Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Går snart over på AAP etter et svært tungt år,med diverse blandt annet psykisk helse pga livskrise som har endt med at jeg har gått på veggen. 
hvor mye krever nav for å få/beholde AAP? 
Jeg er absolutt ikke frisk til å jobbe, det er en kamp å klare å komme seg ut av senga på morgenen å gjøre de minste ting koster mye energi..  😞

det handler ikke om at jeg ikke vil men det går bare ikke enda. 

Anonymkode: 97bea...8c0

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Går snart over på AAP etter et svært tungt år,med diverse blandt annet psykisk helse pga livskrise som har endt med at jeg har gått på veggen. 
hvor mye krever nav for å få/beholde AAP? 
Jeg er absolutt ikke frisk til å jobbe, det er en kamp å klare å komme seg ut av senga på morgenen å gjøre de minste ting koster mye energi..  😞

Du må ha en plan for behandling

Anonymkode: 32dd7...03a

• Liker 2
Skrevet

Har du fått vedtak om aap eller søker du nå?

• Liker 1
Skrevet

Du må kunne vise til en plan for behandling for å få AAP. Du bør si deg villig til rehab opphold, og takke ja til alt NAV tilbyr når det gjelder arbeidstrening og aktiviteter. De krever at man prøver, selv om det ikke går. 

Anonymkode: 48d53...323

• Liker 1
Skrevet
Sofakona skrev (11 minutter siden):

Har du fått vedtak om aap eller søker du nå?

Jeg søkte i april. 
sykepenger gitt ut forrige uke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du må kunne vise til en plan for behandling for å få AAP. Du bør si deg villig til rehab opphold, og takke ja til alt NAV tilbyr når det gjelder arbeidstrening og aktiviteter. De krever at man prøver, selv om det ikke går. 

Anonymkode: 48d53...323

Holder det å feks gå til psykolog?

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg søkte i april. 

Ikke fått vedtak.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg søkte i april. 

Da må du purre...er ikke saksbehandling tid 15 uker?

Det krever at du din arbeidsevne er nedsatt 50 prosent eller mer. Og at din lege har skrevet god legeerklæring 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

For meg holdt det å gå til psykolog.

Anonymkode: db35d...db3

• Liker 1
Skrevet
Sofakona skrev (2 minutter siden):

Da må du purre...er ikke saksbehandling tid 15 uker?

Det krever at du din arbeidsevne er nedsatt 50 prosent eller mer. Og at din lege har skrevet god legeerklæring 

Har purret. Svaret er like rundt hjørnet

legen har skrevet en god legeerklæring å denne ble sendt for kjempelenge siden

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har purret. Svaret er like rundt hjørnet

legen har skrevet en god legeerklæring å denne ble sendt for kjempelenge siden

Det e bra. Da er det bare å vente og håpe på godkjenning 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det vil jeg tro. Er man syk nok har man som regel hatt psykisk helsehjelp lenge før man kommer til stadiet om å søke AAP. 

Det var psykologene som "tvang" meg til å søke AAP i stedet for å gå ut i arbeidslivet. 

Under rette omstendigheter går prosessen langt raskere enn beskrevet på KG eller på Nav sine sider.....

Fagfolk skjønner om du er syk eller ikke. 

Anonymkode: 314bc...4f1

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det vil jeg tro. Er man syk nok har man som regel hatt psykisk helsehjelp lenge før man kommer til stadiet om å søke AAP. 

Det var psykologene som "tvang" meg til å søke AAP i stedet for å gå ut i arbeidslivet. 

Under rette omstendigheter går prosessen langt raskere enn beskrevet på KG eller på Nav sine sider.....

Fagfolk skjønner om du er syk eller ikke. 

Anonymkode: 314bc...4f1

Men kan nav kreve å få innsyn i journalnotatene til psykolog?

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men kan nav kreve å få innsyn i journalnotatene til psykolog?

Dersom det er nødvendig ja, men svært sjeldent. Dersom man vil ha opplysninger fra psykolog ber de om en legeerklæring. Klar hovedregel er at man ikke skal be om journal.

Anonymkode: 20563...6b7

Skrevet

For meg holdt det med psykolog. Jeg gikk også på noe arbeidsrelaterte greier hos et firma som arbeider for Nav. Man kunne velge mellom ulike ting, husker jeg gikk på yoga og pilates, var veldig greit, men ble ikke noe friskere.  Tok en arbeidskapasitetstest der også, scoret selvfølgelig ikke noe bra på den, jeg var alvorlig syk.

Men, jeg endte opp med at Nav og vi (meg, behandler, fastlege) var enige om at det gikk mot uføretrygd. Da hadde jeg papirer på at jeg hadde prøvd flere ting, jeg prøvde også medisinering uten effekt. I opptakten til søking av uføretrygd hadde jeg og psykologen også et møte med ei i fra Nav. Jeg husker ikke så mye fra det, jeg var veldig dårlig, så psykologen måtte snakke for meg. Han skrev også en erklæring, som ble lagt ved uføresøknaden, det samme gjorde fastlegen. Men dette var mot slutten av AAP, altså etter 3-4 år. 

Anonymkode: 40673...30a

Skrevet

Jeg har gått på AAP i fire år nå. Har kun hatt ett møte med NAV. Gikk til psykolog det første året. Nå har jeg kun i aktivitetsplanen min at jeg skal gå turer. Generelt veldig lite stress å gå på AAP. 

Anonymkode: d6891...c4a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg har gått på AAP i fire år nå. Har kun hatt ett møte med NAV. Gikk til psykolog det første året. Nå har jeg kun i aktivitetsplanen min at jeg skal gå turer. Generelt veldig lite stress å gå på AAP. 

Anonymkode: d6891...c4a

Høres slapt ut av NAV.

Var selv på AAP i tre år, gikk til psykolog hele perioden, var på jevnlige møter med NAV for å oppdatere aktivitetsplan. Trappet opp sakte min opprinnelige jobb, og har vært tilbake i 100% stilling i mange år.

Anonymkode: 39b14...bd7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...