Gå til innhold

Dating med funksjonsnedsettelse.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde du datet noen med funksjonsnedsettelse ? Og hvordan opplyse om dette i en dating app? Hva er dealbreaker for deg? Rullestolbruker/lam? CP? ME? MS? Tourettes? kortvokst ? dysmeli ? 

Har en venninne med det jeg tenker er en liten funksjonsnedsettelse som jeg tenker absolutt fortjener en partner og jeg tror hun kunne funnet seg en. Men hun tørr ikke/vil ikke på dating apper pga sin funksjonsnedsettelse ? Har overhørt hun få kommentarer frå menn på by’n om at hun er vakker. Men det virker nesten som om hun ikke tror på de ; og hun er vakker. Det ser jo jeg som venninne også at hun er. Skulle ønske hun hadde selvtillit til å tørre ☺️

Anonymkode: aedd8...28f

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hadde du datet noen med funksjonsnedsettelse ? Og hvordan opplyse om dette i en dating app? Hva er dealbreaker for deg? Rullestolbruker/lam? CP? ME? MS? Tourettes? kortvokst ? dysmeli ? 

Har en venninne med det jeg tenker er en liten funksjonsnedsettelse som jeg tenker absolutt fortjener en partner og jeg tror hun kunne funnet seg en. Men hun tørr ikke/vil ikke på dating apper pga sin funksjonsnedsettelse ? Har overhørt hun få kommentarer frå menn på by’n om at hun er vakker. Men det virker nesten som om hun ikke tror på de ; og hun er vakker. Det ser jo jeg som venninne også at hun er. Skulle ønske hun hadde selvtillit til å tørre ☺️

Kanskje ikke lurt å sende denne følsome og uskyldige damen inn i Tinder jungelen.

Anonymkode: 658f4...55d

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kanskje ikke lurt å sende denne følsome og uskyldige damen inn i Tinder jungelen.

Det kommer jeg nok ikke til å gjøre. For jeg vet den kan være veldig stygg. Men lurer på om folk har veldig store fordommer generelt eller om jeg er naiv som tenker at det finnes noen for de fleste. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det kommer jeg nok ikke til å gjøre. For jeg vet den kan være veldig stygg. Men lurer på om folk har veldig store fordommer generelt eller om jeg er naiv som tenker at det finnes noen for de fleste. 

Finnes noen for de fleste, men hun må sile gjennom mange tvilsomme typer for å finne vedkommende. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Du er ikke naiv, hun kan da møte noen ☺️ Men jeg føler også at apper er jo et minefelt hvor mange opplever mange ekle ting.

Det er virkelig syke folk der inne. Men finner hun/dere ut hvordan sile ut dem, så kan jo apper være et greit sted sikkert. Hun må jo leve livet. Jeg tørr ikke bruke app, er ufør. Men hadde uansett ikke turt, er for kritisk og redd. 

Anonymkode: 6114b...cc0

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men hadde uansett ikke turt, er for kritisk og redd. 

Er hun mindre redd og kritisk enn deg?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er hun mindre redd og kritisk enn deg?

Kan ikke jeg vite, man kan ikke bestemme seg på forhånd bestandig hvilke råd man vil noen skal ta, for begge deler er jo sant samtidig. Tinder er et giftig sted og noen finner sin på Tinder. Man har godt å unngå å oppleve vonde opplevelser, men det er også vondt å ikke leve livet. 

La det til som egen erfaring, som i at jeg leter heller andre steder enn på app, både som ufør, noe sensitivt relatert til å skille seg ut og som tilfeldig dame. 

Skrevet

Jeg tenker jo at datingapp er greit å prøve? Men tenker også at det er litt forskjell på hva som er funksjonsnedsettelsen. Sitter du i rullestol og er lam fra nakke og ned med 2 bpa på slep eller har du en skjult funksjonsnedsettelse som stomi eller en protese. Jeg hadde nok nevnt rullestol i profilen, jeg hadde ikke nevnt en mindre ting før senere...

Anonymkode: 3cf69...9c4

• Liker 4
Skrevet

Spørs om det er fysisk eller psykisk funksjonsnedsettelse. Om det er fysisk kan det bli jævlig vanskelig da det er "synlig"

Anonymkode: a02f6...733

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spørs om det er fysisk eller psykisk funksjonsnedsettelse. Om det er fysisk kan det bli jævlig vanskelig da det er "synlig"

Anonymkode: a02f6...733

Heller en blind person enn en person med tunge psykiske problemer, sier jeg! 

