Gå til innhold

Salt i oppvaskmaskin

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg bruker havsalt i maskinen min og det fungerer helt fint.

var det vanlig fin slt du brukte? kanskje det er grunnne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vil tro at problemet er at dagens oppvaskmaskiner bruker ganske lite vann. :klø:

Har ikke peiling! :ler:

Til trådstarter: Hvis du ikke får saltet opp av beholderen, så ville jeg kontaktet service, for å få hjelp til den biten...

Skrevet

Joda... Visst finnes det hårdt vann i Norge (vil dere ha noen liter, kanskje?).

I "saltkammeret" i min maskin er det plass til akkuratt 1/2 kg GROV-SALT!! (ikke vanlig bordsalt!).

Den bruker jo ikke alt på en gang, det holder til mange vasker.

Men hva du skal gjøre nå... Nei, der har jeg dessverre ikke noe råd!

Skrevet
Som andre nevner her så er det ikke helt på jordet å ha salt i oppvaskmaskinen. Det er en grunn til at det er et eget kammer i maskinen som er merket salt....

Det sto masse om det i bruksanvisningen da vi kjøpte ny oppvaskmaskin, så jeg rinte til Bosh for å høre hva det var for noe. Fikk da vite at det ikke var noe jeg trengte å tenke på pga det myke vannet her i landet, men at det er nødvendig i endel andre land - og de trykket opp like bruksanvisninger til alle land og derfor var det kommet med på min også selv om det ikke var aktuelt for oss i Norge.

Når det er sagt så aner jeg ikke hva du kan gjøre for å fikse det. Jeg hadde ringt fabrikanten imorgen tidlig. Du er sikkert ikke den eneste som har gjort dette.

Eget kammer? har to kammer på min. det ene for pulver og det nadre for glansing

Gjest gjest1
Skrevet

Ja?

Ikke i døren, men i bunn av oppvaskmaskinen.

Skrevet

Tror ikke alle maskiner har det.

Da jeg kjøpte min (flere år siden), var det ivertfall ikke alle som hadde! Derfor hadde jeg ikke så mange valg, for jeg skulle ha med "salt-kammer".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...