Gå til innhold

Perimenopause ? Overgangsalderen. ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei 

eg mistenker at jeg er i perimenopause.
Jeg er 44 år gammel. Var hos gynekolog i november , hadde mye mindre egg en jeg hadde sist gang.

Har  masse hjertebank/ ekstraslag. Våkner MYE på nettene, veldig uro i kroppen. Litt nattesvette enkelte dager.  Noen dager er ok ,men har andre dager jeg er deppa. Føler meg ikke meg selv på en måte. har nokså regelmessig mens men blør mindre føler jeg.
Har sjelden luktet svette ,men det gjør jeg nå..dere som har erfaringer fra dette. Har dere fått økt svettelukt? 

noen som har fått det bedre på hormoner ? Hvilke?

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt dette kan være perimenopause, men hvis dette forverrer seg (spesielt uro og hjertebank) bør du sjekke stoffskiftet ditt. Man har økt risiko for autoimmune sykdommer når hormonene begynner å svinge, og da spesielt stoffskiftesykdommer som Graves (høyt) og Hashimotos (lavt).

Anonymkode: ff282...556

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Alt dette kan være perimenopause, men hvis dette forverrer seg (spesielt uro og hjertebank) bør du sjekke stoffskiftet ditt. Man har økt risiko for autoimmune sykdommer når hormonene begynner å svinge, og da spesielt stoffskiftesykdommer som Graves (høyt) og Hashimotos (lavt).

Anonymkode: ff282...556

Jeg tok for en stund siden da var alle normale men jeg har høy anti tpo i alle år. Men jeg kan ta nye prøver ☺️ takk for svar. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...