AnonymBruker Skrevet 18. august #1 Skrevet 18. august Utad er alt på stell. Godt gift, har snart voksne barn, fin enebolig, lite gjeld, utdanning og jobb. Familie og venner. Dette er det klassiske som folk ser på når de måler vellykkede mennesker. Men så kommer helse. Min psykiske helse er preget etter siste 3-4 år med flere alvorlige hendelser. Jeg har utviklet ptsd og skal nå starte i behandling om 2 måneder. Psykolog. Hverdagen er preget av angst, og katastrofe tanker, og mye kroppslig ubehag av dette. Jeg føler jeg har lav livskvalitet i forhold til før. Det er livet før og livet etter det vi har stått i. Fy fader så vondt det er å slite psykisk. Jeg klarer heldigvis å gå på jobb og fungerer på et vis. flere som har det likt? Anonymkode: 24dcd...f15 3
Sofakona Skrevet 18. august #2 Skrevet 18. august Jepp 2 barn gift i 18 år og har vært igjennom mye syste 15 årene. Mistet pappa til kreft...følgt mamma igjennom 3 krefttyper, mye sykdom Min kroniske sykdom som startet i 2016, depresjon, helse ansgt, angst. Et forhold som ødela mitt nervesystemet ( vi har det bra nå) Mistet min mamma nå i sommer...jeg er psykisk og fysisk sliten. Er uføretrygdet og glad for det akkurat nå. Det er tøft å stå i det 2
AnonymBruker Skrevet 18. august #3 Skrevet 18. august Sofakona skrev (2 minutter siden): Jepp 2 barn gift i 18 år og har vært igjennom mye syste 15 årene. Mistet pappa til kreft...følgt mamma igjennom 3 krefttyper, mye sykdom Min kroniske sykdom som startet i 2016, depresjon, helse ansgt, angst. Et forhold som ødela mitt nervesystemet ( vi har det bra nå) Mistet min mamma nå i sommer...jeg er psykisk og fysisk sliten. Er uføretrygdet og glad for det akkurat nå. Det er tøft å stå i det Det med dødsfall og sykdom er forferdig tungt og vanskelig. Det er det jeg har stått i også. Både sykdom og dødsfall. Både ventet dødsfall, og brått dødsfall i ulykke. kroppen er i konstant beredskap og nervesystemet er aktivert. Jeg fikk beskjed om ulykke- dødsfallet da jeg sov, ble vekt å fortalt det. Etter dette tør jeg ikke sove før jeg vet alle mine er der de skal være og har lagt seg. Livredd for å sovne for å bli vekket til en ny beskjed. Når jeg våkner om morgenen stiger angsten hvis det ligger en melding. Uventet anrop på tlf eller noen som kommer uventet på døra skaper panikk. Det er så jævlig Anonymkode: 24dcd...f15
AnonymBruker Skrevet 18. august #4 Skrevet 18. august Ja, alt er helt vanlig utad med hus, unger, høy utdanning, god jobb, venner osv. Men har PTSD, har nok hatt det i mange år, men bare "kjørt på" og til slutt fikk kroppen nok. Startet såvidt opp med behandling hos psykolog før sommeren, men foreløpig er vi på bli kjent og trygg stadiet. Er helt grusomt å gå rundt og late som hele tiden og, alltid bare smile og fake det. 🤪 Anonymkode: e67bd...b83
AnonymBruker Skrevet 18. august #5 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, alt er helt vanlig utad med hus, unger, høy utdanning, god jobb, venner osv. Men har PTSD, har nok hatt det i mange år, men bare "kjørt på" og til slutt fikk kroppen nok. Startet såvidt opp med behandling hos psykolog før sommeren, men foreløpig er vi på bli kjent og trygg stadiet. Er helt grusomt å gå rundt og late som hele tiden og, alltid bare smile og fake det. 🤪 Anonymkode: e67bd...b83 Rett før sommeren, så ferie da tar det litt tid å komme i gang. Men så bra du har fått en psykolog. Håper dere klaffer godt sammen. Det er veldig slitsomt å late som for å prøve fungere så normalt som mulig. Er jo det de sier; hold på rutiner og hverdag, som er en del av hellings prosessen. Anonymkode: 24dcd...f15
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå