AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Skrevet 7 timer siden Jeg ser på bilder av årets førsteklassinger og blir helt oppgitt når jeg ser på alle lange navna! Første skal man ofte ha dobbelt fornavn og så etternavn til begge foreldrene! 😬 For meg grenser det til barnemishandling, vedder på at mange blir lei når de skal presentere seg og skrive eget navn. Og så er det neimen ikke greit å være lærer heller og måtte handtere alle navn . Det er nå min mening. Hvorfor må de ha så langt navn, tenker foreldre kun på seg selv og fasaden? Anonymkode: c6c7f...b45 6 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Skrevet 7 timer siden Noen navn er litt vel lange ja. Anonymkode: 1e1dd...832
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Skrevet 6 timer siden Tenker på førsteklassinger som skal lære seg å stave eget navn. Blir litt vanskeligere for "Leonora Martinia Storholdt-Nilssen" enn "Per Hansen". Anonymkode: abe58...4f1 5
Millimani Skrevet 6 timer siden #4 Skrevet 6 timer siden Så plasseringen av navnene da, - hvilket fornavn først og sist. Kjenner til ei som heter Victoria Maria, men hvorfor i all verden kunne ikke hun hete Maria Victoria istedenfor? Ellers synes jeg at dobbelt fornavn er en fin ting, bare navnene står i stil til hverandre. Man trenger jo ikke å bruke begge heller.
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Skrevet 6 timer siden Ja, det er jo så tungvint. Husker en person jeg hadde kontakt med i jobbsammenheng. Han brukte alle navnene i e-postadressen sin. Nå skal jeg ikke utlevere folk her, men tenk dere noe sånt som Knut.aleksander.hø[email protected]. Virkelig håpløst. Anonymkode: ca270...e92
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Skrevet 6 timer siden Millimani skrev (5 minutter siden): Så plasseringen av navnene da, - hvilket fornavn først og sist. Kjenner til ei som heter Victoria Maria, men hvorfor i all verden kunne ikke hun hete Maria Victoria istedenfor? Ellers synes jeg at dobbelt fornavn er en fin ting, bare navnene står i stil til hverandre. Man trenger jo ikke å bruke begge heller. Nei, selvfølgelig ikke, men det virker jo litt bortkastet å ha navn som ikke brukes. Anonymkode: ca270...e92 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Skrevet 6 timer siden Bare vent til de begynner i jobb og får jobbmail😜🤣 Anonymkode: f0685...262
Hololo Skrevet 6 timer siden #8 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bare vent til de begynner i jobb og får jobbmail😜🤣 Anonymkode: f0685...262 Da kan de bare bruke første fornavn om det ikke er bindestrek og siste etternavn, trenger ikke å ha fullt navn.
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Skrevet 5 timer siden Jeg vet om babyer som har fått tre fornavn... tenk på det i tillegg til to etternavn 😂 Anonymkode: 99a8b...a8c
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Skrevet 5 timer siden Alt folk skal henge seg oppi. Jeg tenker mer på den ene stakkaren i familier der alle har ett fornavn og ett etternavn, og gjerne samme navn som alle andre, og skal drive med slektsforskning i de familiene. Anonymkode: 1c82b...3aa 2
aksase Skrevet 5 timer siden #11 Skrevet 5 timer siden Jeg er selv motstander av lange og kompliserte navn, både fornavn og etternavn. Jeg forstår at foreldre som har ulike etternavn, ønsker å videreføre begge foreldrenes etternavn, men for noen barn blir det jo nesten en plage med så mye navn. Enda verre er det om man bruker bindestreker slik at man MÅ bruke alle navnene hele tiden. Om man MÅ ha flere navn, så dropp i hvert fall bindestrekene slik at man kan kutte ut noen mellomnavn til daglig. Jeg ser av og til tråder her på KG som handler om navn, og noen av forslagene synes jeg er i overkant kreative, både selve navnet og noen ganger stavemåten. Selv setter jeg stor pris på at jeg har et enkelt fornavn på få bokstaver. Et navn som alle klarer å stave riktig når de hører det uten at jeg må stave navnet eller forklare at f.eks. jeg heter "Kristoffer" med "Ch" først og "ph" i stedet for dobbel "f" hver gang noen lurer på hva jeg heter. Jeg er også glad i mitt etternavn som er kort, greit og noe alle klarer å stave riktig uten nærmere forklaring. Det enkle er ofte det beste. Lett å oppfatte, lett å huske, lett å skrive og lett å eie. 