Gå til innhold

Golden retriever, droppe tur en dag?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to golden retrievere. De er 2 og 3 år gamle. De har inngjerdet hage som de kan være i så mye de vil. De får daglig tur tre ganger om dagen i ca 2 timer til sammen, ofte mer i helgene. I tillegg får de en del hjernetrim. 

I dag har jeg feber, verk i hele kroppen, hodet dundrer osv. samboeren min er bortreist med jobben og kommer ikke tilbake før i morgen. Er det ok å droppe å gå tur med hundene i dag? De har ikke fått gått i dag til nå, men jeg har veldig dårlig samvittighet og lurer på om jeg bare må ta meg sammen å ta de ut en tur. Eller går det bra om de bare er hjemme til i morgen? Jeg er usikker. 

Anonymkode: 26982...03c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Klarer man ikke klarer man ikke, men de MÅ få mulighet til å gjøre fra seg altså. 

Noen ganger skjer livet. Det er ikke optimalt, men det går bra!!! 

Jeg har hatt husky, og noen dager har jeg vært så syk at jeg ikke har klart gå tur. De tåler det en dag eller to. Det går bra. 

Det går bra ❤️❤️❤️❤️

Anonymkode: 65b2f...4ba

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Klarer man ikke klarer man ikke, men de MÅ få mulighet til å gjøre fra seg altså. 

Noen ganger skjer livet. Det er ikke optimalt, men det går bra!!! 

Jeg har hatt husky, og noen dager har jeg vært så syk at jeg ikke har klart gå tur. De tåler det en dag eller to. Det går bra. 

Det går bra ❤️❤️❤️❤️

Ja, de har som sagt en inngjerdet hage som de kan være i så mye de vil. Der kan de gjøre fra seg. Uansett hvor mye tur de får, så liker de best å gjøre fra seg hjemme i hagen. 

• Liker 1
Skrevet

Det går helt fint.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, de har som sagt en inngjerdet hage som de kan være i så mye de vil. Der kan de gjøre fra seg. Uansett hvor mye tur de får, så liker de best å gjøre fra seg hjemme i hagen. 

Konsentrer deg om å slappe av og bli frisk ❤️ 

Hundene tåler en dag eller to uten tur. 

God bedring ❤️

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Konsentrer deg om å slappe av og bli frisk ❤️ 

Hundene tåler en dag eller to uten tur. 

God bedring ❤️

Tusen takk 🙏🏻 

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

De har inngjerdet hage som de kan være i så mye de vil.

Dette har jo ALT å si. Så lenge de kan være ute å virre i hagen greier de seg tipp topp uten lengre turer en dag i ny og ne (som flere har nevnt).

• Liker 2
Skrevet

Det går helt fint. Gi dem gjerne frossen, fylt kong eller noen litt store tyggebein så har de noe å holde på med.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt flere aktive border collier og på dager jeg er i dårlig form får de ikke tur, evt bare kort tur. Samtlige har taklet det helt fint. Det er en stor fordel å lære hunder å tåle rolige dager, for plutselig har man ikke mulighet til å gå tur av den ene eller andre grunnen.  

Anonymkode: 96ab4...9fb

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har to golden retrievere. De er 2 og 3 år gamle. De har inngjerdet hage som de kan være i så mye de vil. De får daglig tur tre ganger om dagen i ca 2 timer til sammen, ofte mer i helgene. I tillegg får de en del hjernetrim. 

I dag har jeg feber, verk i hele kroppen, hodet dundrer osv. samboeren min er bortreist med jobben og kommer ikke tilbake før i morgen. Er det ok å droppe å gå tur med hundene i dag? De har ikke fått gått i dag til nå, men jeg har veldig dårlig samvittighet og lurer på om jeg bare må ta meg sammen å ta de ut en tur. Eller går det bra om de bare er hjemme til i morgen? Jeg er usikker. 

Det tåler de helt fint så lenge de har mulighet til å gå på do. Unntakstilstand er bare sånn det blir i blant. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er grunnen til at jeg venter med å få hund til jeg har inngjerdet hage. Det er helt fint å ta noen hagedager, så kan samboer ta de med på langtur når de er tilbake. Null dårlig samvittighet, god bedring!

Anonymkode: 860bd...989

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går fint, gi de litt mental stimuli inne i tillegg til hagen. De klarer seg ved unntakstilstand. 

Anonymkode: 965d2...cc9

AnonymBruker
Skrevet

Det går nok helt fint. De får luftet seg likevel. God bedring!

Anonymkode: 3e202...c78

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint, du kan jo evt hive ut en neve eller to med tørrfôr i gresset og la de søke det opp så får de brukt nesa si☺️🐶❤️ 

Anonymkode: ca6ad...81d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint :) Hunder er svært tilpasningsdyktige. Jeg knakk beinet og gikk på krykker. Samboer måtte på en jobbtur. Det var midt på vinteren og så glatt ute at jeg ikke turte å bevege meg stort på nyknukket bein og ikke så rutinert på krykkene enda. Et par dager da var mine hunder også bare i hagen og så fikk jeg en venninne til å gå med de et par ganger i løpet av denne uken. Det gikk helt fint, men jeg var veldig takknemlig for hagen min 😅

Anonymkode: 58544...356

AnonymBruker
Skrevet

Helt utrolig å spørre om noe sånt. Hvordan klarer du å overleve i hverdagen, når du ikke kan ta sånne avgjørelser alene? 

Hva blir neste spørsmål?

" I dag er det 25 minus grader ute, kan jeg gå med shorts eller må jeg kle på meg? "

Anonymkode: a53cd...6a2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...