Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i uke 41+3 og fikk høre at det er ansiktsleie på trivselskontrollen. Hun ligger ellers med ryggen mot magen min (altså ikke stjernekikker). Det ble ikke sakt noe mer om dette, og jeg ble bedt om å komme tilbake 42+0 for igangsettelse hvis spontan fødsel ikke oppstår. Men kan ansiktsleie rettes opp av seg selv så sent? Måtte selvfølgelig søke det opp da jeg kom hjem, og fant at det øker sjansen for hastekeisersnitt betraktelig. Hvis det er høy sannsynlighet for hastekeisersnitt etter igangsetting så gir det vel mer mening med et "planlagt" keisersnitt? Har ikke hatt noen murringer eller tegn på fødsel hittil. Noen som har erfaring med ansiktsleie?

Anonymkode: ac284...46a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ser på nettet at det visst er svært sjeldent at en baby ligger i ansiktsleie.. 

Babyen min lå litt skjevt til, men hun rettet seg opp. Når fødsel starter så skal de også rette seg selv for å komme ned og ut av bekkenet. Men det er jo sant at ikke alle klarer dette og da blir det keisersnitt. 

Lykke til 🩷

Anonymkode: 918f5...6e2

AnonymBruker
Skrevet

Det er merkelig at du har fått denne beskjeden da man ikke kan snakke om annet enn hode og seteleie før påbegynt fødsel. Det er uten hensikt å snakke om "presentasjon" (altså hvordan baby blir født) før fødsel er godt i gang og hodet står godt nede i fødselskanalen. Baby kan stå i ansikt/stjernekikker eller på skrå før/i starten av fødserl og man ville allikvel ikke blitt bekymret for dette før langt ute i fødselsforløpet.  Srlv babyer som er festet og står i stjernekikker kommer ut "riktig" vei og visa versa. Dersom baby viser seg å bli liggende slik og kommer som en ansikspresenasjon vil drt kun være mulig med vaginal fødsel om baby samtidig ligger som stjernekikker. Ansiktspresentasjon er uansett ekstremt sjeldent. 

Jeg ville brukt akkurat 0 energi på dette. Det er en lege/jordmor som må ha sleivet eller ikke tenkt over hvordan hen har kommunisert med deg. Dette er absolutt ikke en begynring du bør ha. Hvordan baby ligger før fødsel betyr veldig lite.

Anonymkode: 15d79...e8f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har født tre ganger, og ingen ganger har leiet blitt sjekket på forhånd. Siste ultralyd var i uke 20. 

Anonymkode: 79458...b0f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har født tre ganger, og ingen ganger har leiet blitt sjekket på forhånd. Siste ultralyd var i uke 20. 

Har du ikke hatt oppfølging av jordmor eller fastlege? Det er vanlig prosedyre at de sjekker leie (med hendene, utenpå magen) mot slutten av svangerskapet. 

Anonymkode: 8cfc3...d78

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du ikke hatt oppfølging av jordmor eller fastlege? Det er vanlig prosedyre at de sjekker leie (med hendene, utenpå magen) mot slutten av svangerskapet. 

Anonymkode: 8cfc3...d78

Beklager, jeg trodde det var snakk om ultralyd. Jordmor sjekket med hendene, men sa bare at hodet er ikke festet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...