AnonymBruker Skrevet 17. august #1 Skrevet 17. august Jeg har alltid laget kaker med smør, men med dagens priser blir det veldig dyrt når man ber mange. Kan jeg lage sjokoladekake og gulrotkakeglasur med billig margarin uten at det går veldig ut over smaken? Kan jeg bruke margarin også i glasuren på sjokoladekaken? Hva med i brownies, boller og annet bakverk? Det kommer voksne og ikke bare barn. Anonymkode: 25609...d88
AnonymBruker Skrevet 17. august #2 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har alltid laget kaker med smør, men med dagens priser blir det veldig dyrt når man ber mange. Kan jeg lage sjokoladekake og gulrotkakeglasur med billig margarin uten at det går veldig ut over smaken? Kan jeg bruke margarin også i glasuren på sjokoladekaken? Hva med i brownies, boller og annet bakverk? Det kommer voksne og ikke bare barn. Anonymkode: 25609...d88 Bruker bare Margarin, da jeg ikke liker smørsmaken. Resultatet blir det samme, så det bunner i smaken til hver enkelt 😊 Har ikke en eneste gang fått klage på kaker jeg baker, tvert i mot! Anonymkode: 193eb...783 3 1
Grønnsaksvaffel Skrevet 17. august #3 Skrevet 17. august Jeg bruker kun smør. Det er ikke så ofte jeg baker at smørprisen velter budsjettet mitt. 7
AnonymBruker Skrevet 17. august #4 Skrevet 17. august Jeg bruker bare margarin. Flere i familien liker ikke kaker bakt med smør. Selv smaker jeg ingen forskjell. Anonymkode: 9d76e...b4a 3
AnonymBruker Skrevet 17. august #5 Skrevet 17. august Alltid meierismør! Det beste å bake med uansett. Men jeg baker ikke så ofte at det utgjør noe særlig for budsjettet mitt da. Anonymkode: abba0...fcb 1 5
AnonymBruker Skrevet 17. august #6 Skrevet 17. august Jeg brukte margarin før da jeg hadde dårligere økonomi. Nå bruker jeg kun smør. Jeg personlig synes smaken er bedre med smør, men de aller fleste merker ikke forskjell. Margarin er jo et produkt som er produsert for å erstatte smør, og å være en billigere industriprodusert løsning. I disse dager hvor det er fokus på at ultraprosessert mat kanskje ikke er så bra for kroppen, så ville jeg vært skeptisk til å erstatte smør med margarin. Men det er jo en problemstilling du må veie opp mot kostnaden. Anonymkode: f3254...44b 1
Brunello Skrevet 17. august #7 Skrevet 17. august Margarin er et dårlig produkt. Jeg kjøper utelukkende smør. Kona kjøper av og til bremykt. Det er i alle fall en del smør i. 3 2
AnonymBruker Skrevet 17. august #8 Skrevet 17. august Kun kaker med smør eller ikke kaker i det hele tatt. Ultraprosessert smørerstatning er simpelt, synes jeg. Anonymkode: ef336...45e 4 1 3
AnonymBruker Skrevet 17. august #9 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kun kaker med smør eller ikke kaker i det hele tatt. Ultraprosessert smørerstatning er simpelt, synes jeg. Anonymkode: ef336...45e 🤦🏻♀️ Anonymkode: 0194f...d37 5
Jdz Skrevet 17. august #10 Skrevet 17. august Bruker olje i enkelte kaker som lages med olje, men ville aldri brukt margarin som erstatning for smør med mindre jeg måtte. Margarin i frosting/kremer ville jeg ikke brukt under noen omstendighet, da hadde jeg heller laget noe annet. Jeg er glad i å bake, men jeg baker i så ofte at prisen på smør skulle være noe hinder og den dagen det eventuelt skjer, så får jeg heller bake litt sjeldnere. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #11 Skrevet 17. august Det kommer an på kaka, noen bør ha olje i seg for saftighetens skyld, andre smør for smaken. Noen få kan slippe unna med margarin fordi de har så mye annet i seg at man ikke merker forskjell. Glasur bør få ordentlig smør for der blir margarin veldig kort i smaken så der påvirker det definitivt mest og de som ikke merker forskjellen har neppe smaksløker man trenger tekkes uansett. Anonymkode: 6e6db...4c9 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #12 Skrevet 17. august Skal du bake så mye da? Spar har kronetilbud på Smør denne uka - 40 kroner for en halv kilo... Selv synes jeg smør gir langt bedre smak enn margarin, og skal jeg først bake, så bruker jeg smør. I gamle dager hadde visstnok Melange så mye mettet/usunt fett at det kunne være å foretrekke på sprø kaker, men jeg mener ganske bestemt at innholdet i Melange nå er endret så mye til fordel for andre typer fett at det ikke lenger gjelder. Anonymkode: 6ae9e...0b5 2
Ibot Skrevet 17. august #13 Skrevet 17. august Bruker selv kun smør. Jeg kjenner veldig godt forskjell på kaker bakt med margarin og smør. Det får ikke hjelpe om det koster litt mer, smaken er viktigere. Baker dessuten ikke så mye at det velter økonomien. 2
male32 Skrevet 17. august #14 Skrevet 17. august Jeg baker ikke selv. Mormor bakte mye og hun brukte kun margarin husker jeg. Både kaker, rundstykker, vafler og boller og alt ble kjempegodt. 2
AnonymBruker Skrevet 17. august #15 Skrevet 17. august Bruker margarin, det har jeg alltid gjort, både privat og på jobb. Har fått veldig gode tilbakemeldinger begge steder. Anonymkode: 62a2a...0bc
Soul Skrevet 17. august #16 Skrevet 17. august Bakte nylig to like eplekaker , men den ene med smør og den andre margarin. Den med smør ble veldig mye bedre! 3 2
Daisy-love Skrevet 17. august #17 Skrevet 17. august Melkeallergiker så har ikke noe valg, men det fungerer utmerket med margarin fremfor smør i alt som har blitt laget. Eneste min mor som klager, men det er som alt annet smak og behag. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #19 Skrevet 17. august Jeg bruker alltid meierismør i kaker. Det er kvalitetsforskjell på kaker bakt med skikkelig meierismør og kaker bakt med margarin. Både smak og konsistens. Nå baker jeg ikke så mye kaker at det ruinerer meg å kjøpe meierismør da. Anonymkode: cff8b...154 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå