AnonymBruker Skrevet 22. august #1 Skrevet 22. august Dusjer man sammen i fengsel i Norge? Fengslene i Norge ser ganske luksuriøse ut, så det ville ikke overrasket om de hadde egne bad. Kanskje annerledes i kvinnefengsel. Der har jeg hørt at det er krise på alt. Kanskje kun kvinnene dusjer sammen, siden fasilitetene for kvinner er mer begrenset. Anonymkode: de3d6...049
Snok1 Skrevet 26. august #3 Skrevet 26. august Bredtvedt er så gammelt og nedslitt at jeg tenker at det gjerne kan være like ille som i OTNB, men det er nok ikke det.
AnonymBruker Skrevet 26. august #4 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (40 minutter siden): De har egne bad. Anonymkode: c4925...5f6 Det er ikke egne bad i alle fengsel. Anonymkode: 501d3...7a3 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. august #5 Skrevet 26. august Har jobbet i et eldre fengsel. Så vidt jeg husker delte 2 og to bad og toalett. Jeg syns det blir tullete å kalle fengsel for luksus - de er jo låst inne på ganske små rom mesteparten av døgnet, og luftegården der jeg jobbet ihvertfall, var nitrist. Anonymkode: 2c58f...888 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. august #6 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (På 22.8.2026 den 8.04): Dusjer man sammen i fengsel i Norge? Fengslene i Norge ser ganske luksuriøse ut, så det ville ikke overrasket om de hadde egne bad. Kanskje annerledes i kvinnefengsel. Der har jeg hørt at det er krise på alt. Kanskje kun kvinnene dusjer sammen, siden fasilitetene for kvinner er mer begrenset. Anonymkode: de3d6...049 Nei, det er ikke på det materielle det er krise i norske fengsler; heller ikke i kvinnefengsel. Krisen går på bemanning. Anonymkode: 95a3c...41f 3
AnonymBruker Skrevet 26. august #7 Skrevet 26. august Det er gjerne felles dusj, men de dusjer selvfølgelig alene. Noe annet er jo ikke trygt for ansatte eller innsatte. Anonymkode: 9be4e...520 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #8 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Noe annet er jo ikke trygt for ansatte eller innsatte Er det utrygt for kvinner å dusje sammen? På hvilken måte? Anonymkode: c32ad...86c
Snok1 Skrevet 26. august #9 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er det utrygt for kvinner å dusje sammen? På hvilken måte? Anonymkode: c32ad...86c Man finner ikke den generelle populasjonen i et fengsel, man finner en fengselspopulasjon. 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #10 Skrevet 26. august Det er sykt at de som sitter i fengsel har egne bad, mens studentene våre må ha fellesdusj. Anonymkode: 9fb8a...a29
Millimani Skrevet 29. august #11 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (På 26.8.2026 den 9.37): Det er sykt at de som sitter i fengsel har egne bad, mens studentene våre må ha fellesdusj. Anonymkode: 9fb8a...a29 Sykt? Å være fange, og å være student er to forskjellige ting. 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. august #12 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (På 26.8.2026 den 9.37): Det er sykt at de som sitter i fengsel har egne bad, mens studentene våre må ha fellesdusj. Anonymkode: 9fb8a...a29 Må de det? Anonymkode: 47dac...a0d 3
AnonymBruker Skrevet 30. august #13 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (12 timer siden): Må de det? Anonymkode: 47dac...a0d Ja, flertallet må det. Har du sett boligmarkedet i studentbyene? Med mindre man har fulltidsjobb ved siden av studiene, så er det ikke lenger mulig å bo med eget bad som student. Anonymkode: 9fb8a...a29
AnonymBruker Skrevet 30. august #14 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (På 26.8.2026 den 9.37): Det er sykt at de som sitter i fengsel har egne bad, mens studentene våre må ha fellesdusj. Anonymkode: 9fb8a...a29 De fleste studenthybler har egne bad nå. Og i verste fall deler man bad med en til. Også er det selvvalgt selvfølgelig Anonymkode: e277d...f83 3
AnonymBruker Skrevet 30. august #15 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (På 26.8.2026 den 9.37): Det er sykt at de som sitter i fengsel har egne bad, mens studentene våre må ha fellesdusj. Anonymkode: 9fb8a...a29 Snok1 skrev (På 26.8.2026 den 9.23): Man finner ikke den generelle populasjonen i et fengsel, man finner en fengselspopulasjon. Anonymkode: e3667...ce4 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #16 Skrevet 30. august Det finnes da en mellomting mellom egne bad og å dusje sammen: delt bad. Altså at man dusjer etter tur, i samme dusj, men bare én om gangen. Man må vente på tur, men er alene på badet. Anonymkode: 0ad4f...41e 2
Snok1 Skrevet 30. august #17 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (På 26.8.2026 den 9.37): Det er sykt at de som sitter i fengsel har egne bad, mens studentene våre må ha fellesdusj. Anonymkode: 9fb8a...a29 Hvem er det som sier at studenter må ha fellesdusj? I motsetning til fanger kan studenter velge. 4
AnonymBruker Skrevet 31. august #18 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (På 22.8.2026 den 8.04): Dusjer man sammen i fengsel i Norge? Fengslene i Norge ser ganske luksuriøse ut, så det ville ikke overrasket om de hadde egne bad. Kanskje annerledes i kvinnefengsel. Der har jeg hørt at det er krise på alt. Kanskje kun kvinnene dusjer sammen, siden fasilitetene for kvinner er mer begrenset. Anonymkode: de3d6...049 Ja. Det har jeg sett på film. Anonymkode: 80bc5...60e
AnonymBruker Skrevet 31. august #19 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ja, flertallet må det. Har du sett boligmarkedet i studentbyene? Med mindre man har fulltidsjobb ved siden av studiene, så er det ikke lenger mulig å bo med eget bad som student. Anonymkode: 9fb8a...a29 Studenthyblene her har ofte eget bad. Private kollektiv der både studenter og arbeidende unge bor er gjerne med felles bad, så inntrykket mitt er ikke som ditt. Ikke ser jeg helt problemet med å dele bad heller Anonymkode: 47dac...a0d
AnonymBruker Skrevet 31. august #20 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (På 30.8.2026 den 11.28): Ja, flertallet må det. Har du sett boligmarkedet i studentbyene? Med mindre man har fulltidsjobb ved siden av studiene, så er det ikke lenger mulig å bo med eget bad som student. Anonymkode: 9fb8a...a29 Det kommer vel helt an på hva man er villig til å betale Anonymkode: e3667...ce4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå