Gå til innhold

Omplasserings hunder til 20 000kr+ blir de egentlig omplassert for de summene?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei folkens, jeg har sett litt på finn.no å må si at pris på hund kan diskuteres mye, men jeg lurer ærlig på uten ønske om å peke ut spesifikk individer. Vet noen om eller har dere faktisk selv fått til å omplassert sine 6 måneder - 1 år og oppover i alder hund. Tror eldste jeg så per dags dato var en renraset hund til omplassering av alder 4 år.
Omplassert til de gjennomsnitt samme summen, som du kan kjøpe en valp som du kan følge fra 2 - 3 måneder gammel som ofte ligger på 20 000 - 25 000kr.

Noen omplasseringshunder er problemfrie, trenger bare at ny eier har mer tid etter hva teksten tyder på, andre opplyser at denne hunden som kanskje ikke er et år gammel enda har alt fra seperasjonsangst til at de utagerer en del. Begge deler kan jo være utløst av både genetisk og oppvekst årsaker, gjerne en miks av begge.

Der folk ellers generelt kan velge i mellom mange omplasseringshunder til

0 - 10 000kr som brukte å være det vanlige for en stund siden. Uansett årsak til omplassering. 
Ser enda at noen velger å ta disse prisene, men jeg syns jo ikke at tekstene folk skriver tilsier at den hunden til sannsynligvis original pris for sin rase eller blanding bestandig har mindre grunnet til omplassering enn de som er halv pris eller gratis.  Regner jo med også at det er ikke selvfølge at prisen representerer 100% sikkerhet for hvilke ny eier hunden får heller.

Selv ga vår familie vekk når jeg var barn for ca 15 år siden en gjeterhund blanding til noen som hadde gård og ble den hunden ble også senere brukt i agility, hunden levde lykkelige dager.

Anonymkode: 15453...e10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS her

Oi ser at det ble noe tekst krøll på slutten, men vile også legge til. At uansett så håper jeg jo at disse hundene på finn.no får sine forevige hjem uansett hva de går for og årsak. Tenkte bare at temaet i seg selv er jo interessant å diskutere. 

Anonymkode: 15453...e10

Skrevet

Har sett noen sånne litt "håpløse" annonser på Finn. Voksne hunder forsøkes omplassert for store summer, ofte mange tusen kr hvis det er en populær rase eller blanding. F.eks miniatyrhunder og pudler (som brukes i avl for å skape populære blandinger med "poo" i designernavnet).

Jeg har ofte lurt på om disse hundene noengang får seg det nye hjemmet til den prisen. Jeg ville ikke overtatt en voksen problemhund med diverse nykker for 10 000 kr. Jeg ville ikke overtatt en hund med separasjonangst gratis en gang. Har hatt en hund med det, og det var et lite helvete til tider. De er ikke lette å omplassere, så jeg skjønner ikke helt de prisene de forventer å få for sånne hunder? Kanskje det bare er en pris de setter i annonsen, og så ettergir de prisen om det rette hjemmet ser ut til å melde seg? Avskrekke folk som bare er på jakt etter "gratis greier" ved å sette en stiv pris i annonsen og luke dem vekk?

Skrevet

Mange setter høy sum for å få nye eier som faktisk er seriøse og veldig interessert i hund og akkurat den rasen. De vil luke ut de som tar den kun fordi den er gratis/billig. 

Vi betalte 15 000 for vår omplasserings hund. Den var under året, men ble solgt litt billigere pga medfødte kosmetiske feil, ikke pga av at den var fra omplassering. Verden søteste hund og verdt hver krone. Glad oppdretter satte såpass høy pris slik at få tok kontakt og at vi da fikk den.

Anonymkode: 000a9...c12

Skrevet

Har tatt til meg omplasseringshunder. De hadde store problemer. Betalte kr 0. Hadde aldri betalt noe for å ta over andres problemhunder. Krever enormt mye å få en hund med problemer til å få ett godt nok liv. Nesten så man burde kreve betalt for å ta over.

Anonymkode: d65a0...19a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...