AnonymBruker Skrevet i går, 19:03 #1 Skrevet i går, 19:03 Er mamma til ei flott jente i 9 kl som i våres viste tegn på mye stress. Zoomet ut i timene, sov dårligere, spiste dårligere, humøret på bunn, uttrykkte at.hun sliter med skole(ikke sosialt). Hadde 2 --3 samtaler med skolens sosialrådgiver, sksl veldig snart snakke med kommunens barne og ungdomdteam. Hun klarer seg bra på skolen. Gjør alt hun skal innen tide og forbereder deg godt før prøver. Har greie kartere. Er det helt vanlig at jenter på denne alderen opplever slikt? Jeg har ikke hatt tenåringer i hus før, og kjenner ikke igjen det jeg har lest om vår flotte ungdom. Det er krevedne for henne å ha det slik, og det er krevende for meg å forholde meg til det. Ønsker å støtte henne så mye som mulig, men tror en god venninne vet mye mer om dette enn jeg gjør....prøver å mase litt, spør pent om oppgaver, skryter av henne som person så ofte jeg kan, jobber med å godta et "ok" fra skoledagen(fortalte alltid masse tidligere), hun synes synd på oss som må se henne slite. Hun elsker sporten sin, og trener 3-4 x i uka. Jeg er så usikker på hvordan jeg skal gå fram om dagen. Er vondt å se henne slite sånn, hun har nesten blitt en annen person innemellom. Hun har ikke tanker om selvskading eller at hun ikkd orker livet mer. Noen som kan trøste dn fortvilet mamma her inne? Anonymkode: c3e1e...f16
AnonymBruker Skrevet i går, 19:17 #2 Skrevet i går, 19:17 Det ligger nok i oss som mødre å ønske å fjerne alt ubehagelig fra livet til barna våre. Hvis du leser gjennom ditt eget innlegg, så legg merke til dette positive: Hun sliter ikke sosialt, hun driver med en sport hun elsker og hun klarer seg bra på skolen. I tillegg har hun jo en mamma som elsker henne og følger opp. Det er jo kjempebra! Men; hun er også midt i puberteten og i en fase der hun løsriver seg. At man får enstavelsesord der man før fikk en samtale er også vanlig. Livet kan føles tungt i perioder selv om det meste er på stell. Sånn er det bare, og det er greit. Du har antennene ute, om det skulle utvikle seg til noe mer. Fortsett å være støttende og oppmerksom, men la jenta også få oppdage at hun takler motgang selv. Det ruster henne til å håndtere motbakker senere i livet❤️ Anonymkode: 8034f...1b5 1
veronica<3 Skrevet i går, 20:01 #3 Skrevet i går, 20:01 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Som bruker av Kvinneguiden gjelder følgende bruksvilkår * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende meg en privat melding med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. veronica<3, mod.
Fremhevede innlegg