Gå til innhold

Vekter som opptrer som Gestapo

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.8.2026 den 11.57):

Til info så var Gestapo og Nazister de som holdt vakthold, avhør og administrasjon. De var ikke fanger.

Min morfar satt også på Grini fordi han hjalp motstandsfolk. 

Anonymkode: 95230...8b6

Jeg vet selvfølgelig at de ikke var fanger, men df ropte og skrek og avhørte folk, og det var jo det jeg ble utsatt for.

Ts

Anonymkode: f607b...adf

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.8.2026 den 18.43):

Jeg bor i Bergen sentrum, og i ettermiddag var det kaos på veiene inn mot sentrum pga unormalt mye kø.

Jeg tok buss fra Nesttun til Danmarkplass og det skulle ta ca 20 minutter, men pga kø tok det nesten én time.

Siden jeg skulle til Sandviken skulle jeg da bytte buss til linje 10 i Solheimsviken, og akkurat idet jeg var på vei inn på på linje 10, gikk bussbilletten min ut.

Jeg snakket først med sjåføren som sa det var greit, men valgte også å ringe Skyss for å spørre om jeg måtte kjøpe ny billett.

Fikk beskjed om at siden det var kaos overalt, kunne jeg reise på den utgåtte billetten hjem til Sandviken.

Etter et par stopp kom det en vekter ombord, og jeg viste han min utgåtte billett, fortalte hele historien og viste på mobilen at jeg hadde ringt Skyss.

Han gav blaffen og skrev ut bot på 1500,-😒

Da jeg prøvde å si at han kunne ringe Skyss og få bekreftet at jeg snakket sant og også snakke med sjåføren, bare viftet han meg bort og gikk videre til nestemann.

Gestapo son skrev ut en bot. 

Ja, det er nok hva de utsatte kan skrive under på må være kjipt. Tror alle priser seg lykkelig over at de unnslapp din bot og fikk sin straff. 

Tror ikke du ts? 

Du snakker om 1500kr og sammenligner med å bli toturtert, voldtatt, og drept. Grattis! 

Anonymkode: 8a8de...05f

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg vet selvfølgelig at de ikke var fanger, men df ropte og skrek og avhørte folk, og det var jo det jeg ble utsatt for.

Ts

Er du helt I orden? 

Anonymkode: 8a8de...05f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du var ikke til stede

Ts

Jeg trenger virkelig ikke å ha vært til stede for å forstå at vekteren ikke oppførte seg som Gestapo! 

Med det sagt, er jeg ikke nødvendigvis i tvil om at vedkommende oppførte seg som en drittsekk, men ikke som Gestapo.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.8.2026 den 18.43):

Jeg bor i Bergen sentrum, og i ettermiddag var det kaos på veiene inn mot sentrum pga unormalt mye kø.

Jeg tok buss fra Nesttun til Danmarkplass og det skulle ta ca 20 minutter, men pga kø tok det nesten én time.

Siden jeg skulle til Sandviken skulle jeg da bytte buss til linje 10 i Solheimsviken, og akkurat idet jeg var på vei inn på på linje 10, gikk bussbilletten min ut.

Jeg snakket først med sjåføren som sa det var greit, men valgte også å ringe Skyss for å spørre om jeg måtte kjøpe ny billett.

Fikk beskjed om at siden det var kaos overalt, kunne jeg reise på den utgåtte billetten hjem til Sandviken.

Etter et par stopp kom det en vekter ombord, og jeg viste han min utgåtte billett, fortalte hele historien og viste på mobilen at jeg hadde ringt Skyss.

Han gav blaffen og skrev ut bot på 1500,-😒

Da jeg prøvde å si at han kunne ringe Skyss og få bekreftet at jeg snakket sant og også snakke med sjåføren, bare viftet han meg bort og gikk videre til nestemann.

Bare å sende inn en klage😊

Anonymkode: 1bd69...4a8

Skrevet

Vektere hører mange forskjellige årsaker for ugyldig billett. Så han gjorde jo egentlig bare jobben sin.

Anonymkode: 1bd69...4a8

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ts

Tvilsomt! Det virker som du overdriver veldig, spesielt når du sammenligner vektere med Gestapo...

Men klag, henvis til telefonsamtalen og vent på svar.

Anonymkode: 613e8...e05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...