Gå til innhold

Har dere opplevd dette?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere opplevd en dag som startet helt bra men som plutselig snudde brått pågrunn av noe akutt farlig sykdom? Hva var deres tanker da? Går dere rundt nå og er redd for at den opplevelsen skal skje igjen?

Anonymkode: a0c18...ad9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: aae3d...7f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Nei, går ikke rundt og er bekymret. Er vant med brå kriser fra jobb, mulig det hjelper. Modusen min i krise, både privat og i jobbsammenheng, bruker å være iskald rasjonalitet og behov for å fikse. Så får jeg en reaksjon i etterkant ofte, og behov for å debriefe.

Anonymkode: 13ed2...84d

AnonymBruker
Skrevet

Ja det har jeg opplevd mange ganger. Noen ganger er det lett å gå videre mens andre ganger litt mere vanskelig. Jeg har bla holdt på å miste min partner to ganger i løpet av 14 mnd. Da slet jeg lenge etterpå men så tok det også lang tid før han ble "frisk". 

Anonymkode: bf898...906

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har dere opplevd en dag som startet helt bra men som plutselig snudde brått pågrunn av noe akutt farlig sykdom? Hva var deres tanker da? Går dere rundt nå og er redd for at den opplevelsen skal skje igjen?

Anonymkode: a0c18...ad9

Jeg ga beskjed til kirurgene at jeg ikke ønsker å bli gjenopplivet, og at jeg ønsket at organene mine ble donert.
Jeg ba om at fastlegen min tok ansvar for å videreformidle dødsbudskapet, og laget en kort liste med personer jeg antok at ville kunne få behov for hjelp fra et evt. kriseteam.

Jeg er ikke redd for å bli syk, eller å dø.

Men jeg har en del praktiske ting jeg må få tatt tak i. 
Rydde opp i innbo, makulere dokumenter, kvitte meg med private eiendelerz

Og å klargjøre er testament, samt tilgjengeliggjøre digitale bilder, m.m.

Jeg og familien har notert ned helt konkrete ønsker. Som organisasjon, kremasjon, hvilested, gravsten, m.m.

Anonymkode: 74f22...c45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...