AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #1 Skrevet 21 timer siden Værsåsnill å svar meg kun dersom du faktisk har kunnskap eller erfaring med dette, ikke noe synsing🫶🏼 Jeg jobber på en barneskole hvor jeg store deler av dagen går 1-1. En av «mine tidligere» elever (som jeg ikke følger lenger) er veldig opphengt i meg og kommer ofte bort i friminutt, SFO eller sniker seg ut av undervisning og oppsøker meg. Jeg er 19 uker gravid og har fått mage og han er veldig opphengt i denne. Kan komme og si «babyskvis!» og klemme hardt rundt magen, eller hoppe på meg slik at jeg mister balansen. Og tro meg, jeg setter grenser men det går ikke inn til denne gutten (som man egentlig ikke helt kan forvente mtp. diagnosene som er inn i bildet). Jeg føler ikke jobbsituasjonenen min er trygg i forhold til graviditeten og har forsøkt å be om tilrettelegging men møter bare at «jeg er jo ikke på det trinnet så ser ikke helt problemet» (jeg møter altså denne gutten flere ganger daglig og føler jeg alltid må være på vakt for et bakholdsangrep). Er det noe jeg bare må akseptere? Eller er det noen som har vært i en lignende situasjon som har fått jobben bedre tilrettelagt? Anonymkode: e67ee...403 1
Maleficenta Skrevet 21 timer siden #2 Skrevet 21 timer siden Svangerskapspenger er penger fra NAV til friske gravide som må slutte å jobbe fordi arbeidet kan skade fosteret. Du må ikke ha en sykdom, men jobben må ha risikofaktorer som ikke kan fjernes ved at arbeidsgiver gir deg andre oppgaver. [1, 2, 3, 4] Dette er klipt ut fra chatgpt altså 4
Maleficenta Skrevet 21 timer siden #3 Skrevet 21 timer siden Vil påstå dette er en risikofaktor som kvalifiserer 2
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #4 Skrevet 21 timer siden Det er ikke farlig å bli klemt / få klemmer rundt magen. Babyen ligger godt beskyttet inni der. Noe annet er at dine grenser og intimsoner blir invadert. Det er ikke greit, selv om han er et barn. Du må ta dette opp med rektor og med lærerne til gutten. De må snakke med ham, lære ham opp i ok adferd på skolen og holde øye med ham så han ikke stikker av, og kommer til deg Anonymkode: d8b56...f78 6
Maleficenta Skrevet 21 timer siden #5 Skrevet 21 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke farlig å bli klemt / få klemmer rundt magen. Babyen ligger godt beskyttet inni der. Noe annet er at dine grenser og intimsoner blir invadert. Det er ikke greit, selv om han er et barn. Du må ta dette opp med rektor og med lærerne til gutten. De må snakke med ham, lære ham opp i ok adferd på skolen og holde øye med ham så han ikke stikker av, og kommer til deg Anonymkode: d8b56...f78 Hun blir og hoppet på så hun nesten faller. Hva om hun faller på magen? Er jo viktig at ts føler seg trygg her. Og tror ikke et barn med atferdsproblemer bare er å lære han opp sånn uten videre Endret 21 timer siden av Maleficenta 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #6 Skrevet 20 timer siden Maleficenta skrev (1 minutt siden): Hun blir og hoppet på så hun nesten faller. Hva om hun faller på magen? Er jo viktig at ts føler seg trygg her. Og tror ikke et barn med atferdsproblemer bare er å lære han opp sånn uten videre Vil fortsatt si at dette neppe krever tilrettelegging. Falle kan man gjøre hvor som helst. Det TS bør gjøre er å stille krav til de som skal se etter barnet, og forbygge / forhindre at barnet oppsøker henne Anonymkode: d8b56...f78 3
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #7 Skrevet 20 timer siden Stresset dette påfører TS vil også sees på som en risikofaktor. Anonymkode: 7c636...7a4 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #8 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke farlig å bli klemt / få klemmer rundt magen. Babyen ligger godt beskyttet inni der. Noe annet er at dine grenser og intimsoner blir invadert. Det er ikke greit, selv om han er et barn. Du må ta dette opp med rektor og med lærerne til gutten. De må snakke med ham, lære ham opp i ok adferd på skolen og holde øye med ham så han ikke stikker av, og kommer til deg Anonymkode: d8b56...f78 Det er ikke snakk om en klem, det er snakk om skvising og når du får det bakfra i magehøyde fra en gutt som er ganske sterkt så er det som å få et slag i magen. Har flere ganger tenkt «gikk dette bra?» når han har holdt på sånn Anonymkode: e67ee...403 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #9 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke snakk om en klem, det er snakk om skvising og når du får det bakfra i magehøyde fra en gutt som er ganske sterkt så er det som å få et slag i magen. Har flere ganger tenkt «gikk dette bra?» når han har holdt på sånn Anonymkode: e67ee...403 Hva sier rektor eller klasselærerne når du tar dette opp med dem? At de må holde bedre øyen med gutten og ramme ham inn Anonymkode: d8b56...f78
Maleficenta Skrevet 20 timer siden #10 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vil fortsatt si at dette neppe krever tilrettelegging. Falle kan man gjøre hvor som helst. Det TS bør gjøre er å stille krav til de som skal se etter barnet, og forbygge / forhindre at barnet oppsøker henne Anonymkode: d8b56...f78 Nei men hun kan søke om svangerskapspenger sluk jeg skrev lenger opp 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #11 Skrevet 15 timer siden Maleficenta skrev (4 timer siden): Nei men hun kan søke om svangerskapspenger sluk jeg skrev lenger opp Er neppe grunnlag for svangerskapspenger at hun blir klemt litt hardt og hoppet på av et barn hun ikke jobber med en gang. Her overdriver TS, og eneste løsningen er å be de som har ansvaret for dette barnet å følge bedre med, eller be om fritak fra å vere pausevakt for eksempel. Anonymkode: d9933...eba
Maleficenta Skrevet 14 timer siden #12 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Er neppe grunnlag for svangerskapspenger at hun blir klemt litt hardt og hoppet på av et barn hun ikke jobber med en gang. Her overdriver TS, og eneste løsningen er å be de som har ansvaret for dette barnet å følge bedre med, eller be om fritak fra å vere pausevakt for eksempel. Anonymkode: d9933...eba Det bør hun jo få når dette barnet angriper henne daglig? Om ikke bør hun sykmelde seg eller si opp pga en shitty arbeidsgiver som ikke prioriterer sine ansattes sikkerhet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå