Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er forundret over hvor mange som klager her inne over venner og bekjente. Dere ber om råd. Klarer dere ikke tenke selv? Er dere ikke oppegående nok til å vurdere selv? Eller trenger dere å lufte ut frustrasjoner og få bekreftelse? 
Venner kommer i alle varianter, og noen er like oss og andre har sine særegne behov, som oss selv. 

Det handler om å stå stødig i eget liv, ha trygghet i eget liv og sette grenser. Ikke minst klare å kommunisere ut egne behov og tanker på en konstruktiv måte. 

Anonymkode: 599a1...707

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Handler "bare" om det. Ok, tenk at livet ikke er bare for alle. 

Anonymkode: 79768...aab

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig enkelt å gi råd når man er på utsiden. Det er ikke alltid like enkelt å se hva som er best å gjøre når man faktisk står midt oppi situasjonen.

Jeg vil overhodet ikke kalle folk sosialt usikre, bare fordi de ber om råd. Om noe er de sosialt kompetente, fordi de skjønner at i enhver mellommenneskelige relasjoner finnes det nyanser som gjør at man blir usikker på om han tolker eller handler «rett», og det å få ulike perspektiver på en situasjon gjør at man utvikler sin sosiale forståelse. 

Anonymkode: d473d...22b

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er veldig enkelt å gi råd når man er på utsiden. Det er ikke alltid like enkelt å se hva som er best å gjøre når man faktisk står midt oppi situasjonen.

Jeg vil overhodet ikke kalle folk sosialt usikre, bare fordi de ber om råd. Om noe er de sosialt kompetente, fordi de skjønner at i enhver mellommenneskelige relasjoner finnes det nyanser som gjør at man blir usikker på om han tolker eller handler «rett», og det å få ulike perspektiver på en situasjon gjør at man utvikler sin sosiale forståelse. 

Anonymkode: d473d...22b

Derfor bør man ikke gi sosiale råd til folk uten å kjenne hele saken, ingen her er eksperter heller. 
I f eks gruppe terapi eller andre sammenkomster der folk møtes og har like utfordringer, f eks sorggrupper. Er regelen at man gir ikke råd, man lytter. 
Her inne har ikke folk tid eller lyst å lese hovedinnlegget, men en ekstremt trang til å gi råd til andre en ikke kjenner eller kjenner historien til 

AnonymBruker
Skrevet

Om du hadde vært så sikker som du selv forsøker å gi inntrykk av i hovedinnlegget, Ts, så hadde du ikke hatt dette behovet for å snakke ned andre mennesker...

Anonymkode: d5ed7...18a

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er mange som er sosialt usikre her. Og det er nok ingen som bare har bestemt seg for å være det. Og det er ikke ulovlig eller en fornærmelse mot noen at de er det.

Det som jeg synes er trist, er at mange av disse virker som de kun har KG å spørre til råds. Og når de tar motet til seg og gjør det, blir de hudflettet og kalt både det ene og det andre og beskyldt for ting helt irrelevant for det de spør om eller opplysningene som er gitt.

Anonymkode: 8decb...bfe

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan det tenkes at du kanskje muligens har fått et litt skjevt bilde av dette, fordi KG er laget nettopp for å stille spørsmål og gi råd, og derfor ikke blir brukt av de som har det helt greit I hverdagen?

Kanskje du burde ha brukt litt mer tid på selvrefleksjon før du klager over andre fordi de... klager over andre?

Anonymkode: 7bc06...4b8

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Folk lager innlegg her fordi de kjeder seg

Anonymkode: ca952...a91

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, det er mange som er sosialt usikre her. Og det er nok ingen som bare har bestemt seg for å være det. Og det er ikke ulovlig eller en fornærmelse mot noen at de er det.

Det som jeg synes er trist, er at mange av disse virker som de kun har KG å spørre til råds. Og når de tar motet til seg og gjør det, blir de hudflettet og kalt både det ene og det andre og beskyldt for ting helt irrelevant for det de spør om eller opplysningene som er gitt.

Anonymkode: 8decb...bfe

Det er jo trist om folk ikke har andre sosiale plattformer i livet sitt enn KG. Chat gpt kan jo gi bedre råd om det e råd en trenger. 
Tror egentlig ikke folk her inne ønsker råd, men heller søke kontakt med andre folk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Om du hadde vært så sikker som du selv forsøker å gi inntrykk av i hovedinnlegget, Ts, så hadde du ikke hatt dette behovet for å snakke ned andre mennesker...

Anonymkode: d5ed7...18a

Er nyskjerrig på hvilke folk som faktisk er her inne. Hvilke type folk som henger her. Utifra innlegg så skjønner man at det er mye ensomhet. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 22.8.2026 den 15.10):

Er nyskjerrig på hvilke folk som faktisk er her inne. Hvilke type folk som henger her. Utifra innlegg så skjønner man at det er mye ensomhet. 

Ja, er nok mange ensomme her. Inkludert meg selv. Men jeg har vært på forumet siden jeg var 16 år. Var ikke ensom i mange år etter jeg ble medlem, men vanket her likevel. Pusher 20 år på forumet snart. Ikke med denne brukeren da. Tror mange er her av ren vane. 

Endret av Purple_Pixiedust

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...