MBRT Skrevet torsdag kl. 10:05 #1 Skrevet torsdag kl. 10:05 (endret) Vi planlegger å flytte fra østlandet til Trondheim med to barn sommeren 2027, de vil da vil være 1 og 4 år. Mens vi venter på boligsalg, skal vi bo hos foreldrene mine. Vi skal uansett kjøpe i bydelen de bor i etterhvert. Jeg tenkte egentlig å bytte folkeregistrert adresse til foreldrene mine i februar slik at vi kunne søke barnehageplass ved hovedopptaket 1.03 (man må visst være folkeregistrert når man søker?), men i følge skatteetaten kan man tidligst skifte folkeregistrert adresse én måned før man faktisk flytter. Vi må derfor søke med løpende opptak, og da er jeg redd for at vi både må vente lenge på plass og få tildelt plass i en helt annen kant av byen. Litt kjedelig for barna å bytte barnehage så ofte. Noen med erfaringer her? Hvordan løste dere det? 😅 Endret torsdag kl. 10:06 av MBRT
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 10:54 #2 Skrevet torsdag kl. 10:54 Vi flyttet spontant til Trondheim 23, og søkte plass utenom opptaket og fikk første valget kort tid etter vi søkte. Fått høre at vi nok hadde litt flaks. I Trondheim varierer det nok veldig fra bydel til bydel. I enkelte bydeler er det fult, i andre er det bedre kapasitet. Anonymkode: 110ab...16f
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:54 #3 Skrevet torsdag kl. 12:54 I år har det vært veldig mange søkere i Trondheim! Vi fikk brev fra kommunen med en beklagelse om at så mange ikke har fått ønskene sine, og at prosessen har tatt uvanlig lang tid. Er mange jeg har snakket med som har fått barnehageplass flere bydeler unna 😅 Vi hadde heldigvis storesøsken i barnehagen vår, hvis ikke hadde ikke vi hatt sjanse til å fått plass. Det er flere med storesøsken i barnehagen som likevel ikke har fått plass, og nå må levere i andre bydeler. Når det er så vanskelig å få plass i hovedopptaket, hadde jeg hvertfall ikke tatt sjans på løpene opptak 🙈 Hvilken bydel skal dere flytte til? Anonymkode: 7b7cb...122
MBRT Skrevet torsdag kl. 13:52 Forfatter #4 Skrevet torsdag kl. 13:52 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): I år har det vært veldig mange søkere i Trondheim! Vi fikk brev fra kommunen med en beklagelse om at så mange ikke har fått ønskene sine, og at prosessen har tatt uvanlig lang tid. Er mange jeg har snakket med som har fått barnehageplass flere bydeler unna 😅 Vi hadde heldigvis storesøsken i barnehagen vår, hvis ikke hadde ikke vi hatt sjanse til å fått plass. Det er flere med storesøsken i barnehagen som likevel ikke har fått plass, og nå må levere i andre bydeler. Når det er så vanskelig å få plass i hovedopptaket, hadde jeg hvertfall ikke tatt sjans på løpene opptak 🙈 Hvilken bydel skal dere flytte til? Anonymkode: 7b7cb...122 Ånei, nå ble jeg stressa! Risvollan/Nardo-området
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:58 #5 Skrevet torsdag kl. 13:58 Du må ikke være folkeregistrert i den kommunen du søker barnehageplass i. Du må kun være folkeregistrert i den kommunen, når plassen tas i bruk. Anonymkode: 41825...726
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:47 #6 Skrevet torsdag kl. 15:47 MBRT skrev (1 time siden): Ånei, nå ble jeg stressa! Risvollan/Nardo-området Anbefaler Jotunheimen barnehage på Nardo. En liten og fin barnehage Anonymkode: 5bb62...15a 1
MBRT Skrevet i går, 10:05 Forfatter #7 Skrevet i går, 10:05 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Du må ikke være folkeregistrert i den kommunen du søker barnehageplass i. Du må kun være folkeregistrert i den kommunen, når plassen tas i bruk. Anonymkode: 41825...726 Hm, står på nettet at de krever det 🤔 Har du en annen erfaring? Krysser fingrene!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå