Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har flere venner som er på andre runden med oppussing og som har byttet kjøkken og bad, listefritt hus osv. det er så lekkert! 
Vi renvoverte hele huset for 10-12 år siden. Vi har kun malt stua, skiftet farge. Vi er i økonomisk posisjon til å låne og fornye både her og der. Men så har vi kommet dit at vi «nærmer oss» å ha nedbetalt boligen også. Vi har igjen 8 år. Ja, det er lenge men likevel ikke så veldig lenge. 
Ser også frem til å få mer økonomisk frihet og bruke lønna vår på annet enn boliglån. 
Vi må nok pusse opp igjen vi også med årene, men det er for nytt til å bytte ut nå. 
Føler mange pusser opp på nytt etter bare 10 - 12 år. 
Jeg er veldig opptatt av bolig, stil, interiør osv. så det er viktig for meg å ha det fint, ikke bare tak over hodet. 
Men det koster jo mye 

hva med dere? 

Anonymkode: 8dfc9...ab8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Har flere venner som er på andre runden med oppussing og som har byttet kjøkken og bad, listefritt hus osv. det er så lekkert! 
Vi renvoverte hele huset for 10-12 år siden. Vi har kun malt stua, skiftet farge. Vi er i økonomisk posisjon til å låne og fornye både her og der. Men så har vi kommet dit at vi «nærmer oss» å ha nedbetalt boligen også. Vi har igjen 8 år. Ja, det er lenge men likevel ikke så veldig lenge. 
Ser også frem til å få mer økonomisk frihet og bruke lønna vår på annet enn boliglån. 
Vi må nok pusse opp igjen vi også med årene, men det er for nytt til å bytte ut nå. 
Føler mange pusser opp på nytt etter bare 10 - 12 år. 
Jeg er veldig opptatt av bolig, stil, interiør osv. så det er viktig for meg å ha det fint, ikke bare tak over hodet. 
Men det koster jo mye 

hva med dere? 

Anonymkode: 8dfc9...ab8

Man kan jo fremdeles ha det fint selv om alt ikke er nytt, eller? 

Her ble badene sist pusset opp for 25 år siden, gulvene er 100 år gamle og kjøkkenet er det som ble sist oppusset, for 15 år siden. Vi har kun malt og overflatebehandlet siden vi flyttet inn for et par år siden. Vi har nedbetalt bolig og har råd til å gjøre den oppussingen som skulle falle oss inn, men jeg synes det er fint nok som det er. Vi har riktignok fine møbler og har investert i tekstiler og lamper, så det gjør jo mye. 

Anonymkode: 4185a...a37

AnonymBruker
Skrevet

Ikke renovert siden vi overtok på 90-tallet. Eiendommen er nedbetalt. '

Badet bør/må sannsynligvis tas om noen år, men i senere tid er det laget ett nytt bad i kjelleren. 

Vi er lite opptatt av trender, og når vi renoverte - gikk vi for  - i våre øyne - kvalitet/tidløst. Nå skal det sies at vi er trege, så innen vi har startet med noe, har vi ombestemt oss to-tre-fire ganger, og da er løsningen mer gjennomtenkt. 

Anonymkode: 5b324...c0a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal begynne med å pusse opp huset no. Trur jeg begynner til neste år. Skal endre litt på planløsningen. Kjøkkenet er ikke så gammelt så den skal jeg ikke røre. Så den må neste sette standarden. Så lister blir det. Jeg kan ikke ta liste fritt resten av huset og kjøkkenet ikke. Så gjeldsfri er det lenge til jeg blir. Er ikke sikkert jeg blir det heller. For dette koster. Huset er fra 89. og eneste vi har tatt et kjøkkenet. Og ene badet. 

Anonymkode: cec90...447

AnonymBruker
Skrevet

Er mye annet som jeg syns er mye mer spennende enn å pusse opp hus, så her prioriterer vi å holde ting i orden istedenfor å bytte ut fordi naboen har gjort det...

Dette gjør at vi har svært lite lån, og har muligheter til å reise, gi til gode saker, jobbe redusert perioder av året siden vi ikke ar bankens slaver.

Jeg regner om utgiftene i tid jeg må jobbe for å betale for dem, syns dette gir et bedre bilde enn kroner.

Så for å dekke bokostnaden for meg og samboeren må jeg jobbe 2,3 dager i mnd, da er lån/forsikring/kommunale avgifter betalt. 

Så kan jeg bruke pengene fra de resterende 19 arbeidsdagene + samboerens inntekt på triveligere ting. 

Anonymkode: e21e2...1bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er rart å pusse opp/renovere fordi andre gjør det. 
Og det med trender er helt snodig; det er langt fra alle boliger som kler «siste skrik». F.eks er vårt hus fra 1952 og da må innredning passe inn og stå i stil til bygningen. Listefritt hadde vært helt merkelig her😀

Anonymkode: 45eed...acf

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvorfor er du så opptatt av hva andre gjør? Teller du også hvor ofte naboen bytter bil eller reiser på ferie? 

Hvis noen jeg kjenner har pusset opp f.eks kjøkkenet, så kommenterer jeg gjerne hvor lekkert det er, men jeg spør ikke «hvor mange år siden er det dere pusset opp sist?»

Folk prioriterer forskjellig. Noen bruker penger på interiør og oppussing, noen liker shopping og dyre klær, andre liker svinedyr vin… 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ok at det ser rent og pent ut, men maten blir ikke bedre i et "listfritt" hus.

Anonymkode: f2b40...a35

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På tide å få bedre selvtillit og finne sin egen stil og stå for den i stedet for å følge alle mulige trender og bidra til unødvendig forbruk hele tiden.

Anonymkode: 5721e...3d7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...