Gå til innhold

Flikklipp på Nrk

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en 6 åring som har sett på nrk super og et program som heter Flippklipp. Jeg pleier ikke å reagere på programmer, men dette reagerer jeg på. Må prgramlederne si så mye dritbra, jævlig godt osv til alt. Barna tar etter språket. På slutten av vært program sier de også "vi ser at mange av dere bare ser her. Husk å like oss på vår youtube kanal". De fleste av programmenene er merket med alder Alle, så kanskje bare jeg som er litt sær 😅 Jeg hadde ikke reagert hvis dette var andre kanaler, men nrk forventer jeg mer av, og sjekket ikke innholdet før jeg lot barnet se.

Anonymkode: 8f81a...28d

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flippklipp er ikke laget for 6 åringer. La han se noe litt mer aldersadekvat hvis du ikke liker språkbruken.

For meg synes jeg det er ok. Barna mine får ikke se på youtube. Flippklipp er kompromisset som gjør at de klarer å henge med i youtubekulturen på skolen. Det er teit, språkbruken er så som så, men det har allikevel en viss kvalitetskontroll siden det kommer ut fra en redaksjon og ikke en eller annen 20 år gammer youtuber. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg haaaater FlippKlipp, det verste er nesten at de ROPER så jævlig! Mine barn får ikke se på youtube, og det er jeg jammen glad for hvis fakkings Flippklipp er en mildere versjon, for flippklipp er seriøst helt krise.

Anonymkode: 7c129...256

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi har en 6 åring som har sett på nrk super og et program som heter Flippklipp. Jeg pleier ikke å reagere på programmer, men dette reagerer jeg på. Må prgramlederne si så mye dritbra, jævlig godt osv til alt. Barna tar etter språket. På slutten av vært program sier de også "vi ser at mange av dere bare ser her. Husk å like oss på vår youtube kanal". De fleste av programmenene er merket med alder Alle, så kanskje bare jeg som er litt sær 😅 Jeg hadde ikke reagert hvis dette var andre kanaler, men nrk forventer jeg mer av, og sjekket ikke innholdet før jeg lot barnet se.

Anonymkode: 8f81a...28d

Ser ikke problemet. Tror du virkelig ikke at en 6 åring kan disse ordene fra før? 

Og gjør de ikke det så gi de noen måneder på skolen så kan de det

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater også FlippKlipp. Hjernedødt opplegg som sønnen er helt fortapt i…Det jeg også HATER er at dette ble introdusert for sønnen på SFO. Jeg mener, hvorfor….

Anonymkode: a6f4b...758

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg haaaater FlippKlipp, det verste er nesten at de ROPER så jævlig! Mine barn får ikke se på youtube, og det er jeg jammen glad for hvis fakkings Flippklipp er en mildere versjon, for flippklipp er seriøst helt krise.

Anonymkode: 7c129...256

Jeg trodde jeg var den eneste 🤣 Den der HYLINGEN til hun Tonje og BRØLINGEN går meg på nervene 😩

Akk, jeg er for gammel...

Anonymkode: b0f46...c08

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er et ganske teit og til tider irriterende program men det er uskyldig og bedre enn å slippe ungene fritt på youtube. Målgruppen er helt klart ikke 6-åringer. At et program er merket for alle, betyr bare at det ikke er skadelig for de yngste å se det. 

Lurer litt på hva målgruppen er, men over 13 for de maser om at man må abonnere og gi dem likes ja. 

Det som irriterer meg mest, er all sløsingen med mat og godteri. Altså, de kjøper en av hver sort av hver is på butikken og blander det sammen til en gugge. De gjør det mye, med godteri også. Kan ikke se for meg at noen klarer å trykke det i seg, så fra et miljøperspektiv syns jeg det er forkastelig.

Anonymkode: af658...fa0

AnonymBruker
Skrevet

En ting - vær oppmerksom på at de i noen episoder spiller fortnite og annet. Jeg tenkte ikke over det pga Alle-markeringen i de episodene jeg hadde sett, og så plutselig tok jeg min i å se en episode med 12år anbefalt.

AnonymBruker
Skrevet

Ok, googlet og fant at målgruppen er 11-12 år. Da er jeg mer negativt innstilt pga stadig mas om å abonnere og like. 11-åringer skal ikke være på SoMe. Dårlig av nrk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...