Gå til innhold

Likte du kinoen The Odyssey?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Verdt å se på kino?

Anonymkode: 99262...47d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror du mener filmen The Odyssey, og ikke kinoen The Odyssey 🤭

Anonymkode: 40cab...1d9

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Så den i en sal med komfortstoler. Halleluja, sitter normalt så ukomfortabelt, det var gull når filmen varer 3 timer 😅

Det er nok ikke ideelt ved migrene eller epilepsi hvis du er sensitiv for lysglimt. For det var det mye av. 

Anonymkode: 2dc36...642

• Liker 1
Skrevet

Ja, syntes den var bra, men kansje lit vel "holywod" avslutning. Så ville git den 5 på terningen. Har du muligheten anbefaler jeg å se den på kino.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Likte veldig godt! Mørk, dramatisk eventyrfilm. Synes ikke den var typisk «Hollywood». Veldig gode skuespillere og visuelt var den helt topp. 

Anonymkode: 01f0b...ed6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at boka er bedre uansett . 

hva er egentlig greia med at filmen må sees på kino, og at det er viktig hvilken kino? Har lest om folk som drar på kinoer nedover i Europa for å se den. Skjønner det har noe med effekter, men hva? 😅 jeg pleier ikke å gå på kino lenger, liker meg hjemme uten folk som smatter og knitrer og å kunne pause å gå på do uten å forstyrre halve kinosalen å gå glipp av noe av filmen. Digg med puter og bare føtter og.  Jeg vurderer faktisk å gjøre et unntak for denne filmen, om jeg bare skjønner hvorfor det er så viktig. 

dere som har sett den, i forhold til troja og tv serien odyssén, er den bra/ bedre eller er det effektene bare som hyper? 

Anonymkode: 5f254...2e8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja. Så den i en sal med komfortstoler. Halleluja, sitter normalt så ukomfortabelt, det var gull når filmen varer 3 timer 😅

Det er nok ikke ideelt ved migrene eller epilepsi hvis du er sensitiv for lysglimt. For det var det mye av. 

Anonymkode: 2dc36...642

Ja gode stoler, og ikke for de som er sensitiv for lys ,migrene eller eplipsi. Har selv migrene og måtte lukke øyene en god stund ene gangen. Blinkene hvitt irriterende lys!

Filmen var bra og verdt å se!

Anonymkode: de025...222

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var grei nok, men ikke ha for store forventninger.

Anonymkode: 77e1f...4c0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, likte den. Men ble dessverre teknisk svikt etter 20 min. Dette var i Colosseum i Oslo. Ødela ikke filmopplevelsen heldigvis.

Gjest Abra
Skrevet

Ja, men aaaaaaalt for høy lyd. 

Skrevet (endret)

.

Endret av Sicktrip
  • Liker 1
Skrevet

Er ikke spesielt fan av krigsfinger slik som Troy, 300 og lignende.

Men The Odyssey var noe helt annet, den filmen var kjempegod selv om det ikke var min type film. Nolan har fantastisk fortellerevne som vanlig.

Så den i IMAX på Odeon, vel verdt turen :) 

Absolutt en må se film i 2026.

Men et lite tips, kan være lurt å ha lest seg og ha litt kunnskaper om greske Guder på forhånd, det vil gjøre fortellingen vesentlig lettere å følge med på ;) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes den var helt grei. Ikke fantastisk, men ikke dårlig. Verdt å se. Men jeg vil neppe se den igjen. 

Anonymkode: 6302d...0c4

Skrevet

Ja. Var en bra film, selv om den var litt langtekkelig og kunne godt ha vært trimmet ned en time. Men ellers en bra film.

AnonymBruker
Skrevet

Tja. Helt grei. Kostymene var elendige, hadde ingenting med gresk bronsealder å gjøre. De gikk til og med rundt i bukser, helt historisk ukorrekt. Sukk. 

Plottet er jo sånn 3000 år gammelt, så det er det det er, liksom. 

Anonymkode: 40435...d74

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt ok, men den er så typisk Nolan, kan han ikke bare si at han ikke liker kvinner. 

Anonymkode: 5bec0...be1

Skrevet

Helt grei - men ikke en film jeg setter på topp 50 lista.

• Liker 1
Skrevet

Vi likte den godt, og vi hadde begge lest verket i forkant.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 21.8.2026 den 14.11):

Sikker på at boka er bedre uansett . 

hva er egentlig greia med at filmen må sees på kino, og at det er viktig hvilken kino? Har lest om folk som drar på kinoer nedover i Europa for å se den. Skjønner det har noe med effekter, men hva? 😅 jeg pleier ikke å gå på kino lenger, liker meg hjemme uten folk som smatter og knitrer og å kunne pause å gå på do uten å forstyrre halve kinosalen å gå glipp av noe av filmen. Digg med puter og bare føtter og.  Jeg vurderer faktisk å gjøre et unntak for denne filmen, om jeg bare skjønner hvorfor det er så viktig. 

dere som har sett den, i forhold til troja og tv serien odyssén, er den bra/ bedre eller er det effektene bare som hyper? 

Anonymkode: 5f254...2e8

Nja, du skal være ganske glad i metaforer og mye tung tolkning. Det er ikke akkurat beint fram om du leser Odyseen og Iliaden. Men om du liker det, er det bare å kjøre på. Man får masse spennende med på kjøpet om man tar seg tid tilv knekke koden. 

Endret av Laraa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...