Gå til innhold

Har jeg gjort noe galt da?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Om jeg går på gata og ser en person, og kaller de for «hun/henne» for i mine øyne ser de ut som en kvinne, men denne personen føler seg som mann. Har jeg gjort noe galt da?

Anonymkode: 136c4...d20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kall det hva faen du vil.

Det er bare lyder.

Anonymkode: 797c6...c6d

Skrevet

Pleier du prate med folk på gata? I såpass lange samtaler at du kommer innom en setning der du må bruke kjønnspronomen i 3.person? «Unnskyld, vet du hvor taxiholdeplassen er»»?» «Unnskyld, kan jeg komme forbi?» «Unnskyld, jeg tror du mistet skjerfet ditt.».  Når er det naturlig å omtale et menneske på gata som noe som helst? 

Anonymkode: 52a89...ef3

• Liker 3
Skrevet

Nei

Anonymkode: 6dcac...6f1

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Pleier du prate med folk på gata? I såpass lange samtaler at du kommer innom en setning der du må bruke kjønnspronomen i 3.person? «Unnskyld, vet du hvor taxiholdeplassen er»»?» «Unnskyld, kan jeg komme forbi?» «Unnskyld, jeg tror du mistet skjerfet ditt.».  Når er det naturlig å omtale et menneske på gata som noe som helst? 

"Unnskyld frue, hvor er taxiholdeplassen."

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

...

Når er det naturlig å omtale et menneske på gata som noe som helst? 

Når du forteller andre om det? 

Skrevet

For en ikke-sak. Det er vel sjelden man kommer i prat med andre og må si hun eller han direkte til de? 

Anonymkode: a170d...3c9

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

"Unnskyld frue, hvor er taxiholdeplassen."

Det hadde det aldri falt meg inn og si 😂 men i så fall, nei, du har ikke gjort noe galt 😊 

Skrevet
Brunhilde skrev (14 minutter siden):

Når du forteller andre om det? 

Men da hører jo ikke vedkommende det, og ingen vet hva den personen tenker. Mener du om det er galt å si «Jeg så en mann med en fin skjorte i dag» til en venn, og de da skulle svare  « Det må du ikke si, du kan ikke vite om det var en mann eller kvinne « ? Dette tenker jeg er høyst usannsynlig, og nei, normal oppfatning er ikke at dette er galt. 

Skrevet

I mine øyne gjør du ikke noe galt før du eventuelt nekter å moderere deg når du får opplyst at du tar feil. Da er du en skit.

Anonymkode: b67b9...ae9

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I mine øyne gjør du ikke noe galt før du eventuelt nekter å moderere deg når du får opplyst at du tar feil. Da er du en skit.

Anonymkode: b67b9...ae9

Jepp. Alle kan ta feil, det er fort gjort. Tviler på at noen vil ta seg nær av det.

De som er duster er de som gjør det med overlegg for å provosere eller signalisere politisk ståsted.

Anonymkode: 2d2b9...371

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...