AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:43 #1 Skrevet mandag kl. 13:43 Vi har ei lita tispe som de siste ukene har begynt å bli veldig rastløs og intens. Hun nærmer seg løpetid, men kan ikke huske det har vært slik før. Noen tips? Prøver på litt ekstra hjernetrim hjemme uten hell. Anonymkode: 376ff...5ae
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:08 #2 Skrevet mandag kl. 15:08 Regner med at det har med løpetida å gjøre, det trenger ikke forløpe likt hver gang. Hos oss hjelper det best å slite henne helt ut fysisk før og etter løpetiden. Lange turer, gjerne flere timer om dagen. Anonymkode: a3abe...d8b
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:13 #3 Skrevet mandag kl. 15:13 Kan være løpetid. Ene våres er veldig rastløs rett før og under løpetid. Da tar vi lange turer i skog og mark, bruker sykkel og atv . Er i hvertfall det som fungerer best her. Hjernetrim funger lik 0. Må vli fysisk sliten av å bruke kroppen Anonymkode: e3f03...5ca
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:25 #4 Skrevet mandag kl. 15:25 Jeg har hørt at man bør være forsiktig med for mye mosjon hvis hunden fortsatt er ganske ung - bare noe å ha i tankene. Det blir litt sånn «overtrøtt og trass men vil ikke gå og legge seg»-type oppførsel. Har selv møtt en del voksne hunder som også har hatt det sånn - vi mennesker tenker at mer mosjon er bra for å få vekk en type oppførsel/problem men så blir det rett og slett for mye. Men en forsiktig økning i mosjon for å se om det hjelper er sikkert ikke så dumt. Bra du følger med på hundens oppførsel både før, under og etter løpetid. Anonymkode: ad75f...56f 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:06 #5 Skrevet tirsdag kl. 09:06 Min begynte sånn når hennes problemer rundt løpetid først begynte. Hun maste om lek, tur, kos- alt det hun pleier å få, men manglet liksom fokus i det og mistet for konsentrasjonen. Gav opp i frustrasjon og gikk rett videre til å mase om noe annet. Dette begynte svakt på 2 løpetid, ble tydelig på 3. Tipper hun var fysisk ukomfortabel og ikke klarte å finne ro, så hun prøvde alt hun pleier å like uten hell. Etter 3 løpetid var det sånn at den oppførselene begynte 3-4 uker før neste, varte gjennom hele løpetiden, og stadig lengre etterpå. Hun virket til slutt nesten deprimert, og hun var alltid en småspist hund, men da mistet hun appetitten helt. Rådene jeg fikk var økt fysisk aktivitet slik at hun var ordentlig trøtt og ikke fikk tid til å bli like frustrert. Jeg prøvde i to år til, men det resulterte bare i elendighet. Alle favorittstedene sine begynte hun å mislike for hun var tvunget dit når hun følte seg dårlig. Hun ble aldri dradd rundt altså, bare lokket stakkar, men hun var nok ikke i form til det. For alt vi vet kan jo de også ha kraftig pms, og falsk drektighet etterpå har jo alle til en viss grad. Når hun var 5 kastrerte jeg henne. Hun hadde det ikke godt når nesten halve året gikk til dette. Nå er hun jevn i humør og energi (jevnt høy), hun spiser sine faste måltider, hun elsker å leke og er nå en gammel dame. Men alle stedene hun gikk tur når hun var dårlig hater hun den dag i dag. Bare vær tålmodig med en stresset liten sjel, ikke press for mye vil være mitt råd 💌 Anonymkode: dd692...d5c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå