monican94 Skrevet 4 timer siden #1 Skrevet 4 timer siden Blei endel av nye tariffavtalene i vår. Men gjelder det alle yrker ? Min niese er bpa, nattvakt fra 22-8 og får bare nattillegg til 6, er dette rett ?
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden Jeg får ikke nattillegg hele vakten. Kun 6 timer. Helsefagarbeider i kommunen. BPA er privat og kan i utgangspunktet velge om de vil følge en tariffavtale eller ikke. Anonymkode: 9d08d...4af
Fighter83 Skrevet 3 timer siden #3 Skrevet 3 timer siden (endret) monican94 skrev (58 minutter siden): Blei endel av nye tariffavtalene i vår. Men gjelder det alle yrker ? Min niese er bpa, nattvakt fra 22-8 og får bare nattillegg til 6, er dette rett ? Nei, gjelder absolutt ikke alle. I Oslo kommune så er kvelds/nattillegget 40% av timelønnen. Man får dette tillegget for hele nattevakten. Tidligere var det bare frem til kl.6. KS har en prosentsats for nattillegg som er mye lavere men de sliter også voldsomt med å skaffe til veie nok vakter til kveld og natt innimellom, denne problematikken er det mye mindre av i Oslo. Kveldstillegget er derimot et lite kronebeløp. De fleste andre arbeidsgivere har kun et kronestillegg fra kl.17/18 og frem til kl.6. Tror dette skal være rett👍 Endret 3 timer siden av Fighter83
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå