AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Skrevet 16 timer siden Jeg skulle på festival med en venninne og flere i kveld. Men jeg er sliten. Her jeg bor har de hatt byttet rør osv denne uken. Vi har vært uten vann og avløp. Har vært en spesiell uke. Føler ikke at jeg har fått slappet av noen ganger. Måtte dra til venner for å vaske klær. Måtte dusje på jobb eller på trening. Måtte ut i brakker for å gå på toalettet. Kanskje noen synes at det er ikke noe problem, men kroppen min takler sånn dårlig. Dårlig gjort av meg å ikke dra? Regner med at noen blir sure Anonymkode: fc79a...18e
Mezzosoprena Skrevet 16 timer siden #2 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skulle på festival med en venninne og flere i kveld. Men jeg er sliten. Her jeg bor har de hatt byttet rør osv denne uken. Vi har vært uten vann og avløp. Har vært en spesiell uke. Føler ikke at jeg har fått slappet av noen ganger. Måtte dra til venner for å vaske klær. Måtte dusje på jobb eller på trening. Måtte ut i brakker for å gå på toalettet. Kanskje noen synes at det er ikke noe problem, men kroppen min takler sånn dårlig. Dårlig gjort av meg å ikke dra? Regner med at noen blir sure Anonymkode: fc79a...18e Du bestemmer dette helt selv, men det er faktisk også lov for venninnen å bli skuffet. 3 6
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #3 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg skulle på festival med en venninne og flere i kveld. Men jeg er sliten. Her jeg bor har de hatt byttet rør osv denne uken. Vi har vært uten vann og avløp. Har vært en spesiell uke. Føler ikke at jeg har fått slappet av noen ganger. Måtte dra til venner for å vaske klær. Måtte dusje på jobb eller på trening. Måtte ut i brakker for å gå på toalettet. Kanskje noen synes at det er ikke noe problem, men kroppen min takler sånn dårlig. Dårlig gjort av meg å ikke dra? Regner med at noen blir sure Anonymkode: fc79a...18e Ja, jeg synes det er slapt og dårlig og bryte avtaler på grunn av "sliten". Alle blir slitne i blant, det er ikke farlig. Anonymkode: bd36c...b65 6 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #4 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, jeg synes det er slapt og dårlig og bryte avtaler på grunn av "sliten". Alle blir slitne i blant, det er ikke farlig. Anonymkode: bd36c...b65 Jeg har fibromyalgi og blir ikke bare sliten når jeg er sliten Anonymkode: fc79a...18e 3
Mezzosoprena Skrevet 16 timer siden #5 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har fibromyalgi og blir ikke bare sliten når jeg er sliten Anonymkode: fc79a...18e Da skjønner jeg ikke hvorfor du måtte ramse opp alt de andre du gjorde? 4 3
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #6 Skrevet 16 timer siden Jeg avlyser ting bare fordi jeg ikke har lyst eller gidder jeg. Enkelt liv. Anonymkode: 6b7c0...6f6 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #7 Skrevet 16 timer siden Det er helt innafor å avlyse fordi man er sliten, og det er helt innafor bli skuffet når noen avlyser. Å bli sur fordi en avlyser, spesielt når man uansett er en gjeng derimot, er ikke innafor. Det er ikke som om venninnen din må dra alene. Anonymkode: 8a8e5...dd0 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #8 Skrevet 16 timer siden Skjønner deg godt! Ha god samvittighet for det. Du må tenke på deg. Anonymkode: 5d793...735
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #9 Skrevet 15 timer siden Du kan selvsagt avlyse når du ønsker det. Dersom du ofte avlyser fordi du er sliten vil de andre etter hvert ikke inkludere deg når de gjør ting. Det er bare sånn det er. Anonymkode: 86af1...2da 3
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #10 Skrevet 15 timer siden Hvis jeg først avlyser har jeg en grunn, og da trenger jeg ikke ha dårlig samvittighet. Det er bortkastet energi. Anonymkode: 5eb57...4c7
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #11 Skrevet 15 timer siden Du er ikke drømmevenn nei. Jeg ville ikke tenkt at sliten var godt nok. Og vært mer skeptisk til å stole på deg senere Folk med lav terskel for å avlyse er kjipe Anonymkode: fe102...e3e 1 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #12 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis jeg først avlyser har jeg en grunn, og da trenger jeg ikke ha dårlig samvittighet. Det er bortkastet energi. Anonymkode: 5eb57...4c7 Ts har en kronisk sykdom. Da *må* man avlyse av grunn «sykdom» såpass ofte og såpass uforutsigbart at det utgjør et påregnelig sosialt problem. Både for en selv og omgivelsene. Å jobbe med å ikke ha dårlig samvittighet er absolutt en nødvendighet (dårlig samvittighet er irrasjonelt). Men det er en pågående innsats. Særlig når man avlyser eller må endre dagsorden for n-te gang den måneden fordi *ta-da: sykdom!* Det utgjør særlig et problem fordi ts som alle andre kronikere så inderlig godt vet hvilken negativ effekt det har på egen livskvalitet. Å overføre noe av det tapet av livskvalitet til omgivelsene er belastende for omgivelsene. Intet kan gjøres med det faktum. Det er et tap. Tap er en belastning. Anonymkode: d54c7...dcd 2 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #13 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg har fibromyalgi og blir ikke bare sliten når jeg er sliten Anonymkode: fc79a...18e Hvorfor skrive alt det du har gjort da. Bare si du har fibromyalgi og blitt utmattet av det du har vært igjen denne uken. Vennene dine vet vel kanskje at du er syk og at formen da svinger veldig? Du har fult lov til å avlyse, men de har også lov til å bli skuffet. Anonymkode: 272ea...839 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #14 Skrevet 15 timer siden Det er helt greit å avlyse. Å avlyse samme dag er som regel ganske kjipt, ja. Da håper jeg du forklarte godt hvorfor. Anonymkode: 2125f...8f6 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #15 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er helt greit å avlyse. Å avlyse samme dag er som regel ganske kjipt, ja. Da håper jeg du forklarte godt hvorfor. Anonymkode: 2125f...8f6 Jeg forklarte at kroppen min ikke takler det. Presser jeg meg nå, så blir jeg sykemeldt. Jeg kjenner kroppen min ganske godt etter mange år med fibromyalgi Anonymkode: fc79a...18e
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #16 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg avlyser ting bare fordi jeg ikke har lyst eller gidder jeg. Enkelt liv. Anonymkode: 6b7c0...6f6 Vi er i hver vår ende av skalaen. Jeg gjennomfører alt jeg har avtalt selv om hele meg skriker neiiiii. Føler en veldig sterk forpliktelse til å fullføre når jeg først har sagt ja. Men, rask til å si nei uten forklaringer hvis det er noe jeg ikke ønsker å være med på. Anonymkode: 74242...d42
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #17 Skrevet 13 timer siden Åpenhet hjelper mye. Jeg kan ha forståelse for at noen må avlyse på kort varsel, men da vil jeg gjerne vite det på forhånd at sjansen finnes der. Anonymkode: 6904b...44b 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #18 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, jeg synes det er slapt og dårlig og bryte avtaler på grunn av "sliten". Alle blir slitne i blant, det er ikke farlig. Anonymkode: bd36c...b65 Det er helt greit å avlyse når man er sliten. Ikke hør på sånne pappskaller. Anonymkode: 55ce6...cfb
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #19 Skrevet 1 time siden Jeg ville bare sagt at jeg må avlyse pga. fibromyalgien og at jeg dessverre er nær å bli sykmeldt. Hvis vennene dine ikke forstår og respekterer dette, er de ikke gode venner. De er også en gjeng - du har ikke avlyst med én person. Anonymkode: 69514...7be
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #20 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg skulle på festival med en venninne og flere i kveld. Men jeg er sliten. Her jeg bor har de hatt byttet rør osv denne uken. Vi har vært uten vann og avløp. Har vært en spesiell uke. Føler ikke at jeg har fått slappet av noen ganger. Måtte dra til venner for å vaske klær. Måtte dusje på jobb eller på trening. Måtte ut i brakker for å gå på toalettet. Kanskje noen synes at det er ikke noe problem, men kroppen min takler sånn dårlig. Dårlig gjort av meg å ikke dra? Regner med at noen blir sure Anonymkode: fc79a...18e Unnskyld at jeg spør, men tok det lang tid inne hos deg? Mistenker vi kanskje bor på samme sted (pga rør+festival i by), og vi venter på tur, men er bekymret for dagen de skal til meg. Til spm så tenker jeg at det er jo "spesialsituasjon" når du ikke er 100% frisk. Venninnene bør ha forståelse, selv om de kanskje blir skuffet der og da. Anonymkode: fba85...ecf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå