AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden Er det noen her som har blitt gravid og fått friske barn i denne alderen? Jeg kjenner på en lengsel etter en attpåklatt, men forstår at det kan være vanskelig. Det er 11 år siden jeg var gravid sist, og det har skjedd veldig lett begge gangene. Anonymkode: af4eb...19c
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Jeg har to venninner som fikk barn når de var 41, jeg syns det er i grenseland seint. Begge trengte ekstra oppfølging i svangerskapet pga alderen, men barna ble født friske. En kom tidlig i overgangsalderen med store plager, samtidig som bleiebarn og trassalder, det er en helvetes kombo. En kollega (mann riktignok) fikk barn med kone nr to når han var 48, hun var noen år yngre, men ingen av dem håndterte uregelmessig søvn og nattevåk på samme måte som når man er 30, begge var sykemeldt i lange perioder og de andre barna måtte lide for det. Du får ikke tomt rede før du er pensjonist, og det er ikke bare bare med tenåringer og våkneliv når du er 60 heller. Jeg tenker det er for sent, du får også i praksis et enebarn fordi de eldste er uten avhuset innen minstemann husker noe om søskenforhold og relasjon. Og hva om barnet ikke er frisk? Har du kapasitet til det, realistisk sett? Anonymkode: d32fb...df4
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden Jeg er klar over at det vil bli en annen opplevelse når man er eldre. På mange måter. Tror samtidig at det ville vært berikende for den lille og de eldre søstrene. I alle fall her i huset, hvor de har spurt mange ganger om ikke vi kunne fått en baby til. (Og da har jeg aldri snakket om dette med de i forkant.) De vil gjerne hjelpe andre vi kjenner med å skifte bleie, mate og leke. Det er de biologiske faktorene jeg er mest usikker på. Hvor mange får friske barn i den alderen, for eksempel. Men takk for svar. Anonymkode: af4eb...19c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå