AnonymBruker Skrevet 19. august #1 Skrevet 19. august Går jo både til gutt og jente. Men jeg føler det kun burde være et guttenavn. Enig? Anonymkode: c4711...817
AnonymBruker Skrevet 19. august #2 Skrevet 19. august Passer best til afroamerikansk gutt. Anonymkode: 18bbe...326 1
Suffragette Skrevet 19. august #3 Skrevet 19. august Jeg tenker på Taylor Swift, så jeg hadde antatt det var en kvinne eller jente 2
AnonymBruker Skrevet 19. august #4 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Passer best til afroamerikansk gutt. Anonymkode: 18bbe...326 Det er ikke kjent for å være et afroamerikansk navn overhodet. Taylor er typisk anglo navn, mest brukt i Australia, USA etc. Anonymkode: df5e7...29a 6
AnonymBruker Skrevet 19. august #5 Skrevet 19. august Ja, og i Norge går det ikke, i hvertfall ikke på jente. Som Robin. Anonymkode: 40381...37d 2
AnonymBruker Skrevet 19. august #6 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er ikke kjent for å være et afroamerikansk navn overhodet. Taylor er typisk anglo navn, mest brukt i Australia, USA etc. Anonymkode: df5e7...29a Navnet Taylor kommer vel fra de engelske ordet Tailor som betyr skredder, det er vel mest brukt som etternavn sånn som andre navn på yrkesgrupper som f.eks. Smith, Miller, Cooper og Mason. Anonymkode: 9326f...44a 3
AnonymBruker Skrevet 23. august #7 Skrevet 23. august Er for Engelsk lydendes navn Anonymkode: d8ddb...c4d 2
AnonymBruker Skrevet 23. august #8 Skrevet 23. august Trenger det å være enten eller? Navnet mitt er unisex og et etternavn, i mange land. Anonymkode: 61fdf...43a
Uanonym bruker Skrevet 25. august #9 Skrevet 25. august Det er, som #6 påpeker, opprinnelig et etternavn. Synes ikke det er spesielt fint som fornavn, i alle fall ikke på kvinner, og i alle fall ikke på norsk. 2
AnonymBruker Skrevet 25. august #10 Skrevet 25. august Verdens mest kjente person med navnet er Taylor Swift, en kvinne, men du mener det kun skal være guttenavn? Anonymkode: 59d75...8c4 1
Perelandra Skrevet 25. august #11 Skrevet 25. august Jeg tenker på det først og fremst som et etternavn, og forbinder særlig med den avdøde skuespilleren Elizabeth Taylor Som nevnt kommer navnet fra det engelske ordet for skredder. 1
Bacteria Skrevet 25. august #12 Skrevet 25. august En amerikansk (u)skikk dette, de har begynt å bruke etternavn som fornavn. Aner ikke hvorfor. 1
Uanonym bruker Skrevet 26. august #13 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (10 timer siden): Verdens mest kjente person med navnet er Taylor Swift, en kvinne, men du mener det kun skal være guttenavn? Anonymkode: 59d75...8c4 Selv om en kjent person med navnet er kvinne, endrer ikke det på hva navnet egentlig er. Som flere nevner, er det egentlig et etternavn. I USA er det, som @Bacteria skriver, en (u)skikk med å bruke etternavn som fornavn. Tror det er fordi de ikke har like strenge navneregler som i europeiske land, der dette ikke er lov (blant annet Norge).
Ibot Skrevet 26. august #14 Skrevet 26. august Jeg tenker kun på Taylor Hanson, ergo et mannsnavn. Altfor maskulint til en kvinne. Paradoksalt nok er Taylor Hanson nokså feminin av seg.
AnonymBruker Skrevet 26. august #15 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (På 19.8.2026 den 13.57): Passer best til afroamerikansk gutt. Anonymkode: 18bbe...326 Jeg tror ikke jeg noen gang hsrnhørtnom en mørkhudet gutt i Amerika eller andre steder som heter Taylor. Taylor blir brukt i den hvite befolkningen, de siste 30 årene har det blitt mer og mer brukt på jenter og mindre på gutter. Anonymkode: e15be...546 1
Zampa the Lion Skrevet 26. august #16 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (På 19.8.2026 den 13.54): Går jo både til gutt og jente. Men jeg føler det kun burde være et guttenavn. Enig? Anonymkode: c4711...817 Uenig. Forbinder Taylor med jentenavn pga denne dama :
AnonymBruker Skrevet 26. august #17 Skrevet 26. august Jeg tenker det er unisex, men sikkert fordi jeg forbinder navnet med Taylor Swift, Taylor Lautner, kona til Taylor Lautner som også heter Taylor. Anonymkode: 875cd...a67
AnonymBruker Skrevet 26. august #18 Skrevet 26. august My mother was a tailor, she sewed my new blue jeans Anonymkode: 6adc5...b0b
AnonymBruker Skrevet 26. august #19 Skrevet 26. august Uanonym bruker skrev (12 timer siden): Selv om en kjent person med navnet er kvinne, endrer ikke det på hva navnet egentlig er. Som flere nevner, er det egentlig et etternavn. I USA er det, som @Bacteria skriver, en (u)skikk med å bruke etternavn som fornavn. Tror det er fordi de ikke har like strenge navneregler som i europeiske land, der dette ikke er lov (blant annet Norge). Det er ikke «egentlig» et etternavn. Det er opprinnelig et yrke, som ble brukt til etternavn, og deretter fornavn. Anonymkode: 59d75...8c4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå