AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden Hvor mye får de med seg i oppsparte midler hjemmefra? Anonymkode: 5f96e...cb0
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Ikke mye for min. Men han vil måtte bo i tilrettelagt bolig resten av livet, så sånn sett vil han få det bra mht trygd, forsikringer etc. Er ufør, alene om omsorgen og fullt foreldreansvar. Har et fond, har investert i bolig så det blir arv. Farsarven vil også kunne bli ganske god. Mannen er enke. Hans 2 barn får morsarv som gjør at de får hver sin leilighet og en grei buffer. Totalt sett vil de alle være sikret. Vår arv til dem i tillegg til alt er det vi opparbeider sammen og huset. Vi har skrevet grundige testamenter. Anonymkode: f45f0...d3a
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden Jeg ga dem kunnskap om privat økonomi. Dem fikk førerkort. Så dem har klart seg bra. Begge har spart opp en del selv med penger. Så jeg en fornøyd med det jeg har gitt dem. Altså kunnskapen. Anonymkode: 7672c...0ce 3
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden Sparte ikke opp noe. Begge kjøpte egen bolig før de ble 25. Flinke til å jobbe og spare selv 🙂. Vi har fortsatt litt huslån igjen, som vi betaler på. Anonymkode: 2c19c...a3e 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sparte ikke opp noe. Begge kjøpte egen bolig før de ble 25. Flinke til å jobbe og spare selv 🙂. Vi har fortsatt litt huslån igjen, som vi betaler på. Anonymkode: 2c19c...a3e ...og begge flyttet ut for å studere etter vgs. Anonymkode: 2c19c...a3e
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden Ingen ting. Det jeg nå greier å spare opp, er til min egen pensjonstid. Hvorfor skal jeg spare opp midler til dem? Som voksne må de greie som voksne. De er sannelig ikke små barn lenger ( men mine barn har fått bodd hjemme nesten helt gratis mens de har tatt utdannelse) Ellers er min gave til dem; å lære dem å greie seg selv! Være selvstendige Anonymkode: 50657...ee3 2 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Skrevet 1 time siden Sparer ingenting i deres navn, men tenker de skal få hjelp når de trenger det. Med krav om at de selv gjør en innsats for å nå målene sine. De får ikke en sum bare fordi de blir voksne. Anonymkode: 134d7...135
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Skrevet 1 time siden 100.000 til hver. Har to. Anonymkode: ec76d...64e
Summeer Skrevet 1 time siden #9 Skrevet 1 time siden Vi gir dem ikke midler, men hjelper dem ved å investere i deres leilighet sammen med dem om de ønsker. Ene barnet kjøpte seg leilighet for å bo mens hen studerte. Da eier vi 50/50 med barnet så bokostnaden blir lavere og hen kommer seg inn på markedet. Også får vi halve gevinsten ved salget om noen år. Vi gjør det sånn fordi vi har fire barn og ikke alle er felles. Da kan vi hjelpe likt uten at det blir forfordeling av noen siden vi har kontrakter på hva som er hver av "oss voksne" sitt særeie.
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Skrevet 1 time siden Vi har spart ipp en solid sum, men ikke øremerket noe til barna. Vi skal nok bidra hvis de trenger det, men har ikke forhåndsbestemt noe beløp. Og i alle fall ikke noe tidspunkt. Anonymkode: 52f54...660
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Skrevet 1 time siden Nei barna i familien må nok ta opp studielån og jobbe ved siden av . Anonymkode: 41e3e...6ce
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Sparte ikke opp noe. Begge kjøpte egen bolig før de ble 25. Flinke til å jobbe og spare selv 🙂. Vi har fortsatt litt huslån igjen, som vi betaler på. Anonymkode: 2c19c...a3e Oversettelse: de fikk mye penger hjemmefra. Anonymkode: 20c59...e39
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Skrevet 1 time siden Sparer barnetrygden i fond. Håper det blir nok til EK i Oslo om de ønsker det da vi bor her. Ellers eier vi rundt 30 mill i eiendom, så de får fri bruk av hytter og kan bo i kjellerleilighet gratis mens de studerer (da tenker jeg i så fall at de betaler leie som settes på BSU). Anonymkode: 33456...e0d
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hvor mye får de med seg i oppsparte midler hjemmefra? Anonymkode: 5f96e...cb0 Hvorfor trenger du å vite det? Hvorfor er det viktig å sammenligne seg med andre? Anonymkode: c6454...948
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Oversettelse: de fikk mye penger hjemmefra. Anonymkode: 20c59...e39 De fikk ingen penger hjemmefra, nei. Sommerjobber fra de var 15, og jobbet helger i studietiden, og bodde i billige kollektiv. Anonymkode: 2c19c...a3e
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Skrevet 1 time siden Sparer ingenting spesifikt til ungene, tenker i utgangspunktet at de må klare seg selv så mye som mulig og kan heller fø hjelp i hverdagen som kjøkkenutstyr og seng, praktiske gjøremål, får låne bil og slike ting. Men det skal sies, har de jobba hardt og finner drømmeboligen og mangler 100.000, da tror jeg at vi kommer til å hjelpe dem likevel Anonymkode: de9bb...8fc
Rucula Skrevet 1 time siden #17 Skrevet 1 time siden Sparer barnetrygden i fond til begge to Hun på 8 har 250 000 pr dags dato Han på 6 år har 180 000 pr dags dato Kommer til å fortsette å spare til de er 20. tillegg skal de få lappen og støtte til studier
AnonymBruker Skrevet 57 minutter siden #18 Skrevet 57 minutter siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): De fikk ingen penger hjemmefra, nei. Sommerjobber fra de var 15, og jobbet helger i studietiden, og bodde i billige kollektiv. Anonymkode: 2c19c...a3e Ikke meg du siterer, men om de jobbet på sommeren fra de gikk på ungdomsskolen fikk de penger hjemmefra som gjorde at de kunne spare pengene de tjente til egenandel. Det er det ikke alle som kan. Anonymkode: 8e4d1...f96
AnonymBruker Skrevet 18 minutter siden #19 Skrevet 18 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Oversettelse: de fikk mye penger hjemmefra. Anonymkode: 20c59...e39 Spar deg. Sånne kommentarer kommer bare fra folk som aldri kom seg innpå boligmarkedet. Misunnelsen skinner gjennom. Anonymkode: dc27c...54c
AnonymBruker Skrevet 11 minutter siden #20 Skrevet 11 minutter siden Har en 7 og 1 på 9. Pr dags dato er det oppspart ca 450 000kr i fond. Tror ikke jeg får spart så mye mer pga diverse økte utgifter med større bolig og oppussing og flytting etterhvert. Pluss at barna blir større og det da blir større utgifter. Så har oppspart 450 000kr i fond, også får vi se hva det vokser til innen de trenger det rundt 25-årsalderen. Har ikke tenkt å hjelpe med store summer før de er ferdig med forhåpentligvis mastergrad og er i jobb og skal inn i boligmarkedet. Er aleneforsørger og har lav lønn med null utsikter til økt lønn. Anonymkode: ced25...8fe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå