AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #1 Skrevet 22 timer siden Har en venninne som JEG føler har psykiske problemer, og det går utover hennes fysiske helse. På grunn av det er hun så ofte syk at hun har aldri blitt ferdig med videregående. Synes Videregående er viktig å bli ferdig med for hennes egen framtid. Det finnes jo alternativer med videregående på nett også? Har lyst å si ifra at hun må skjerpe seg litt, men vet ikke helt hvordan. Anonymkode: ae268...d26
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #2 Skrevet 22 timer siden Skjerpe seg? Det er ikke som om folk med psykiske problemer bare kan skjerpe seg. Anonymkode: ce592...6f8 2 6
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #3 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): På grunn av det er hun så ofte syk at hun har aldri blitt ferdig med videregående. Anonymkode: ae268...d26 Så nå er hun frisk? Anonymkode: 73d7a...550
Rotemor Skrevet 22 timer siden #4 Skrevet 22 timer siden Lev ditt eget liv. Enten så kan man ha gode samtaler med venner, eller så må man holde seg unna dere valg. Hva er det som gjør at du tror hun ikke har hørt om nettstudier, Sonans e.l? Tror du at dette er spesiell kunnskap som har gått henne hus forbi? Eller, hva er det du faktisk mener du kan hjelpe henne med? At skal slutte å være psykisk syk? At det vil hjelpe med litt voksenkjeft fra en annen, som var ungdom nylig? 4
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #5 Skrevet 22 timer siden 2 minutter siden, AnonymBruker said: Så nå er hun frisk? Anonymkode: 73d7a...550 Ikke helt. Vet hun går på terapi fortsatt. Men hun har ikke selv lyst til å enten jobbe eller blir ferdig med skole. Hun har bare lyst å leve på NAV sine penger. Vil hjelpe hun for at hun får eget liv. Anonymkode: ae268...d26
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #6 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke helt. Vet hun går på terapi fortsatt. Men hun har ikke selv lyst til å enten jobbe eller blir ferdig med skole. Hun har bare lyst å leve på NAV sine penger. Vil hjelpe hun for at hun får eget liv. Anonymkode: ae268...d26 Jeg tenker du skal la psykologen hjelpe henne jeg. Anonymkode: ce592...6f8 5 2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #7 Skrevet 22 timer siden Tror du skal føle mindre om henne og heller konsentrere deg om eget liv. Er det ingenting du kan forbedre i eget liv? Videreutdanning? De finnes på nett Anonymkode: 66ffd...284 4 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #8 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ikke helt. Vet hun går på terapi fortsatt. Men hun har ikke selv lyst til å enten jobbe eller blir ferdig med skole. Hun har bare lyst å leve på NAV sine penger. Vil hjelpe hun for at hun får eget liv. Anonymkode: ae268...d26 Kan det tenkes at hun ikke har lyst, men at det er det hun makter akkurat nå? La henne bli bedre i sitt eget tempo... Anonymkode: 22442...60f 3 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #9 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ikke helt. Vet hun går på terapi fortsatt. Men hun har ikke selv lyst til å enten jobbe eller blir ferdig med skole. Hun har bare lyst å leve på NAV sine penger. Vil hjelpe hun for at hun får eget liv. Anonymkode: ae268...d26 Svar på tittel: Ja. Noe så innmari dårlig også. Anonymkode: 12467...c41 1 3
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #10 Skrevet 22 timer siden Ja, det synes jeg du er. Kanskje du bør jobbe med deg selv. Mye bedre det enn å be en evt psykisk syk person om å skjerpe seg. Anonymkode: 11acf...e34 3 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #11 Skrevet 10 timer siden Kanskje det er du som skal skjerpe deg? Dårlig venninne, tja det vil jeg si. Hvorfor klager du på henne? Hva med heller å stille opp osv? Msnge som er psykisk syke viser ikke hvor j.. de egentlig har det. Anonymkode: f6494...a3a
Daria Skrevet 10 timer siden #13 Skrevet 10 timer siden Uvitende og dømmende er vel mer nærliggende og presise ord... Jeg kan også ha tanker og meninger om hva andre burde gjøre, og det kan bunne i ganske genuin og velment omsorg, men jeg innser jo også at de har sine grunner (sannsynligvis både legitime og genuine) til å ta andre valg, og holder mine tanker for meg selv med mindre de spør. Man har sjelden fasiten til andres liv. Utdanning er lurt og riktig å prioritere for de aller fleste. Det kan likevel være riktig for din venninne akkurat nå å prioritere annerledes.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå