Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en dame med null peiling, men jeg har arvet en del penger. Har jo lyst til og øke sjangsen for at det skal bli enda mer penger. Men er det lurt? Ønsker ikke invistere i fond.

Anonymkode: c052f...e99

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er en dame med null peiling, men jeg har arvet en del penger. Har jo lyst til og øke sjangsen for at det skal bli enda mer penger. Men er det lurt? Ønsker ikke invistere i fond.

Vil også si at da skal min mann få gjøre jobben, men er fremdeles usikker på om det er lurt? Er det mulig og få enda mer penger liksom? Har det funket for deg?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor ikke fond? Det er tryggest hvis man ikke har satt seg så mye inn i det. Jeg har selv fond. Kunne tenkt meg å "lekt" med aksjer etterhvert, men syns det er skummelt. 

Anonymkode: f2022...f93

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor ikke fond? Det er tryggest hvis man ikke har satt seg så mye inn i det. Jeg har selv fond. Kunne tenkt meg å "lekt" med aksjer etterhvert, men syns det er skummelt. 

Anonymkode: f2022...f93

Rett å slett fordi det går for seint😅 men til langsparing ja.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dersom du er ute etter raske pengar, kan du like gjerne spele Lotto for pengane. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Fossegrimen skrev (3 minutter siden):

Dersom du er ute etter raske pengar, kan du like gjerne spele Lotto for pengane. 

Haha, ja så det er ikke lett nei:/

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Haha, ja så det er ikke lett nei:/

Eventuelt kan du finne deg ein fastrentekonto. Der kjem du fort opp i nærmare 5 % avkastning, utan risiko i det heile.

AnonymBruker
Skrevet
Fossegrimen skrev (På 19.8.2026 den 19.10):

Eventuelt kan du finne deg ein fastrentekonto. Der kjem du fort opp i nærmare 5 % avkastning, utan risiko i det heile.

absolutt det dummeste du kan gjøre du beskytter kun pengene mot inflsjon. ikke noe annet. 

Anonymkode: 9510d...d8d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Når us dollar svekkes går gull og crypto opp. 

Når inflasjon er høy pg rentene stiger går aksjer ned 

Når inflsjonen er lav og renter er lave skyter aksjer i være 

Håper dette er noe til hjelp. Lær deg å trade markedet og følg the smart money. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.8.2026 den 17.04):

Krypto er en scam og en valuta for folk som driver med ting som ikke tåler dagens lys. Snakk med banken din, men bruk hodet og dobbeltsjekk all informasjon du får. Hva som er den beste strategien spørs litt på din livssituasjon, hvor mye penger det er snakk om og hva slags risiko du er villig til å akseptere.

AnonymBruker
Skrevet
K.B. skrev (12 minutter siden):

Krypto er en scam og en valuta for folk som driver med ting som ikke tåler dagens lys. Snakk med banken din, men bruk hodet og dobbeltsjekk all informasjon du får. Hva som er den beste strategien spørs litt på din livssituasjon, hvor mye penger det er snakk om og hva slags risiko du er villig til å akseptere.

Tull hyperliquid er crypto som faktisk tjener penger. Crypto brukes av folk med mye kapital for å forhibdre tap mot inflasjon og svekket dollar. LÆR DEG

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.8.2026 den 17.17):

Du kan selvsagt ta høy risiko, men sannsynligheten for at du vil tape penger på det er dessverre stor. Ellers hadde alle tatt høy risiko, hvis det var så enkelt… 

Anbefaler deg at hvis du absolutt skal kjøpe krypto uten å skjønne noe av det, så setter du av maks 5-10% av summen, og ser på det som «lekepengene» dine, som det ikke gjør noe om du taper. Mens resten setter du i et globalt indeksfond. 

Anonymkode: b3a78...d20

Skrevet
K.B. skrev (33 minutter siden):

Sier du det ja.

Da er det litt rart at det du kaller scam øker i kjøpekraft, mens konvensjonell valuta synker.

Når skal folk forstå at den norske kronen ikke er ekte penger?

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Tull hyperliquid er crypto som faktisk tjener penger. Crypto brukes av folk med mye kapital for å forhibdre tap mot inflasjon og svekket dollar. LÆR DEG

Lol. Crypto brukes i veldig, veldig liten grad av folk som tjener4 pengene sine på ærlig måte.

Skrevet
xHenrik skrev (24 minutter siden):

Sier du det ja.

Da er det litt rart at det du kaller scam øker i kjøpekraft, mens konvensjonell valuta synker.

Når skal folk forstå at den norske kronen ikke er ekte penger?

Hvis det er argumentet ditt, ja da er i hvert fall ikke crypto "ekte penger" Hvis du vil binde en valuta til f.eks. gull, ja så er det mulig, men ikke praktisk. Jeg tror ikke det er en hemmelighet at penger har en verdi fordi vi er enige om det og staten garanterer for verdien som står på valøren.

AnonymBruker
Skrevet
Fossegrimen skrev (På 19.8.2026 den 17.22):

Kjenner en som dreiv med daytrading og dro inn femti tusen om dagen. Ga seg etter et halvt år. 

Anonymkode: 8ad11...02e

Skrevet (endret)
K.B. skrev (16 minutter siden):

Hvis det er argumentet ditt, ja da er i hvert fall ikke crypto "ekte penger" Hvis du vil binde en valuta til f.eks. gull, ja så er det mulig, men ikke praktisk. Jeg tror ikke det er en hemmelighet at penger har en verdi fordi vi er enige om det og staten garanterer for verdien som står på valøren.

Penger har kun en nåverdi, men de taper seg garantert i verdi. Er det denne garantien staten står for?

Problemet med dagens penger er at de ikke har noen kobling mot den fysiske verden.

Endret av xHenrik
Skrevet
K.B. skrev (10 minutter siden):

Lol. Crypto brukes i veldig, veldig liten grad av folk som tjener4 pengene sine på ærlig måte.

Ja, det er en svært liten del av verdiene i verden som er knyttet til krypto.

Likevel er markedsverdien til Bitcoin per i dag ca. et halvt norsk oljefond. Det er ganske store verdier.

Fremveksten av kryptovalutaer skyldes at pengemengden i verden ikke står i forhold til de faktiske verdiene. Jeg tror vi står overfor et skifte i pengesystemet, hvor USD faller og blir skiftet ut mot noe annet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

absolutt det dummeste du kan gjøre du beskytter kun pengene mot inflsjon. ikke noe annet. 

Da er det jo ikkje det dummaste du kan gjera...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...