AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #1 Skrevet 12 timer siden Er mulig jeg skal flytte til en av disse byene. Hvilken er best innensosialt og kultur? Jeg leser både her og andre steder at Oslo ofte er den store vinneren, men er det noen som har bodd på disse stedene, og kan sammenligne? Er grunner til hvorfor jeg vil flytte, men vil ikke skrive alt her Anonymkode: 90022...802
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Skrevet 4 timer siden Rekkefølgen: Oslo - Stavanger - Kristiansand. Er flere tråder her fra single som vil flytte fra Stavanger til Oslo fordi det er så vanskelig å bli kjent med folk. Jeg bor i Oslo og har bodd i Krs som singel voksen - det suger. Vanskelig å treffe andre i samme situasjon, folk vil helst sitte hjemme. Mange flere som ønsker å bli kjent i Oslo og mer kultur. Været er også best i OSlo av de tre steder. Anonymkode: 9948f...fd1 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Rekkefølgen: Oslo - Stavanger - Kristiansand. Er flere tråder her fra single som vil flytte fra Stavanger til Oslo fordi det er så vanskelig å bli kjent med folk. Jeg bor i Oslo og har bodd i Krs som singel voksen - det suger. Vanskelig å treffe andre i samme situasjon, folk vil helst sitte hjemme. Mange flere som ønsker å bli kjent i Oslo og mer kultur. Været er også best i OSlo av de tre steder. Anonymkode: 9948f...fd1 Enig. Jeg er fra Kristiansand, bor i Oslo nå og har venner som har bodd i Stavanger. Anonymkode: 12db4...019 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Skrevet 4 timer siden Jeg har bodd i oslo i ti år og kristiansand. I syv år. Som de over sier: er du singel velg en større by. Kristiansand er utrolig koselig men det er nok mer for de etablerte. Utrolig koselig plass å vokse opp og «naboskapet» blant de voksne. Men dating er veldig vanskelig der. Samt å få nye venner. Folk holder seg mest hjemme. Single er deprimerte og ensomme.Det har vært forsket på og nyinflyttere blir ikke så lenge i kristiansand. Stavanger vet jeg ikke noe om Anonymkode: 31d1a...5d3
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Skrevet 4 timer siden Har bodd i Kristiansand og Stavanger, jeg likte best Stavanger. I Kristiansand ble jeg kun kjent med andre innflyttere, men jeg bodde der også kortere tid, så det kan være tilfeldig. Syntes ikke det var vanskelig å bli kjent med folk i Stavanger. Ble kjent med flere innfødte relativt kjapt via en hobby, og ble ganske naturlig kjent med flere av deres venner videre. Gøy uteliv i Stavanger, og mye fin natur og aktiviteter knyttet til det rett i nærheten. Anonymkode: 8e2cd...3fc 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Skrevet 3 timer siden Ville helt klart sagt Stavanger. Du finner det meste av uteliv som de har i Oslo, i Stavanger. Du slipper unna endel av kriminaliteten som er i Oslo. Det er billigere å bo i Stavanger. Kristiansand er en fin sommerby, men that's it, den er ganske trist resten av året. P.s, mannen min er fra Oslo, og kunne aldri tenkt seg å dra tilbake dit. Anonymkode: 63d1c...02c 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Har bodd i Kristiansand og Stavanger, jeg likte best Stavanger. I Kristiansand ble jeg kun kjent med andre innflyttere, men jeg bodde der også kortere tid, så det kan være tilfeldig. Syntes ikke det var vanskelig å bli kjent med folk i Stavanger. Ble kjent med flere innfødte relativt kjapt via en hobby, og ble ganske naturlig kjent med flere av deres venner videre. Gøy uteliv i Stavanger, og mye fin natur og aktiviteter knyttet til det rett i nærheten. Anonymkode: 8e2cd...3fc Har tenkt at Stavanger kanskje ikke er så ille.Dårlig vær kanskje. Men hadde det veldig gøy der for noen år siden. Anonymkode: 90022...802
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ville helt klart sagt Stavanger. Du finner det meste av uteliv som de har i Oslo, i Stavanger. Du slipper unna endel av kriminaliteten som er i Oslo. Det er billigere å bo i Stavanger. Kristiansand er en fin sommerby, men that's it, den er ganske trist resten av året. P.s, mannen min er fra Oslo, og kunne aldri tenkt seg å dra tilbake dit. Anonymkode: 63d1c...02c Nei er liksom litt frem og tilbake mellom Stavanger og Oslo Anonymkode: 90022...802
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig. Jeg er fra Kristiansand, bor i Oslo nå og har venner som har bodd i Stavanger. Anonymkode: 12db4...019 Og venene dine som bor i Stavanger liker seg ikke der? Anonymkode: 90022...802
