet

Vi har nesten aldri vin til middag på hverdager. I vårt miljø har det aldri vært noen vane å drikke alkohol hver dag, selv ikke i små mengder. I tillegg har en av oss en jobb med pliktmessig avhold. Selv om man kunne tatt et par glass med vin til maten og likevel holdt seg godt innenfor tidsgrensen, føles det ikke som noe offer å la være.

I helgene har vi som regel vin til middagen minst en av dagene. Hva slags varierer selvsagt med maten. 

På hverdagene har vi som regel vann til maten, men det er ikke sjelden at vi har Farris, Cola Zero, Frus eller en Fun Light-variant, heller 

Anonymkode: 0355d...ba6

AnonymBruker
Skrevet

Alltid vin til maten i helgene - som regel da lørdag, noen ganger også fredager og søndager. Synes forsegjorte retter fortjener et glass eller to vin. Å spise en god biff uten rødvin synes jeg nesten blir meningsløs - da kan jeg like godt ta en burger med Cola Zero. Til litt luksus sjømat synes jeg også hvitvin er et must. Ellers liker jeg ikke å drikke alkohol på hverdager, så da blir det vann eller sukkerfri brus. 

Anonymkode: 08ed6...5a7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, aldri hjemme utenom noen ganger når vi har gjester (og noen ganger ikke når vi har gjester). Har et avslappet forhold til alkohol, så det tenker vi lite på.

Anonymkode: 43f97...fe8

AnonymBruker
Skrevet

Vin til middag på lørdager, type avhenger av rett.

Anonymkode: 114a6...280

AnonymBruker
Skrevet

Aldri.

Anonymkode: 21366...591

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...