LiseTV Skrevet i går, 12:29 #1 Skrevet i går, 12:29 Hei. Om en transe blir fengslet. Hvor blir det reagert på at en født mann stiller opp med dameklær, Kjole eller skjørt? Og hva skjer om en mann møter opp på førstegangs oppmøte i ført kjole og andre dameting? Og om en blir innlagt på sykehus?
Vaermina Skrevet i går, 12:35 #2 Skrevet i går, 12:35 Høres lite praktisk ut. Jeg er dame og elsker kjoler, skjørt og øreringer dill dall og sminke, men ville ikke stilt opp slik på noen av disse plassene, høres fjollete ut. 9 3
AnonymBruker Skrevet i går, 13:58 #3 Skrevet i går, 13:58 Bryr meg lite om transer, så mye lyd fra det opplegget der. Voksen mann som går rundt i høye hæler og kvinne klær? "Hmm, rart" Så går jeg videre. Det er ute av mitt hode. Samme som hvis jeg ser jenter i goth klær og hele greia. "Hmm, se der".. Hva skal jeg ha til middag i dag da tro 🤔 Anonymkode: 6b865...25f 1
AnonymBruker Skrevet i går, 17:59 #4 Skrevet i går, 17:59 Sykehus bryr seg i hvert fall ikke. Folk er folk. Anonymkode: ea32e...5a4 2
AnonymBruker Skrevet i går, 18:10 #5 Skrevet i går, 18:10 I fengsel bruker man i hovedsak private klær, så du kan bruke kjole dersom du foretrekker det. På sykehus kommer det ann på, noen avdelinger bruker man kjortel, andre steder kan du ha private klær. De fleste foretrekker da behagelige klær, men opp til deg. I militæret må du bruke uniform. Anonymkode: 9a2a1...a29
AnonymBruker Skrevet i går, 20:11 #6 Skrevet i går, 20:11 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I fengsel bruker man i hovedsak private klær, så du kan bruke kjole dersom du foretrekker det. På sykehus kommer det ann på, noen avdelinger bruker man kjortel, andre steder kan du ha private klær. De fleste foretrekker da behagelige klær, men opp til deg. I militæret må du bruke uniform. Anonymkode: 9a2a1...a29 På sykehus bestemmer du selv. (Med mindre du er på operasjonssalen.) Anonymkode: ea32e...5a4
AnonymBruker Skrevet i går, 20:20 #7 Skrevet i går, 20:20 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): På sykehus bestemmer du selv. (Med mindre du er på operasjonssalen.) Anonymkode: ea32e...5a4 Som jeg skrev vel? 😊 På intensiven må man vel også ha kjortel eller lignende? Kan du velge å ligge i full galla der? 😉 Anonymkode: 9a2a1...a29 1
AnonymBruker Skrevet i går, 20:25 #8 Skrevet i går, 20:25 Går ikke alle i joggedress i fengsel? Anonymkode: 02a2f...0c3
AnonymBruker Skrevet i går, 20:31 #9 Skrevet i går, 20:31 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Som jeg skrev vel? 😊 På intensiven må man vel også ha kjortel eller lignende? Kan du velge å ligge i full galla der? 😉 Anonymkode: 9a2a1...a29 Hvis du er ved bevissthet og i stand til det velger du selv ja. 😉 (Men da er du nok ikke der lenger.) Anonymkode: ea32e...5a4
AnonymBruker Skrevet i går, 20:32 #10 Skrevet i går, 20:32 "i hverdagen"? Er det hverdagslig å havne i fengsel? Lurer du på om en kan bruke de klærne en vil i fengsel? Eller om en blir fengslet i kvinne- eller mannefengsel? https://lovdata.no/forskrift/2002-02-22-183/§3-22 Jeg ville nok selv prøvd å ikke skille meg ut i fengsel, men det er kanskje bare meg. Anonymkode: 0912f...3cf 3
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #11 Skrevet 19 timer siden For det første heter det «transperson», ikke «transe». For det andre avgjøres plasseringen i fengsel i praksis blant annet ut fra hvordan personen fremstår. Det vil for eksempel si at en person som Emma Ellingsen, som har gjennomgått hormonbehandling og flere operasjoner, ville sonet i kvinnefengsel, mens en person som endret juridisk kjønn fra mann til kvinne for to dager siden, og som ikke har gjennomgått noen behandling eller operasjoner, i utgangspunktet ville sonet i et herrefengsel. Anonymkode: b42fa...081 2
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #12 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): For det første heter det «transperson», ikke «transe». For det andre avgjøres plasseringen i fengsel i praksis blant annet ut fra hvordan personen fremstår. Det vil for eksempel si at en person som Emma Ellingsen, som har gjennomgått hormonbehandling og flere operasjoner, ville sonet i kvinnefengsel, mens en person som endret juridisk kjønn fra mann til kvinne for to dager siden, og som ikke har gjennomgått noen behandling eller operasjoner, i utgangspunktet ville sonet i et herrefengsel. Anonymkode: b42fa...081 Jeg tror trådstarter refererer til en transvestitt, ikke en transperson. Anonymkode: 0e309...23d 3
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #13 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvis du er ved bevissthet og i stand til det velger du selv ja. 😉 (Men da er du nok ikke der lenger.) Anonymkode: ea32e...5a4 😂😂 ok da, jeg kan gjerne gi meg på den. Poenget med innlegget mitt var likevel at alle disse stedene kan du enten gå med private klær i den stilen du foretrekker, eller så må alle ha uniform eller sykehusklær av hygieniske årsaker. Det er ingen steder som legger seg oppi hva ts eller andre foretrekker å kle seg i, innenfor rimelighetens grenser. Feks i fengsel kan du ha private klær, men ikke dersom det viser tilknytning til en kriminell organisasjon. Anonymkode: 9a2a1...a29 1
Vaermina Skrevet 13 timer siden #14 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): For det første heter det «transperson», ikke «transe». For det andre avgjøres plasseringen i fengsel i praksis blant annet ut fra hvordan personen fremstår. Det vil for eksempel si at en person som Emma Ellingsen, som har gjennomgått hormonbehandling og flere operasjoner, ville sonet i kvinnefengsel, mens en person som endret juridisk kjønn fra mann til kvinne for to dager siden, og som ikke har gjennomgått noen behandling eller operasjoner, i utgangspunktet ville sonet i et herrefengsel. Anonymkode: b42fa...081 Du vet TV i denne brukerens navn står for transvestitt, og personen mest sannsynligvis ikke trenger noe korrigering utover dette emnet? 😅 Kan folk slutte med å krenkes på andres vegne snart?
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #15 Skrevet 8 timer siden Du går i de klærne du vil, hvor du vil. Nå vil jeg tro at å gå i kvinneklær i mannefengsel kanskje ikke er det lureste valget. Anonymkode: 52a5c...5cf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå