Gå til innhold

Beste bruktbil (helst EL) til 250 - 280 tusen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en Kia e- Soul 2018 modell nå, begynner å bli moden for utskiftning. Liker å kjøre den, ukomplisert og sitter godt og høyt for meg, dame på 1,80 og lange bein. Aberet er kort rekkevidde, særlig på vinter og hurtiglading på gammel ledning så omtrent umulig å finne på tur. 

Orker ikke ha for høyt billån og er ikke så kresen på bil, men må være driftsikker, min 300km rekkevidde, sitte med «bena nedover, ikke fremover». Ønsker ikke Tesla, ellers lite bestemt pr nå. 

Noen med tips, tanker å dele? Bor på Romerike om det har noe å si?! 

Anonymkode: 38c37...d6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kia e-Soul kom i ny utgave i 2019, med større batteri og CCS lading i stedet for CHAdeMO.

Kia EV 2 er en ny modell som er priset forholdsvis lavt. Kia har 7 år garanti på alle modeller.

Hyundai har også flere modeller, blant annet Ioniq 3 som tilsvarer Kia EV 2.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En brukt Tesla. Samme hva du sier.

Anonymkode: 9811e...7a8

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil anbefale VW ID3 eller ID4.

Anonymkode: 94ba9...682

AnonymBruker
Skrevet

Kona er nydelig bil. 

Anonymkode: faf02...5eb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Har kjørt Hyundai på jobb noen ganger, Ionic og Kona og likt de godt i grunnen. 

Flere kollegaer har hatt problemer og garantisaker m sine VolksWagens og advart mot de, men skal undersøke. TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva tenker du gjør Tesla til et godt valg? TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvorfor må man absolutt ha Tesla? TS skriver jo at hun ikke ønsker det, så hva er da poenget med å anbefale det? 

ALLE har ikke lyst på Tesla. Er det en bil jeg (og sikkert mange andre) aldri skal ha, så er det Tesla. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Unngår for all del Volkswagen. Dårlige biler med dårlig utstyrsnivå, dårlig betjening og dårlig kvalitet. Kommer du fra Kia vil du få sjokk.

Jeg vil også soleklart anbefale å bli hos Kia/Hyundai. Det er i dag de eneste merkene som konsekvent har knapper og bryter for de fleste, viktige funksjonene.

Kia er ikke billig lenger, men er fortsatt billigere enn jallabiler fra Volkswagen i hvert fall - og de lager noen av de aller beste bilene i alle klasser.

Anonymkode: 927a5...d6b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har riktignok ikke en el-bil, men jeg er veldig fornøyd med min Hyundai. Den begynner å dra på åra, men er god å kjøre og behagelig på alle måter. 

Anonymkode: 8cd7d...910

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Takk for svar! Har kjørt Hyundai på jobb noen ganger, Ionic og Kona og likt de godt i grunnen. 

Flere kollegaer har hatt problemer og garantisaker m sine VolksWagens og advart mot de, men skal undersøke. TS

Har aldri hatt problemer med feil som har gått på garantien. Alt har vært fikset straks uten problemer. Vi har både ID3 og ID4 i familien og begge er fantastiske biler. Kjørt de i flere år nå. Synes VW får mye uberettiget kritikk her inne. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har aldri hatt problemer med feil som har gått på garantien. Alt har vært fikset straks uten problemer. Vi har både ID3 og ID4 i familien og begge er fantastiske biler. Kjørt de i flere år nå. Synes VW får mye uberettiget kritikk her inne. 

Det gjør "mitt" bilmerke (Opel) også. Jeg bare skjønner det ikke. Er det ikke viktigere at vi som eiere av bilene (uansett merke) er fornøyd? Enn hva en gjeng med ukjente folk på et diskusjonsforum måtte mene...🤔

AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (34 minutter siden):

Det gjør "mitt" bilmerke (Opel) også. Jeg bare skjønner det ikke. Er det ikke viktigere at vi som eiere av bilene (uansett merke) er fornøyd? Enn hva en gjeng med ukjente folk på et diskusjonsforum måtte mene...🤔

Joda, blir bare litt provosert. Jeg for min del bryr meg egentlig ikke, har kjørt VW i mange år og for meg betyr det kvalitet uansett hva noen anonyme brukere på KG mener. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Joda, blir bare litt provosert. Jeg for min del bryr meg egentlig ikke, har kjørt VW i mange år og for meg betyr det kvalitet uansett hva noen anonyme brukere på KG mener. 

Bryr meg ikke jeg heller. Er veldig fornøyd med min bil(som du sikkert er med din) og det er jo det viktigste. 

Hadde for øvrig en VW ID.3 som lånebil for et par mnd siden, når min var på verksted. Synes bilen var bra og den var god å kjøre (2026 modell). Eneste jeg ikke likte så godt var at det var sensorer rundt om på bilen, som peip for den minste lille ting 😄

AnonymBruker
Skrevet

Kia e-niro /niro ev.
Der kan du fortsatt få bil med garanti 1 år eller 2 til den prisen.  Jeg byttet nettopp inn min 21 modell, den gikk for 237.000 ut igjen med 16 mnd garanti. Var vel ca 450 km rekkevidde , men selvfølgelig mindre på vinter ol.

Anonymkode: db1b0...a27

• Liker 2
Skrevet

Huyndai Kona, mye bil for pengene og god rekkevidde 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kia e-niro /niro ev.
Der kan du fortsatt få bil med garanti 1 år eller 2 til den prisen.  Jeg byttet nettopp inn min 21 modell, den gikk for 237.000 ut igjen med 16 mnd garanti. Var vel ca 450 km rekkevidde , men selvfølgelig mindre på vinter ol.

Anonymkode: db1b0...a27

Høres bra ut, skal undersøke! TS

AnonymBruker
Skrevet
Bovary skrev (1 time siden):

Huyndai Kona, mye bil for pengene og god rekkevidde 

Den står høyt på lista! TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...