AnonymBruker Skrevet 19. august #1 Skrevet 19. august Noen som har erfaring med psykiater i Risør? Hei! Er det noen som har erfaring med I.E i Risør, og hvordan dere opplever henne? Jeg har vært hos henne tidligere og synes samtalene kan være litt spesielle. Hun er veldig stille og avventende, og jeg savner ofte tilbakemeldinger på det jeg forteller. Hvis hun ikke er fornøyd med svaret mitt, opplever jeg at hun bare blir stille og venter på mer. Jeg er nysgjerrig på om dette er hennes vanlige måte å jobbe på, eller om det bare er kjemien mellom oss. Både positive og negative erfaringer tas imot, gjerne på PM. 😊 Anonymkode: bf854...7e7
AnonymBruker Skrevet 19. august #2 Skrevet 19. august Ingen kan sende deg PM når du skriver ansnynt. Hvis du ikke trives med denne terapeuten kan du be om å henvises til andre. Det er ikke alle som er en god match. Anonymkode: 5dd39...7a7 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #3 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (På 19.8.2026 den 18.34): Ingen kan sende deg PM når du skriver ansnynt. Hvis du ikke trives med denne terapeuten kan du be om å henvises til andre. Det er ikke alle som er en god match. Anonymkode: 5dd39...7a7 Nå er det egentlig slik at terapeuten skal tilpasse behandlingen etter pasientens behov. Det er ikke pasienten som skal justere seg etter terapeutens metodepreferanse og væremåte.. Anonymkode: 85756...702
AnonymBruker Skrevet 20. august #4 Skrevet 20. august TS, søkte henne opp og ser hun er psykodynamiker. De sitter ofte slik i taushet stort sett🙈 Om de i tillegg ikke forklarer hvorfor og gjør dette sære opplegget trygt, så ja da er det jammen ikke rart du ikke finner det hjelpsomt. Det har de siste år vært stilt en rekke spørsmålstegn ved psykodynamisk terapi, også i våre naboland har det vært debattert. Mange -også psykologer som har gått i egenterapi har kritisert "opplegget". Kanskje vil mer vanlig terapi være til større hjelp for deg- som kognitiv terapi. I det minste en terapeut som prater- som gir respons og som du føler deg sett og tatt på alvor av. Taushet er jo ofte bare underlig- kunne jo like så godt gått utg i skogen og snakket til ett tre og brukt pengene på en ferietur😅 Anbefaler deg å bytte- jobber hun kun i "denne gata" tviler jeg på hun klarer å snu om. Terapeuter er ofte fastlåste i noen metoder og mange har faktisk veldig lite kunnskap om kognitiv terapi. Selv om det er den metoden som er anbefalt ved en rekke av de vanligste lidelsene. Anonymkode: 85756...702
AnonymBruker Skrevet 20. august #5 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Nå er det egentlig slik at terapeuten skal tilpasse behandlingen etter pasientens behov. Det er ikke pasienten som skal justere seg etter terapeutens metodepreferanse og væremåte.. Anonymkode: 85756...702 Hva har det med det jeg skrev å gjøre? Ikke et eneste sted skrev jeg at pasienten skal tilpasse seg terapeutens metodepreferanse og væremåte. Det jeg skrev var at noen ganger er det ingen god match mellom terapeut og pasient. Anonymkode: 5dd39...7a7
AnonymBruker Skrevet 21. august #6 Skrevet 21. august Ja jeg synes det er veldig merkelig Anonymkode: bf854...7e7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå