Gå til innhold

Hva liker dere best av disse boblene.?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Vi skal ha et mindre selskap og skal servere bobler. Alternativene er følgene: 

champagne (5-600 kr klassen)

cremant 

cava 

prosecco 

Hva bør vi gå for som vil treffe flest på smak? ( ikke kom med andre forslag eller ikke svar om du ikke drikker/liker disse) 

prisen betyr ikke noe. 

Endret av Kvalitet
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Champagne, uten tvil

Anonymkode: 9b0b1...87f

AnonymBruker
Skrevet

Dersom pris ikke har noen betydning - Champagne.

Cremant er et godt alternativ.

Cava er helt nederst på listen, spør du meg. Da serverer jeg heller en god hvitvin. 

Anonymkode: c9bac...bac

AnonymBruker
Skrevet

Mannen i huset som bryr seg om slikt mener champagne så cremant, de andre kan man l være å servere. Jeg derimot elsker cava og prosecco.

Anonymkode: 9d410...558

Skrevet

Cremant er sjelden feil. Champagne blir for dyrt… jeg må opp i flere tusen per flaske for å finne en jeg synes er like god som en cremant til par hundre…

Skrevet

Champagne eller cremant. Kommer litt an på hvilke typer folk som kommer. Hvis det er folk som ikke egentlig har noe peiling og vin og som overhodet ikke bryr seg, tror jeg at jeg ville servert noe enklere. Er man veldig uerfaren med bobler, er det ikke uvanlig at man ikke liker smaken av champagne. 

Hvis det er folk som liker god vin, ville jeg kanskje overrasket med en flaske engelske bobler, feks hattingley eller noe i den dur. Litt rimeligere enn champagne, men ofte dyrere enn cremante.

Anonymkode: e7e0e...5c9

Skrevet
enkefru skrev (11 minutter siden):

Cremant er sjelden feil. Champagne blir for dyrt… jeg må opp i flere tusen per flaske for å finne en jeg synes er like god som en cremant til par hundre…

Cremanten er alltid en vinner.

Anonymkode: fee91...67c

Skrevet

Nå nytter det jo ikke å si at champagne er best eller cava er dårlig, er ett vidt spekter i utgaver av alle sammen. 

Selv liker jeg lykkebobbler godt. En rimelig cava som treffer mine smajsløker godt. Er veldig glad i bobbler, så prøvd veldig mange.

Anonymkode: e4e74...f8b

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Mannen i huset som bryr seg om slikt mener champagne så cremant, de andre kan man l være å servere. Jeg derimot elsker cava og prosecco.

Anonymkode: 9d410...558

Champagne i 5/6 hundrekroners klassen eller tusen kroners klassen? 

Skrevet

Champagne defintivt. Finnes noen veldig gode rett under det prisleiet; for eksempel

- Camille Savès Carte Blanche Bouzy Brut til 499

- Thierry Fournier Chardonnay Extra Brut til 439

Vintagene til Camille Savès er også fantastiske, men naturlig nok dyrere. 

Skrevet

Den som har høyest nivå av etanol.

Anonymkode: 7ca4c...866

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...