Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har aldri gjennomgått en fødsel selv, men hører jo om de som revner, må klippe opp og diverse. Det er jo ikke rart ;)

Men hvordan ser og føles tisserumpa ut etterpå??

Og hvor lenge er det til du kan ha sex igjen? (Er selv veldig aktiv på den fronten, så er litt bekymret, siden jeg blir gretten som en gammel gubbe dersom jeg ikke får meg).

Tar det lang tid før alt blir til det normale igjen? (-hvis det hele tatt blir det! :overrasket: )

Fortell meg alt!

Takk

(tror jeg... :sjenert: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ser og føles normal igjen etter ca 6 uker, jeg hadde vel sex etter et par mnd. Hadde tatt masse knipeøvelser gjennom graviditeten og etter fødsel. Så samboeren synes faktisk jeg var trangere enn før..

Skrevet

Slapp av! Jeg ble klippet og revnet i forlengelsen, hadde tidenes barselskomplikasjoner med 3 operasjoner 3 dager på rad 1 uke etter fødselen og var helt normal 6 uker etter fødsel. ;)

Skrevet

Sex etter et par mnd??!

Det er jo kjempelenge!

Var det fodi du ikke var lysten eller fordi det var vondt?

Skrevet

Veronal, du roet meg ned :klem:

i forhold til hva du gikk igjennom på så kort tid.

Jeg skal knipe som en helt når den tid kommer...

Men 6 uker er lenge uten sex.. :sjenert:

Skrevet

Det hadde nok med lysten og gjøre. Var liksom ikke sex jeg tenkte på når jeg hadde dette nurket som ville ha mat hele tida, skrek om natta og om dagen. Ble trøtt og rimelig sliten.

Men tror det er vanlig og vente minst 6 uker, mener legen sa det..

Skrevet

Det er godt Sauen kommer til å ha så mye å tenke på at de 6 ukene kommer til å gå heeeeelt fint. ;)

Skrevet

Her ble det ikke sex på 8 mnd etter fødsel.

Men det var en blanding av lite lyst og at det fortsatt var ømt.

Skrevet

jeg hadde sex 3 uker etter fødsel.helt greit vis du selv vil.greit med litt glidekrem i begynnelsen.

Skrevet

Er mer beroliget nå... ;)

Men ser tisserompa ut som den alltid har gjort? Får bare et syn som ser ut som en ihjelslått bulldog...

Gjest filosofia
Skrevet
Er mer beroliget nå... ;)

Men ser tisserompa ut som den alltid har gjort? Får bare et syn som ser ut som en ihjelslått bulldog...

*Gapskratter* :ler::ler::ler: Ja du blir så nær som før at det skal godt gjøres å se forskjell.

Skrevet

Det høres sikkert litt merkelig ut, men min jordmor fikk meg til å se på meg selv nedentil i et speil før jeg reiste fra sykehuset... :sjenert:

Det er jeg veldig glad for, jeg var overbevist om at det så ut som et katastrofeområde der nede, men det var akkurat som før! Det var bare 5 dager etter fødselen. Snakk om lettelse :)

Skrevet

Jeg ble klippet men ser ut som før. De sydde jo...

Hadde sex etter tre uker, ikke fordi jeg hadde så veldig lyst men pga samboers mas. Jeg ble også trangere enn før, pga knipeøvelsene. I alle fall føltes det slik.

Gjest Litt mer uheldig
Skrevet

Ikke meningen å skremme her, altså, men jeg ble absolutt ikke som før! :forvirret:

Ble klippet og revnet også litt i tillegg, og tror ikke hun som sydde meg sammen var særlig flink til det hun drev med. For det første brukte hun laaaang tid og for det andre ble det ikke særlig pent. Nå, 8 mnd etter, ser det fortsatt ut som noen bare har "snurpet" meg sammen.

Når det gjelder sex, er jeg også av den aktive sorten, og klarte nesten ikke å vente til de 6 ukene var over. Gjenopptok et aktivt sexliv etter, ja, akkurat, 6 uker. Alt funker som før, det er like deilig, MEN er nok litt mer hemmet i min seksuelle utfoldelse at jeg ikke føler meg så "fin" der nede lenger. Det er enkelte stillinger og situasjoner jeg prøver å unnga rett og slett. Det er litt leit, men til å leve med. Hadde vært værre hvis det ikke fungerte eller var vondt eller noe slikt.

Uansett (se opp for KJEMPE-klisjé), den vakre lille prinsessen min er verdt det og mer til... :)

Skrevet

Forskjellige opplevelser her, men jeg er i hvert fall litt roligere og skal sørge for at syerskern syr som bestemor!

Tisserompe er min betegnelse for underlivet, altså ikke bare urinrøret... ;)

Skrevet

Jeg verken revnet eller ble klippet og slapp dermed sying etc.

Men jeg tror kanskje hodet til babyen ble stående og presse en stund så det ble noe strekt.

Min erfaringer er, at fordi om jeg hadde en såkalt komplikasjonsfri fødsel, så endret det underlivet ja.

For det første; jeg var kjempe flink til å gjøre knipeøvelser under graviditeten, men etter fødselen kjente jeg ikke musklene engang :forvirret: det var ingenting å knipe for å si det sånn.

Det er mer åpent i åpningen, ser lettere inn på en måte og det ser ut som det er noe som er "falt ned" der.

Men jeg fikk høre både etter fødselen på sykehuset og senere av gynekologen min, at alt er iorden etc.

Så da må jeg bare tro på det, men rent utseendemessig har det absolutt forandret seg ja.

Gjest Georgette Nanty
Skrevet

Jeg er så glad jeg aldri får muligheten til å føde.

Georgette

Skrevet

Georgette

Fy søren, så glad jeg er for at ikke du kan bli mor også :ler:

Du må seriøst ha et fattig liv som er nødt til å gi ekle svar til alle andre her. Voks opp og få deg et liv.

Skrevet

Georgette

Å, kan du ikke få barn hvis du skulle ønske deg det en gang, eller liker du dem ikke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...