Gå til innhold

Kan jeg synge?

Fremhevede innlegg

Skrevet

I kor altså? Det vil si, jeg elsker musikk og å synge, men jeg har ikke sangstemme i det hele tatt. Hva er egentlig reglene for å bli med og synge i ett kor?

Anonymkode: d5e95...202

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I kor altså? Det vil si, jeg elsker musikk og å synge, men jeg har ikke sangstemme i det hele tatt. Hva er egentlig reglene for å bli med og synge i ett kor?

Anonymkode: d5e95...202

Du kan absolutt bli med!😃 Det er veldig gøy, og ulike stemmer. Det er for alle.

Anonymkode: fbd23...790

• Liker 1
Skrevet

Ingen regler annet enn sangglede, som regel.

Anonymkode: 2216f...961

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan absolutt bli med!😃 Det er veldig gøy, og ulike stemmer. Det er for alle.

Anonymkode: fbd23...790

Dette var gøy å lese! Og Ts, jeg har lurt på det samme som deg. Korsynging er visstnok en av de fineste hobbyene å ha mtp helsen. Det er lenge siden jeg har lest om det, så jeg har ikke noen lenker å vise til nå. Men det er koselig å tenke på 🙂 

Anonymkode: b5872...9ad

Skrevet

Noen er for alle, noen er med opptaksprøver.

Du må bare finne det som passer for deg.

Anonymkode: a08ac...799

Skrevet

Jeg begynte en gang i et kor som hevdet at det var for alle, at de vil ha meg med for det sosiale. Jeg sluttet igjen da de bad meg være så snill og synge lavere, jeg ødela visst for de andre rundt meg.

Hvis du absolutt ikke har sangstemme, så er det bedre å finne seg en annen hobby. Dra et sted der du blir satt pris på.

Anonymkode: 1c6d9...80c

Skrevet

At et kor er "for alle" betyr ikke nødvendigvis at man bør være med uavhengig av sangstemme. Det er helt korrekt at man ikke trenger å ha en flott sangstemme, men hvis du er tonedøv og bommer på flere toner enn du treffer, så bør man helt av seg selv vurdere en annen hobby. 

For det første er (bør det være) flaut for deg at du synger surt og ødelegger for resten av koret, og for det andre er det utrolig irriterende for resten av koret at en eller flere ødelegger.

Men at du selv mener at du ikke har noen god sangstemme, betyr sjelden at du ikke passer i et kor. Så lenge du klarer å holde tonene, betyr selve kvaliteten på stemmen lite - og du lærer masse teknikk for å bli bedre når du synger i kor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...