Gå til innhold

Pinlig spørsmål

Fremhevede innlegg

Gjest Jente 26
Skrevet

Jeg lurer på en litt pinlig ting... Jeg har noe ekstra hud / klump på utsiden av endetarmen. Har hatt det så lenge jeg kan huske. Er dette normalt? Noen flere som har det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det vondt?? For då kan det være sånne hemoride, eller kva det no kallast...

Viss ikkje har ikkje eg peiling..

Skrevet
Viss ikkje har ikkje eg peiling..

Eller kanskje du ikke husker det Doriz? :ler:

Nei sorry, kunne ikke dy meg. Er så skjønn den Nemo filmen, kunne sett den hundre ganger, og må le hver gang av hun Doriz...

Til trådstarter, kanskje lommelegen.no gir noen svar?

Gjest gjest1
Skrevet
:rodme: hadde det samme forrige uke. Søkte på innlegg her og fant ut at jepp det er hemoroide ja. Så jeg tok meg en tur på apoteket og spurte en meget HØYLYTT dame om hjelp, så hele apoteket fikk vite jeg hadde det. Wuhu. Men jeg fikk salve for det, og nå er det vekK! Hvorfor logget jeg meg forresten ikke ut? Jaja 90% av alle jenter får det en eller annen gang har jeg hørt!
Skrevet

Menner også. Men de er enda verre til å nekte! ;)

Gjest gjest1
Skrevet

Men det sies jo at en av grunnene er fordi vi holder igjen når vi egentlig bør gå og drite. Jeg ser faktisk logikken i det, for menn er jo mer frampå og sitter og trøkker i hytt og pine. Hvis jeg skal overnatte hos han der, så holder jeg meg jo i en evighet, jeg mistenker det er grunnen her!

Men en ting jeg ikke var klar over, at det er en sinna blodåre bare. Jeg trodde det var en byll du måtte stikke hull på så kom det puss og helvete ut :( Heldigvis tok jeg feil!

Skrevet
Eller kanskje du ikke husker det Doriz?  :ler: 

Nei sorry, kunne ikke dy meg. Er så skjønn den Nemo filmen, kunne sett den hundre ganger, og må le hver gang av hun Doriz...

Til trådstarter, kanskje lommelegen.no gir noen svar?

Hehe! riktig! :)

Skrevet
Men det sies jo at en av grunnene er fordi vi holder igjen når vi egentlig bør gå og drite. Jeg ser faktisk logikken i det, for menn er jo mer frampå og sitter og trøkker i hytt og pine. Hvis jeg skal overnatte hos han der, så holder jeg meg jo i en evighet, jeg mistenker det er grunnen her!

Dette er vel en grunn, men trur det og kjeme når enn har hard mage, og når enn føder.. Etteller anna med at den blodåra sprekke.. Usj! høyres jo forferdelig ut! :(

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Det er jo bokstavelig talt helt bedritent :D

Endret: Eller helt ræva...

Endret av Towelie
Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Det er ikke vondt eller ubehagelig. Det bare er der. Hele tiden. Plager meg ikke ellers, tenkte bare på om det ikke er noe farlig eller noe som burde behandles...

Takk "Murron", fant noe på lommelegen. Står om hudfolder (marisker) der. Kanskje det er det dette er. Jeg får spørre gynekologen neste gang jeg skal dit. Hun har aldri nevnt noe når jeg har vært til undersøkelse...

Skrevet

Har også sånn og gynekologen sa det var hemorride. Hjelper sånn salve hvis de har vært der i tiden og evigheten også? Og hva heter den salven? (sånn at man litt diskret kan finne den selv...)

Skrevet

Bruker Sheriproct på hemorroider (nei, jeg kan ikke stave) på pasienter på jobb, selv de som har vært der et halvt liv. Og det funker.

Burde jo ikke være flaut da... det går fint an å få hemorroider andre steder på kroppen også, bare at det ikke heter det samme da (?). Mener å huske at åreknuter/kuler er samme greia, og det er jo ikke flaut?

Usj., Nå fikk jeg "I Marinen" på hjernen. "Hemorroidene de smeller, på sene sommerkvelder..." :plystre:

Skrevet
min hette scheriproct. Vekke på ei uke :)

Er redd å bruke sånne ting... Jeg hadde kjønnsvorter en gang. Fikk noe jeg skulle pensle på for å få de vekk. Det svidde som bare f... Etter det har huden på samme stedet vært veldig sår. Jeg har vondt hver gang jeg har samleie. Ikke noe gøy! Tynner disse kremene huden også???

En smule skeptisk.... :forvirret:

Skrevet

Hvor stor er den? Jeg har selv en som tilsvarer en halv ert i størrelse, som sitter i åpningen.

Det er nok en hemoride, men det kan tenkes det bare er litt ekstra hud.

Gjest gjest1
Skrevet
Er redd å bruke sånne ting... Jeg hadde kjønnsvorter en gang. Fikk noe jeg skulle pensle på for å få de vekk. Det svidde som bare f... Etter det har huden på samme stedet vært veldig sår. Jeg har vondt hver gang jeg har samleie. Ikke noe gøy! Tynner disse kremene huden også???

En smule skeptisk.... :forvirret:

Det var ikke vondt en plass! Det mest ubehagelige var å stå og fingre seg selv rundt ræva, men det overlever en vel :-D

Fra første stund jeg brukte den, tenkte jeg "øy, den begynner å gå vekk allerede, jo!" så det fungerer veldig bra.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet
Hvor stor er den? Jeg har selv en som tilsvarer en halv ert i størrelse, som sitter i åpningen.

Det er nok en hemoride, men det kan tenkes det bare er litt ekstra hud.

Jepp den er lik i størrelse. Kanskje jeg skal prøve den kremen da. Takk for alle svar!

Skrevet

Har vært å kjøpt salve jeg også - duste gynekolog som ikke sa til meg at det bare var å ha på salve! Han sa bare den var så liten at han ikke gadd behandle den - så jeg trodde den kanskje måtte skjæres bort eller noe, spurte ikke og så er det bare å ha på salve!!! :frustrert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...