AnonymBruker Skrevet 20. august #1 Skrevet 20. august Plasserer dere de 'viktigste' gjestene mest gunstig i et bryllup? Feks slik at de sitter med utsikt inn mot hesteskoen og dermed brudeparet? Noen må jo sitte med ryggen inn mot hesteskoen, men det er jo en kjedelig plassering. Anonymkode: b9e4e...c3f 1
Sandie Skrevet 22. august #2 Skrevet 22. august Vi ville gjerne slippe dette dilemmaet, og valgte derfor runde bord. Vi plasserte gjestene sammen på bakgrunn av hvem vi trodde ville få best kjemi. Selv satt vi som brudepar ved et eget rundt bord sammen med forloverne våre. 2
AnonymBruker Skrevet 22. august #3 Skrevet 22. august Har hatt langbord, runde bord. Ville satt folk inne i hesteskoen som var mobile og kunne flytte stolen litt for å høre taler og denslags. I praksis ville jeg nok satt eldre og mennesker med funksjonshinder rundt (inkl hørsel, det kan være vanskelig å få med seg ting om man ikke ser). Ingen gjester er viktigere enn andre, bortsett fra at foreldre sitter ved brudeparet, ville satt eldre slektninger også nokså nær fordi endel av de legger merke til æren. 😄 Ellers ettersom jeg tror folk kan bli kjent og ha det hyggelig. Det er ved bordet man kan få folk til å mingle. Etterpå smokker mange sammen med ektefellen osv. Anonymkode: f296a...fb0 1
Daisy-love Skrevet 22. august #4 Skrevet 22. august Velge E istedenfor og ryggen var kun hovedbord. 1
SPOCA Skrevet 22. august #5 Skrevet 22. august Vi hadde ikke hestesko, så det var ikke et problem. Ingen satt med ryggen til oss brudeparet. 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #6 Skrevet 22. august Vi plasserte folk etter hvem vi trodde de ville ha det hyggeligst sammen med. Så oppfordret vi til å bytte plass og senke skuldrene i velkomsten. Søskena våre var forloverne våre så de satt helt nærmest oss, så var min mor plassert vedsidenav der igjen før en tante jeg vet min mor trives med ble satt sammen med henne. Både jeg og brudgom har veldig små familier og totalt var vi bare 35 personer på et langbord så det var relativt enkelt å plassere folk slik sett. Den eneste vi sleit med å plassere satte vi ovenfor oss selv fordi vi visste at han er komfortabel i vårt selskap men litt usikker rundt folk han ikke kjenner så godt. Anonymkode: daa35...810 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #7 Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (På 20.8.2026 den 23.32): Plasserer dere de 'viktigste' gjestene mest gunstig i et bryllup? Feks slik at de sitter med utsikt inn mot hesteskoen og dermed brudeparet? Noen må jo sitte med ryggen inn mot hesteskoen, men det er jo en kjedelig plassering. Anonymkode: b9e4e...c3f Vi velger ikke hestesko eller E-form nettopp av den grunn. Da trenger ingen å sitte med ryggen mot noen. For oss er alle gjestene like viktige, og det er viktig for oss at alle har det fint hele kvelden. Velger derfor småbord sammensatt av folk som kjenner hverandre og/eller vil kunne matche godt sosialt. Anonymkode: 5a4ae...417
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå