Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann.
Håper noen her kan gi meg gode råd. Har en gutt på 17 som er i ok ÷ form. Har begynt å trene styrke. Blir støl på dag to og får  svekkelse i muskler på dag 3-6. Eksempel: Trente overkropp torsdag og greide bare såvidt å løfte seg ut av senga i dag. Har veldig lavt d-vit nivå. Hvor bekymret skal jeg være for dette? Har andre erfaringer med dette? Hvordan løste det seg?

Anonymkode: e790f...36d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ikke helt normalt ut. Dette er som meg, som er i overgangsalder. Er han utent og har startet for hardt. Tar han D-vitaminer siden han har mangel? 

Anonymkode: a05b1...2cd

AnonymBruker
Skrevet

Han har startet altfor hardt. 

Anonymkode: bcbe2...42e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Stølhet rammer hardt når muskler du ikke pleier å bruke brukes mer enn normalt.

Så går det seg til om man fortsetter å bruke disse musklene.

Anonymkode: 7deb5...2b1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt med lave vitamin D nivåer. Jeg har hatt uttalt stølhet rundt dag 4 etter trening. Såpass at fibromyalgi har vært foreslått som diagnose. Fibromyalgi er ikke en merkelapp jeg vil ha, det er et symptombilde, ikke en forklaring.

På meg har tilskudd ikke fungert. Kun sol og UV- lamper. 

Anonymkode: 71c7f...8aa

AnonymBruker
Skrevet

Er han i en vekstfase? 

Anonymkode: e3e34...4c2

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, han strekker seg stadig, har sikkert strukket seg 10 cm det siste året og nærmer seg nå 2 meter. Han skal egentlig ta d-vit men har ikke vært flink. Det ser ut til at denne opplevelsen har gitt ham en oppvekker i forhold til viktigheten av å ta vitaminene. Han bor på hybel så han er nødt til å passe på det selv. Har hatt denne opplevelsen en gang før, da var han gåen en hel uke. Han har trent jevnt i hele sommer, men nå trener han med nye klassekamerater og forteller selv at intensiteten har økt veldig. 

Men..  Bør jeg snakke med lege? Pt?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, han er snart voksen. Du kan oppfordre ham til å gjøre det selv 

Anonymkode: a05b1...2cd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk for svar, han strekker seg stadig, har sikkert strukket seg 10 cm det siste året og nærmer seg nå 2 meter. Han skal egentlig ta d-vit men har ikke vært flink. Det ser ut til at denne opplevelsen har gitt ham en oppvekker i forhold til viktigheten av å ta vitaminene. Han bor på hybel så han er nødt til å passe på det selv. Har hatt denne opplevelsen en gang før, da var han gåen en hel uke. Han har trent jevnt i hele sommer, men nå trener han med nye klassekamerater og forteller selv at intensiteten har økt veldig. 

Hvordan er kostholdet ellers, om han bor på hybel? Er han flink til å spise næringsrik mat? 

Anonymkode: e3e34...4c2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...