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Skrevet 5 timer siden «Grenser til barnemishandling». at folk sier slike ting om du de ikke burde stikke nesa si inn i i det hele tatt, provoserer meg MYE mer enn at barnet mitt leker med en som har to fornavn og to etternavn. Jeg synes for øvrig du kan sende innlegget ditt til alle kongefamilier rundt om i landet. Kongen av England, King Charles Philip Arthur George, er sikkert interessert i din mening. Eller svenskekongen, kong Carl Gustaf Folke Hubertus Bernadotte. Anonymkode: 5bcb5...148 4 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): «Grenser til barnemishandling». at folk sier slike ting om du de ikke burde stikke nesa si inn i i det hele tatt, provoserer meg MYE mer enn at barnet mitt leker med en som har to fornavn og to etternavn. Jeg synes for øvrig du kan sende innlegget ditt til alle kongefamilier rundt om i landet. Kongen av England, King Charles Philip Arthur George, er sikkert interessert i din mening. Eller svenskekongen, kong Carl Gustaf Folke Hubertus Bernadotte. Anonymkode: 5bcb5...148 Rundt om i verden, mente jeg selvfølgelig. Anonymkode: 5bcb5...148
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Alt folk skal henge seg oppi. Jeg tenker mer på den ene stakkaren i familier der alle har ett fornavn og ett etternavn, og gjerne samme navn som alle andre, og skal drive med slektsforskning i de familiene. Anonymkode: 1c82b...3aa Er det ikke fint at folk har ulike meninger da? Ellers hadde diskusjonsforum som KG blitt kjedelig. Anonymkode: c6c7f...b45
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #16 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): «Grenser til barnemishandling». at folk sier slike ting om du de ikke burde stikke nesa si inn i i det hele tatt, provoserer meg MYE mer enn at barnet mitt leker med en som har to fornavn og to etternavn. Fint med en verden der folk har ulike meninger syns jeg. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes for øvrig du kan sende innlegget ditt til alle kongefamilier rundt om i landet. Kongen av England, King Charles Philip Arthur George, er sikkert interessert i din mening. Eller svenskekongen, kong Carl Gustaf Folke Hubertus Bernadotte. Anonymkode: 5bcb5...148 Anonymkode: c6c7f...b45
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #17 Skrevet 5 timer siden Det er foreldrene som er forfengelige. De synes det gir de status av å ha barn som høres ut som overklassebarn. Det finnes til og med de som slenger på en Von mellon etternavn og mellomnavn. Når jeg ser folk som slike lange navn tenker jeg automatisk mindre om foreldrene deres. Anonymkode: 71562...e65 3 1
Milea8 Skrevet 5 timer siden #18 Skrevet 5 timer siden Jeg har dobbelt navn på mine barn. Også har jeg vært så gæren at de til å med har fått mitt etternavn i tillegg til farens.. 🤪 altså, hvorfor henge seg opp i hva andre gjør?😂 3
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #19 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg vet om babyer som har fått tre fornavn... tenk på det i tillegg til to etternavn 😂 Anonymkode: 99a8b...a8c Vært vanlig i Sverige i mange år. Anonymkode: df7a4...e6d 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #20 Skrevet 5 timer siden Jeg syns det er verre å gi barn navn de må spesifisere skrivemåten på for all tid. Sarah med h, Phillip med ph, Christian med ch, Kriståffer med å (!!), Madeleine osv osv. Anonymkode: 970ed...1f6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå