AnonymBruker Skrevet i går, 00:19 #1 Skrevet i går, 00:19 Hei! Jeg ble nylig 18, og skal ut på byen for første gang nå til helgen!! Har jeg som 18-åring noen restriksjoner på hva jeg kan/ikke kan bestille? Og hvilke drinker anbefaler dere? Har de samme navn som i USA eller virker jeg helt dust om jeg sier navnene på engelsk? Sorry men jeg tweaker og overtenker litt nå hehe Anonymkode: 86aef...302
AnonymBruker Skrevet i går, 00:27 #2 Skrevet i går, 00:27 Bestill Sex on the beach. Den er lovlig for 18-åringer. Anonymkode: 30c5a...4da
mamanodrama Skrevet i går, 01:05 #3 Skrevet i går, 01:05 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hei! Jeg ble nylig 18, og skal ut på byen for første gang nå til helgen!! Har jeg som 18-åring noen restriksjoner på hva jeg kan/ikke kan bestille? Og hvilke drinker anbefaler dere? Har de samme navn som i USA eller virker jeg helt dust om jeg sier navnene på engelsk? Sorry men jeg tweaker og overtenker litt nå hehe Anonymkode: 86aef...302 Du kan bestille hva du vil, men får ingenting sterkere enn 22%. Internasjonale drinker er ikke så vanlig i Norge og ihvertfall ikke på typiske 18-årssteder. 1
AnonymBruker Skrevet i går, 08:39 #4 Skrevet i går, 08:39 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei! Jeg ble nylig 18, og skal ut på byen for første gang nå til helgen!! Har jeg som 18-åring noen restriksjoner på hva jeg kan/ikke kan bestille? Og hvilke drinker anbefaler dere? Har de samme navn som i USA eller virker jeg helt dust om jeg sier navnene på engelsk? Sorry men jeg tweaker og overtenker litt nå hehe Anonymkode: 86aef...302 Klassiske drinker heter det samme over hele verden, ofte på mange steder så lager de sine egne versjoner av drinker. Men du får nok ikke bestilt drinker noen steder i Norge siden du er under 20, så i 2 år til må du holde deg til øl, cider, rusbrus og vin. Ha det gøy i helgen 🥳🥳 Anonymkode: 19581...8fb 1
AnonymBruker Skrevet i går, 08:45 #5 Skrevet i går, 08:45 Som 18-åring så kommer du jo ikke inn på steder med 20-års grense og spritsalg. (Så lenge de i døra gjør jobben sin iallfall). Så det du har på utestedet du er på kan du bestille. Utenom det er jeg litt overrasket over at en på 18 i Norge ikke vet hvor aldersgrensen går på alkohol. Anonymkode: dc961...eed 3
AnonymBruker Skrevet i går, 08:45 #6 Skrevet i går, 08:45 Du kan ikke kjøpe sprit når du er 18, og drinker inneholder sprit. Så ja, det er restriksjoner. Du kan kjøpe øl, cider, rusbrus og vin, men ikke drinker. Kos deg på fest, og drikk litt vann innimellom også. Snakker av erfaring😉 Anonymkode: 88526...3b2
AnonymBruker Skrevet i går, 08:52 #7 Skrevet i går, 08:52 Norge er ikke helt stedet for drinker da våre strenge alkoholregler hindrer bartenderne i å lage veldig mange av de korrekt. Alt du får er en svak etterligning. Hold deg til øl og vin er mitt tips! Anonymkode: 86146...a94
AnonymBruker Skrevet i går, 08:59 #8 Skrevet i går, 08:59 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Som 18-åring så kommer du jo ikke inn på steder med 20-års grense og spritsalg. (Så lenge de i døra gjør jobben sin iallfall). Så det du har på utestedet du er på kan du bestille. Utenom det er jeg litt overrasket over at en på 18 i Norge ikke vet hvor aldersgrensen går på alkohol. Anonymkode: dc961...eed Joda trust me jeg kan alkoholreglene🫠 det jeg lurte på var i grunnen om jeg kunne bestille «alt» på bar, eller om jeg måtte vite på forhånd hvilke drinker som var under 22%! Anonymkode: 86aef...302
AnonymBruker Skrevet i går, 09:02 #9 Skrevet i går, 09:02 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Joda trust me jeg kan alkoholreglene🫠 det jeg lurte på var i grunnen om jeg kunne bestille «alt» på bar, eller om jeg måtte vite på forhånd hvilke drinker som var under 22%! Anonymkode: 86aef...302 Om det er 18 års grense der du skal så kan du bestille alt de har (noen steder har de drinker med 22% sprit. Der de selger vanlige drinker er det 20+ aldersgrense. Anonymkode: 44b92...c3f
K.B. Skrevet i går, 09:07 #10 Skrevet i går, 09:07 Det må jo i så fall være en cocktail med bare lav alkohol likører da. Ikke så mange å velge mellom da. Fundamentet i så og si alle cocktails er: Søtt, Surt, Sterkt. Uten sterkt elementet, så blir det lite helhet over det.
Ellah Skrevet 23 timer siden #11 Skrevet 23 timer siden Er flere ting du kan bestille, feks: Aperol Spritz Mimosa Bellini Kir Royal Hugo, dersom likøren er under 22 % Sangria uten tilsatt brennevin Vin-, øl- og siderbaserte drinker Ferdigblandede drinker/rusbrus under 22 % Nå vet jeg ikke helt når på døgnet du skal ut, men etterhvert kommer du uansett ikke inn der det er 20 års grense. Er du på et sted med 18 års grense kan du bestille alt de har i baren. Der selger de ikke sprit over 22%. Jeg bestilte ofte vodka og battery da jeg var 18 feks. og da var det vodka med 22%.
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #12 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Joda trust me jeg kan alkoholreglene🫠 det jeg lurte på var i grunnen om jeg kunne bestille «alt» på bar, eller om jeg måtte vite på forhånd hvilke drinker som var under 22%! Anonymkode: 86aef...302 Vet du ikke så spør du han i baren. ;Men drinkene er overpriset, overvurdert og så vidt noe alkohol i. Du får mer kos og verdi for pengene ved å kjøpe cider eller "rusbrus". Anonymkode: dc961...eed
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #13 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hei! Jeg ble nylig 18, og skal ut på byen for første gang nå til helgen!! Har jeg som 18-åring noen restriksjoner på hva jeg kan/ikke kan bestille? Og hvilke drinker anbefaler dere? Har de samme navn som i USA eller virker jeg helt dust om jeg sier navnene på engelsk? Sorry men jeg tweaker og overtenker litt nå hehe Anonymkode: 86aef...302 Anbefaler vann og søvn om du tweaker.La alkoholen ligge. Anonymkode: 0ca66...bb7
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #14 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du kan ikke kjøpe sprit når du er 18, og drinker inneholder sprit. Så ja, det er restriksjoner. Du kan kjøpe øl, cider, rusbrus og vin, men ikke drinker. Kos deg på fest, og drikk litt vann innimellom også. Snakker av erfaring😉 Anonymkode: 88526...3b2 Det "hardeste" man får kjøpt er likører, typisk fisherman-shots, og ting av det kaliberet. Anonymkode: 04f7b...d69
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #15 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det "hardeste" man får kjøpt er likører, typisk fisherman-shots, og ting av det kaliberet. Anonymkode: 04f7b...d69 og Kalinka ? Anonymkode: cdfb6...56c
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #16 Skrevet 21 timer siden Du kommer ikke inn på steder som serverer annet enn det du kan kjøpe. Er 20åra grense der de selger sprit. Så fremst det ikke også er ett spisested. Anonymkode: 07b5b...d00
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå