AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #1 Skrevet 12 timer siden Har tre søstre med til sammen 6 katter. Kattene har vært dronninger i huset til de finner en mann. Da dumper de kattene alene hjemme i dagevis for kjærestebesøk. Uten å ordne kattevakt. I tillegg jobber de lange dager som meglere og på sykehjem. Kattene er konstant alene, og de blir drittsur når jeg påpeker det. Trenger ikke katter menneskelig kontakt? To av dem raserer leiligheten når de er alene (innekatter). Er jeg virkelig overbeskyttende som mener dette ikke holder for dyrevelferden? Anonymkode: 5f959...f6d 4
Susannehd Skrevet 12 timer siden #2 Skrevet 12 timer siden Dette er overhode ikke greit! Katter er sosiale dyr som trenger både tilsyn, stelling og stimulering. Å la innekatter være alene i dagevis uten kattevakt bryter direkte med dyrevelferden, og det at de raserer leiligheten er et tydelig tegn på at de er ulykkelige og stresset. Hadde jeg vært i din situasjon, hadde jeg gjort følgende: Omplassert dem i skjul: Legg ut en annonse og finn et trygt og godt hjem til kattene der noen faktisk har tid til dem. Gjennomført flyttingen: Hent kattene og lever dem til de nye eierne mens søstrene dine er borte. Lagt en dekkoperasjon: La et vindu stå åpent slik at det ser ut som kattene har rømt på egen hånd. Når de behandler dyrene på denne måten, har de mistet retten til å ha dem. Du overreagerer ikke i det hele tatt – det er kattene som lidende part her. 3 1
Vibelator Skrevet 12 timer siden #3 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har tre søstre med til sammen 6 katter. Kattene har vært dronninger i huset til de finner en mann. Da dumper de kattene alene hjemme i dagevis for kjærestebesøk. Uten å ordne kattevakt. I tillegg jobber de lange dager som meglere og på sykehjem. Kattene er konstant alene, og de blir drittsur når jeg påpeker det. Trenger ikke katter menneskelig kontakt? To av dem raserer leiligheten når de er alene (innekatter). Er jeg virkelig overbeskyttende som mener dette ikke holder for dyrevelferden? Anonymkode: 5f959...f6d Mange onde egoistiske mennesker Først meg og så meg og sex 1 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Skrevet 11 timer siden Vibelator skrev (45 minutter siden): Mange onde egoistiske mennesker Først meg og så meg og sex Ja, jeg er alenefar til en unge med kraftig katteallergi ellers hadde jeg passet dyra. Har tilbudt meg å betale dyrehotell, men de orker ikke hente og levere. Snakket med kjæresten til ene om ikke katta kan bli med dit, men han «bor for fint». Flau over mine søstre, men de er eldst og synes jeg er helt ute Anonymkode: 5f959...f6d
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #5 Skrevet 11 timer siden Jeg hadde meldt fra til Mattilsynet om dette. Hadde ført oversikt over hvor lenge og ofte kattene er alene. Anonymkode: 3d1e7...6c6 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden Susannehd skrev (11 timer siden): Dette er overhode ikke greit! Katter er sosiale dyr som trenger både tilsyn, stelling og stimulering. Å la innekatter være alene i dagevis uten kattevakt bryter direkte med dyrevelferden, og det at de raserer leiligheten er et tydelig tegn på at de er ulykkelige og stresset. Hadde jeg vært i din situasjon, hadde jeg gjort følgende: Omplassert dem i skjul: Legg ut en annonse og finn et trygt og godt hjem til kattene der noen faktisk har tid til dem. Gjennomført flyttingen: Hent kattene og lever dem til de nye eierne mens søstrene dine er borte. Lagt en dekkoperasjon: La et vindu stå åpent slik at det ser ut som kattene har rømt på egen hånd. Når de behandler dyrene på denne måten, har de mistet retten til å ha dem. Du overreagerer ikke i det hele tatt – det er kattene som lidende part her. De bor i tre ulike hjem 🥹 Ganske fristet til å prøve din versjon men det er vel straffbart og de kjøper bare nye dyr Anonymkode: 5f959...f6d
Bælfeit Skrevet 25 minutter siden #7 Skrevet 25 minutter siden Er så mange som aldri burde hatt dyr,hva med å omplassere de?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå