Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man få dekket av nav imellomtiden? Eller må jeg ha en annen inntekt? Får vel bare permisjon uten lønn. 

Mistrives så sterkt i en jobb at det er vanskelig å komme tilbake. Jobbet sammenhengende i snart 6år der. 

Anonymkode: 52b2c...f8c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Studielån? lanekassen.no

Anonymkode: bfe3f...10b

• Liker 2
Skrevet

Lånekassen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I hvilken mellomtid?

Du kan ha rett på dagpenger om du sier opp jobben og er ferdig med karantenen du får når du sier opp selv. 

Du kan ha rett på sosialstønad om du er raka fant, ikke har noe å selge, ikke har noen utgifter som kan reduseres, har null sparepenger og ikke rett til støtte fra Lånekassen. 

Ellers er vanlig måte i livnære seg på under studier å få støtte fra Lånekassen og jobbe litt på si og i ferier.

Mange får heller ikke permisjon, særlig om det er lenge studier og/eller disse ikke er direkte rettet mot yrket du er i. 

Anonymkode: ea4c8...fda

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

I hvilken mellomtid?

Du kan ha rett på dagpenger om du sier opp jobben og er ferdig med karantenen du får når du sier opp selv. 

Du kan ha rett på sosialstønad om du er raka fant, ikke har noe å selge, ikke har noen utgifter som kan reduseres, har null sparepenger og ikke rett til støtte fra Lånekassen. 

Ellers er vanlig måte i livnære seg på under studier å få støtte fra Lånekassen og jobbe litt på si og i ferier.

Mange får heller ikke permisjon, særlig om det er lenge studier og/eller disse ikke er direkte rettet mot yrket du er i. 

Anonymkode: ea4c8...fda

Jeg tør ikke si opp en jobb🫣 Jobber i kommunen og virkelig dumt å si opp en 90% stilling. Hva om jeg ikke får jobb igjen. 

Noen tips til hva jeg kan gjøre? Ringer lånekassen nå men var i køplass nr 70!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tør ikke si opp en jobb🫣 Jobber i kommunen og virkelig dumt å si opp en 90% stilling. Hva om jeg ikke får jobb igjen. 

Noen tips til hva jeg kan gjøre? Ringer lånekassen nå men var i køplass nr 70!

Lånekassen har masse informasjon på nettsidene sine, så se der før du ringer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lånekassen har masse informasjon på nettsidene sine, så se der før du ringer.

Jeg googlet om man har rett på lån ifra lånekassen med betalingsanmerkning, det var det. Jeg har jo fast inntekt, 36k brutto i mnd med min 90% stilling. Burde vel la seg gjøre? 

AnonymBruker
Skrevet

- De fleste steder gir kun permisjon fra jobb for å gjøre studier som kommer arbeidsplassen til gode. 

- Under studiene må du gjøre som alle andre studenter uten rike foreldre som finansierer alt: Jobbe, spare på forhånd eller ta opp studielån.

Anonymkode: efe21...fc6

AnonymBruker
Skrevet

Du har rett på permisjon i inntil 3 år ulønnet når det er snakk om utdanningspermisjon. 

Anonymkode: 9b869...7c6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg googlet om man har rett på lån ifra lånekassen med betalingsanmerkning, det var det. Jeg har jo fast inntekt, 36k brutto i mnd med min 90% stilling. Burde vel la seg gjøre? 

Alle får lån i lånekassen, men jobber du ved siden av, kan du få begrensninger i forhold til hva du tjener. Er du uten lønn i studieperioden, får du max studielån, også kan du jobbe litt ved siden av, men ikke overstige en viss sum. 

Anonymkode: cccf4...159

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...