Anonymkode: 350e2...f18

• Liker 4
Skrevet

Vel, min mann er nesten døv på ene øret.

Han "glemte" å si det i starten av datinga, så jeg trodde han var SÅ arrogant som ofte ikke svarte meg. Ble skikkelig oppvaskmøte og vi fant løsninger. Skal sies at han ikke er født med dette. Han vil ikke bruke høreapparat. 

Anonymkode: 2d85d...d69

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri hørt om en dame som ikke kan få kjæreste om hun vil.

Man kan vel ikke være så sart at man lar være å leve livet i frykt for ubehag. 

Anonymkode: 77bce...1b0

• Liker 1
Skrevet

Vel jeg har MS og er singel - har litt rart ganglag( halt venstre side) når jeg reiser meg og er fæl å skumpe borti ting.  Jobber 40% på kontor , har god økonomi  og har sosialt liv utenom " skavanken min" .

Har møtt flere intresserte ( er i 40 årene og er normalt " pen" og sosialt oppegående

Anonymkode: c0ec0...99f

Skrevet

Jeg tenker det er naturlig å opplyse om det som vil ha følger også for en partner - funksjonsevne er mer relevant enn diagnose. 

Min kroniske sykdom legger en del begrensinger på meg i det daglige, det ville føles uærlig å ikke opplyse om det fra start (og er uansett vanskelig å skjule når man skal treffes). Det vil forståelig nok være en dealbreaker for en del, og da er det greit for begge parter å avklare det fra start.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har datet en som brukte rullestol. Det var noen ting som selvsagt var tungvint, men greia var jo egentlig at jeg ikke så rullestolen da jeg ble kjent med ham, jeg syntes han var både kjekk og sjarmerende. En kamerat av meg datet ei med dysmeli.

Tror heller utfordringen er at man ikke møter så mange med funksjonsnedsettelse. Jeg møtte ham på høgskolen, men hadde aldri kjent noen med en funksjonsnedsettelse før det.

Ut på datingapper ville jeg ikke valgt, det er et kjøttmarked. Jeg har ikke noe spesielt og er ansett som ganske pen, men jeg ville ikke orket så masse fokus på utseende osv.

Ville heller lagt til rette for nettverk. Handler ofte om at man må bli kjent, for å se at den rette for en kan være bak funksjonsnedsettelsen.

Om det er via dating datingapp blir det vanskelig å få vist hvem man er, og jeg tror mange vil stoppes av funksjonsnedsettelsen når det er tusenvis av andre å velge mellom. Som også sikkert har noe bagasje, noe de ikke er fornøyd med osv., men det vil man først få vite om etter hvert.

Anonymkode: 76f07...a54

• Liker 3
Skrevet

Er selv funksjonsnedsatt med å ha lett grad CP. Vet om noen andre venner med lignende grad og sykdom der 3 av oss har fått kjæreste gjennom Tinder, Happn osv. Det krever mot og vilje fra den som søker kjærligheten. Greit å være ærlig tidlig før man møter matchen uansett om du skriver det i bioen eller ikke. Men ellers er det jo samme som om man ikke har noe utfordringer. Vite litt hva du vil ha, finne noen man har kjemi med, men også jeg tror generelt at det ofte kreves en støttende partner som gjerne er mer omsorgsfull enn gjennomsnittet. Da den må kanskje i mer grad hjelpe til med oppgaver i hus og familie som den med funksjonsnedsettelse ikke klarer. Jeg kan ikke klarte opp i stige eller kutte opp hva som helst i kjøleskapet for eksempel. Dette løses med at samboeren min tar seg av det vis vi må ha det gjort selv.

Anonymkode: b2ca0...eea

Skrevet

Jeg nevnte ikke funksjonsnedsettelsen  i bio, men den ble synlig  på noen aav bildene (gikk blant annet med førerhund💃🏼). Fikk matcher, og folk oppførte seg i chatten og på møter. Men det var ikke der jeg fant han jeg skulle finne, så vet ikke om jeg skal kalle det suksess!

Uansett; dette er jo personlige greier. Noen liker ikke dating- eller datingapp-settingen. Noen trives jo også best alene 

Alt godt til både venninna di og deg, uansett hva det måtte innebære for akkurat dere☀️

Anonymkode: 8d5da...36a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...