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Skrevet 2 timer siden Kristiansand først. Anonymkode: 5cbd0...9c9 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har tenkt at Stavanger kanskje ikke er så ille.Dårlig vær kanskje. Men hadde det veldig gøy der for noen år siden. Anonymkode: 90022...802 Synes ikke det var så forferdelig vær , vinteren er mye kaldere i Kristiansand. Var sjeldent jeg måket noe særlig snø i Stavanger. Men det er jo rett mot Nordsjøen, så ikke de varmeste sommerene. Helt passelig for min del. Og mye gøy som skjedde, gøy på byen, men såpass lite at det føles trygt. Det er oljebyen, så mye folk fra forskjellige steder. Jeg likte folkene godt, men liker den humoren og væremåten, så jeg sklidde godt inn. Du må tåle litt ironi og frekk deadpan humor. Anonymkode: 8e2cd...3fc 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har tenkt at Stavanger kanskje ikke er så ille.Dårlig vær kanskje. Men hadde det veldig gøy der for noen år siden. Anonymkode: 90022...802 Spørs hva du mener med dårlig vær. Det blir sjeldent veldig kaldt om vinteren, (lite snø)hvis det kan være et pluss. Anonymkode: 63d1c...02c
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Skrevet 2 timer siden Jeg har bodd alle tre stedene faktisk. Flyttet fra Kristiansand til Stavanger som barn (6 år), deretter til Oslo i studietida, så til Kristiansand igjen. Stavanger er langt nede på lista, det orker jeg bare ikke. Jeg er ikke kjent med et voksenliv i Stavanger, men trivdes ikke helt som barn og ungdom. Jeg liker Kristiansand best, men det er ingen storby og det merkes jo. Den "sover" nesten, om man sammenligner med f.ks Oslo. Jeg har ikke vanskeligere for å få venner her, enn da jeg bodde i Oslo. Ikke Stavanger heller, men det er enklere når en er barn. Flyttet hit først og fremst fordi det kom en jobbannonse som passet meg perfekt, og jeg fikk jobben. Det er rimeligere å bo her, så det var også en stor motivator. Jeg har ingenting imot været, og jeg liker dialekta. Min svigerinne flyttet fra Kristiansand til Oslo i studietiden, og har IKKE tenkt seg tilbake hit. Hun stortrives i Oslo. Hun liker når det yrer av liv. Anonymkode: 02bc2...859 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg har bodd alle tre stedene faktisk. Flyttet fra Kristiansand til Stavanger som barn (6 år), deretter til Oslo i studietida, så til Kristiansand igjen. Stavanger er langt nede på lista, det orker jeg bare ikke. Jeg er ikke kjent med et voksenliv i Stavanger, men trivdes ikke helt som barn og ungdom. Jeg liker Kristiansand best, men det er ingen storby og det merkes jo. Den "sover" nesten, om man sammenligner med f.ks Oslo. Jeg har ikke vanskeligere for å få venner her, enn da jeg bodde i Oslo. Ikke Stavanger heller, men det er enklere når en er barn. Flyttet hit først og fremst fordi det kom en jobbannonse som passet meg perfekt, og jeg fikk jobben. Det er rimeligere å bo her, så det var også en stor motivator. Jeg har ingenting imot været, og jeg liker dialekta. Min svigerinne flyttet fra Kristiansand til Oslo i studietiden, og har IKKE tenkt seg tilbake hit. Hun stortrives i Oslo. Hun liker når det yrer av liv. Anonymkode: 02bc2...859 Nei, har du dårlige minner fra oppveksten, skjønner jeg den.Har det likt med Bergen, så derfor jeg ikke nevner den. Kristiansand er jo fin by, men er jo litt den "søvnige " tilværelsen jeg tenker på Anonymkode: 90022...802
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Spørs hva du mener med dårlig vær. Det blir sjeldent veldig kaldt om vinteren, (lite snø)hvis det kan være et pluss. Anonymkode: 63d1c...02c Regn og vind, helst Anonymkode: 90022...802
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Regn og vind, helst Anonymkode: 90022...802 Ja, det er det nok av i Stavanger dessverre 😝 Anonymkode: 63d1c...02c 1
Mardina Skrevet 1 time siden #17 Skrevet 1 time siden Oslo 😊 Flere muligheter generelt + at været er mer stabilt enn på vestlandet. Hilsen utflyttet vestlending - som ikke savner det dårlige været. 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Skrevet 1 time siden Mardina skrev (12 minutter siden): Oslo 😊 Flere muligheter generelt + at været er mer stabilt enn på vestlandet. Hilsen utflyttet vestlending - som ikke savner det dårlige været. Ja, er jo det . Tenker litt på bopris. Nærmer meg jo 40 og , så kanskje fint å ha et litt roligere omgivelser. Men sikkert nok av det i Oslo. Likt meg godt der når jeg har vært innom. Frister jo, men tenker der eller Stavanger helst. Anonymkode: 90022...802
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #19 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er mulig jeg skal flytte til en av disse byene. Hvilken er best innensosialt og kultur? Jeg leser både her og andre steder at Oslo ofte er den store vinneren, men er det noen som har bodd på disse stedene, og kan sammenligne? Er grunner til hvorfor jeg vil flytte, men vil ikke skrive alt her Anonymkode: 90022...802 Kristiansand nei takk😬 Oslo har alt og er stort, Stavanger er mindre ,men har det meste. Umulig å velge for noen, det spørs hva som er viktigst for deg. Anonymkode: 87d1c...c60 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #20 Skrevet 1 time siden Sosialt: Oslo Været: Kristiansand Økonomi: Stavanger Anonymkode: 756c4...b4f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå