AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #1 Skrevet 11 timer siden Er det flere som har litt fordommer mot folk som har mange dyr innendørs Katter, marsvin, kaniner, hunder etc. Jeg tenker både lukt/ dårlig hygiene, og at de er generelt litt ustrukturert. Anonymkode: df63c...da3
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #2 Skrevet 11 timer siden Ja, men ikke de du nevner. Jeg er dessverre litt rask til å anta at dyrene ikke har det bra, fordi mange ikke har kapasitet eller evner til å ta vare på de dyrene de anskaffer seg. Mange skaffer seg mange dyr, fordi dyrene er søte eller fordi eierne skal være barmhjertige, uten at de egentlig har forutsetninger for å gi dyrene et godt hjem. Det er dyrt med dyr, det krever plass, kunnskaper og ikke minst tid, og de bør kunne komme overens med hverandre og ikke stresse. Dyrehold er også noe man ikke bør tjene penger på, som ved avl eller som profiler på sosiale medier, og noen av dem bedriver jo rett og slett dyreplaging for underholdningens del. Anonymkode: 610b8...16c 3 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #3 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, men ikke de du nevner. Jeg er dessverre litt rask til å anta at dyrene ikke har det bra, fordi mange ikke har kapasitet eller evner til å ta vare på de dyrene de anskaffer seg. Mange skaffer seg mange dyr, fordi dyrene er søte eller fordi eierne skal være barmhjertige, uten at de egentlig har forutsetninger for å gi dyrene et godt hjem. Det er dyrt med dyr, det krever plass, kunnskaper og ikke minst tid, og de bør kunne komme overens med hverandre og ikke stresse. Dyrehold er også noe man ikke bør tjene penger på, som ved avl eller som profiler på sosiale medier, og noen av dem bedriver jo rett og slett dyreplaging for underholdningens del. Anonymkode: 610b8...16c Ja helt enig. I tillegg virker folk som er svært opptatt av dyr helt uten gangsyn. De sammenligner katter med barn. Det er galskap. En katt kan avlives…. Anonymkode: df63c...da3
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Skrevet 11 timer siden Det kommer an på hva du mener med mange. Det lukter ikke av 3-4-5 dyr hvis man har normalt renhold. Klart det kan lukte rett etter at katten har vært på do i kassen (som det kan når vi mennesker har gjort det samme), det kan lukte våt hund når man kommer inn fra regnvær, men det er jo ikke permanent. Og dårlig hygiene? Tja. Jeg har jobbet ulike steder med kundeservice, og jeg har sett mye mer uhygienisk oppførsel fra mennesker (også de som burde vite bedre) rundt omkring enn det man er borti når man håndterer kjæledyr. Jeg synes faktisk det er veldig mye eklere og uhygiensk å ikke tørke av svetten etter seg apparatene på treningsstudioet, snyte seg i hendene og så ta på dørhåndtak, varer man ikke skal ha likevel osv., ikke vaske hendene når man har vært på do, hoste utover matvarer osv. enn å ha en katt liggende i sofaen. Men jeg er helt enig i at altfor mange skaffer seg dyr uten å vite hva det krever. Anonymkode: ece3d...bd3 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Skrevet 10 timer siden Hvorfor mener du de er ustrukturert? Anonymkode: 000c7...caf
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Skrevet 10 timer siden Har litt fordommer mot folk som synes dyr er ekle. Anonymkode: 2193c...f21 7 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #7 Skrevet 10 timer siden Jeg har det folk betegner som "mange dyr" (10 gnagere og to hunder). Det lukter ikke her. Nettopp fordi jeg vasker, både hus og dyr. Hvis jeg må drøye en dag med gnagerne (tar dem egentlig annenhver dag) så kan det kjennes litt, men det kjenner jeg godt selv også! Og ønsker ikke å ha det sånn, så det er ekstremt sjelden det skjer (men har man hatt 12 timers arbeidsdag, er syk osv, så kan det skje). Det skal sies at jeg har vært hjemme hos folk som har mange hunder hvor det lukter skikkelig hund, og det samme hos kattefolk. Og selv jeg som har dyr selv synes ikke noe om det. Hender det er skittent også, ja... Har ei som er fantastisk med bikkjer som passer mine når vi er på ferie feks, men de dusjer når de kommer hjem derfra ja, bånd vaskes og det samme med senger/tepper... Det er nemlig mye mer skittent der enn hjemme hos oss. Jeg drar over gulvet om bikkjene har gått der med våte labber så det blir fotspor osv... Jeg har ikke støv på hjernen, men jeg orker ikke at det skal lukte dyr hos oss! Anonymkode: cd155...dd2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #8 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvorfor mener du de er ustrukturert? Anonymkode: 000c7...caf Fordi det virker veldig lite planlagt. Sånne folk som livet ‘bare skjer’ med. Ofte samme som ikke klarte ta utdannelse, fikk tre barn med to fedre, flytter mye, ikke klarer holde på en jobb. Ustrukturert Anonymkode: df63c...da3 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #9 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fordi det virker veldig lite planlagt. Sånne folk som livet ‘bare skjer’ med. Ofte samme som ikke klarte ta utdannelse, fikk tre barn med to fedre, flytter mye, ikke klarer holde på en jobb. Ustrukturert Anonymkode: df63c...da3 Jeg over her med flere dyr... Jeg har utdannelse, har barn med kun én mann, har bodd i samme hus i 25 år og er i full, fast jobb som avdelingsleder. Jeg kan se hva du mener i noen tilfeller altså, men det gjelder nok ikke flertallet! Anonymkode: cd155...dd2 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #10 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg over her med flere dyr... Jeg har utdannelse, har barn med kun én mann, har bodd i samme hus i 25 år og er i full, fast jobb som avdelingsleder. Jeg kan se hva du mener i noen tilfeller altså, men det gjelder nok ikke flertallet! Anonymkode: cd155...dd2 Kan jeg spørre da hva som er motivasjonen til å ha 10 gnagere? 🙂 Oppriktig nysgjerrig. Ts Anonymkode: df63c...da3
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #11 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan jeg spørre da hva som er motivasjonen til å ha 10 gnagere? 🙂 Oppriktig nysgjerrig. Ts Anonymkode: df63c...da3 Jeg trives med dem! Har hatt samme type siden jeg selv var 10 år, med få opphold. Barna har vokst opp med dyrene, og selv om jeg nå tenker å trappe ned i antall (ved naturlig avgang), så tenker jeg å fortsatt ha noen selv om barna har flyttet ut. Kall meg rar, men jeg trives med det Noen har hest, noen har akvariedilla, noen har fugler - mens jeg har gnagere Men de har det bra, er rene, friske og det lukter ikke her (dvs, det kan kanskje hende det lukter litt ferskt høy av og til, men det er ikke ille)... Men som sagt, planen er å halvere flokken omtrent Anonymkode: cd155...dd2 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #12 Skrevet 10 timer siden Dyr er alltid hyggelig. Kan lukte litt stramt, så det er greit om ikke det er dyrehage i stua. Anonymkode: d5f48...cd4
Anonymbruker*** Skrevet 10 timer siden #13 Skrevet 10 timer siden Det kommer helt ann på hva slags dyr det er snakk om og hvilket oppsett de har for dem. Jeg er skeptisk til husholdninger med mer enn 3 katter, om de så er inne eller ute. Alle jeg har visst om opp igjennom som har mange katter har hatt utfordringer på den ene eller andre måten. Jeg er også skeptisk til hundeholdet til mange som har 5 hunder eller mer. Der er det mange hunder som står oppstallet i kennel de fleste timene av døgnet... 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå