Gå til innhold

Gyldig ID ved laging av nytt pass

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan man få laget nytt pass I september dersom passet allerede har gått ut tidligere  i år og bankkortet med bilde går ut i september ? 

Vil jeg ha gyldig ID å vise på politistasjonen ved laging av nytt pass ,dersom jeg bare har utgått pass og bank kort som går ut i september? Eller vil jeg få problemer  med å lage nytt pass ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk ,ja jeg har lest det. Ser at man skal ta med gammelt pass eller gammelt ID Kort. Men det står egentlig  ikke noe om gammelt pass og gammelt ID kort er regnet som god nok legitimasjon  for å få laget nytt pass dersom nan ikke har annen gyldig legitimasjon . Så derfor jeg spør .🙂

Skrevet

Mulig jeg ikke skjønte helt. Hvis du har time på passkontoret i september og bankkortet ikke går ut før 30. september, har du jo med deg gyldig legitimasjon?

Skrevet
Isprinsessen7 skrev (6 timer siden):

Takk ,ja jeg har lest det. Ser at man skal ta med gammelt pass eller gammelt ID Kort. Men det står egentlig  ikke noe om gammelt pass og gammelt ID kort er regnet som god nok legitimasjon  for å få laget nytt pass dersom nan ikke har annen gyldig legitimasjon . Så derfor jeg spør .🙂

Gammelt pass regnes som gyldig legitimasjon, spesielt hvis det har RFID-chip. Jeg skiftet navn da jeg giftet meg og hadde da teknisk sett ingen gyldig legitimasjon, men det sklei helt fint både for nytt førerkort og nytt pass. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...