AnonymBruker Skrevet 20. august #1 Skrevet 20. august Skal tåkelys bestandig stå på? Jeg ser flere som kjører med det på dagtid uten tåke. Anonymkode: f15c8...573
AnonymBruker Skrevet 20. august #2 Skrevet 20. august Du kan bruke tåkelys istede for nærlys men aldri sammen. Du kan ikke bruke tåkelys og langlys samtidig heller med mindre det er svært lav fart Anonymkode: d9cb5...de9 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #3 Skrevet 20. august På min bil hvis jeg har lyst stående på auto så er det tåkelys/spredee nede som kommer på i dagslys Anonymkode: 343d0...ec5
AnonymBruker Skrevet 20. august #4 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): På min bil hvis jeg har lyst stående på auto så er det tåkelys/spredee nede som kommer på i dagslys Anonymkode: 343d0...ec5 Hvordan vet jeg om min bil har tåkelys som kommer på når lys står på auto? Anonymkode: f15c8...573
AnonymBruker Skrevet 20. august #5 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvordan vet jeg om min bil har tåkelys som kommer på når lys står på auto? Anonymkode: f15c8...573 Hos meg lyser det ikke ho hovedlykt men i de under på spoiler når den står på auto, når det er skumring eller gråvær eller inn i tunel slår det opp til hovedlykt. Jeg har subaru. Ser på bildet hvor jeg har merket Anonymkode: 343d0...ec5
AnonymBruker Skrevet 20. august #6 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hos meg lyser det ikke ho hovedlykt men i de under på spoiler når den står på auto, når det er skumring eller gråvær eller inn i tunel slår det opp til hovedlykt. Jeg har subaru. Ser på bildet hvor jeg har merket Anonymkode: 343d0...ec5 Jeg har denne. Anonymkode: f15c8...573
AnonymBruker Skrevet 20. august #7 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg har denne. Anonymkode: f15c8...573 Kan være at ved å ha lys på auto at på dagslys at de nede i spoiler er de som lyser Anonymkode: 343d0...ec5
AnonymBruker Skrevet 20. august #8 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hvordan vet jeg om min bil har tåkelys som kommer på når lys står på auto? Anonymkode: f15c8...573 I manualen til bilen står alt dette forklart. Anonymkode: 18f84...e7b
AnonymBruker Skrevet 20. august #9 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Hos meg lyser det ikke ho hovedlykt men i de under på spoiler når den står på auto, når det er skumring eller gråvær eller inn i tunel slår det opp til hovedlykt. Jeg har subaru. Ser på bildet hvor jeg har merket Anonymkode: 343d0...ec5 Er den slik som den jeg hadde, er ddt to pærer i den lampa. Glødepære for kjørelys og ei halogenpære for tåkelyset. Anonymkode: a8878...c3c
AnonymBruker Skrevet 20. august #10 Skrevet 20. august Kjørelys + tåkelys på samtidig = bot på 4200 kr. Om vi hadde hatt politi i Norge som gadd å gjøre noe som helst da... Anonymkode: 0b859...cfa 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #11 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kjørelys + tåkelys på samtidig = bot på 4200 kr. Om vi hadde hatt politi i Norge som gadd å gjøre noe som helst da... Anonymkode: 0b859...cfa Er det sant? Har aldri tenkt over om jeg har tåkelys på samtidig som kjørelys Anonymkode: f15c8...573
AnonymBruker Skrevet 20. august #12 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det sant? Har aldri tenkt over om jeg har tåkelys på samtidig som kjørelys Anonymkode: f15c8...573 Ja, det er det, men politiet i Norge bøtelegger dessverre for sjeldent for misbruk av lys. Begrunnelsen her er følgende: 1. Du blender deg selv. Tåkelys uten tåke betyr at veien lyses opp nærmere bilen - er jo beregnet på sikt under 50m - og siden idioter som har det på ikke nødvendigvis kjører like sakte som man gjør med dårlig sikt, reduseres siktvinduet og reaksjonstiden forverres vesentlig. 2. Du blender andre. Fire lys istdf. to gir en total lysbelastning som er for høy. Det kommer alltid en eller annen nisse som påstår at tåkelys ikke blender, men poenget her er at en dobling av antall lys overskrider mengden lys man lett kan forholde seg til i mottrafikken. 3. Det er fullstendig funksjonsløst. Noen påstår at "grøftelys" hjelper å se hjort osv. i tide. Disse folka vet ikke å beregne reaksjonstid og bremsevei i 80 km/t på lys som maks strekker seg 50m. Anonymkode: 0b859...cfa 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #13 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kjørelys + tåkelys på samtidig = bot på 4200 kr. Om vi hadde hatt politi i Norge som gadd å gjøre noe som helst da... Anonymkode: 0b859...cfa Hos meg så går spreder nede på ,på dagtid på auto. På kvelds tid går det over i hovedlykt og hvis jeg da ska ha tåkelys som er nede i spredee på må jeg trykke på tåkelysbryter. Kjører jeg på manuel lys at jeg styrer så går det ikke å ha på bare lys i spreder /tåkelys Er det som er med en del nye biler at på dagtid er lyser ikke på i hovedlyset når en kjører på auto. Da går lyset i spreder/tåkelys. Tåkelys bak går ikke på uten at en trykker inn knapp på tåkelys og da står og det på skjermen Jeg ble stoppet med lys på auto hvor da spreder/tåkelys lyste nede i spoiler og ingen komentar på det. Men hadde sikkert fått hvis eks jeg hadde hatt på manuel styring hvor lyset da er i hovedlyset og en da må ha bryter for tåkelys inne, da lyser det og bak. Noe det ikke gjør på auto Anonymkode: 343d0...ec5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå